«خبرجنوب» نوشت: معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شیراز از توسعه و ایجاد رشته هایی که علاوه بر تامین نیاز منطقه، فارغ التحصیلان علوم پزشکی جنوب کشور را وارد بازار کار می کند، خبر داد.

دكتر محمود نجابت گفت: برنامه ريزي و توسعه متناسب با ظرفيت كشور و منطقه از اولويتهاي مهم است و در همين خصوص با توجه به سند آمايش سرزمين، دانشگاههاي منطقه 5 وزارت بهداشت شامل استانهاي فارس، بوشهر، هرمزگان و كهكيلويه و بويراحمد، برنامه اي را در دستور كار قرار دادهاند كه با ايجاد رشته هاي جديد، علاوه بر تامين نياز منطقه، بيكاري فارغ التحصيلان را به حداقل برسانند.
وي افزود: در اين زمينه 50 رشته از سوي دانشگاه هاي منطقه پيشنهاد شد كه طي مطالعات گسترده، 9 تا 11 رشته از اين تعداد تصويب و قرار شد در ابتدا يك تا 2 مورد از آنها در هر دانشگاه راه اندازي شود.
دكتر نجابت يادآور شد: تربيت دانشجوياني كه پس از فارغ التحصيلي بيكار شوند علاوه بر بروز معضلات اجتماعي، مشكلات روحي- رواني هم براي آنها به وجود مي آورد و بايد سعي كنيم هماهنگ با نياز كشور به دانشجويان طوري آموزش دهيم كه بيكار نمانند.
وي در ادامه گفت: مطابق با سند آمايش سرزمين، در بخش سلامت در آينده نزديك «مجتمعهاي آموزش عالي سلامت» نيز با ظرفيت موجود شبكه هاي بهداشت و درمان استان در فارس راه اندازي مي شود.
معاون آموزشي دانشگاه علوم پزشكي شيراز، افزود: قرار است در اين مجتمع ها، نيروهاي مورد نياز بخش بهداشت و درمان از جمله مراقبين سلامت تربيت شوند و در اين خصوص كارشناسان معاونت آموزشي، برنامه ريزيهاي مطلوبي انجام داده اند و اين مجتمع ها در برخي شهرستانهاي استان از جمله نيريز و مرودشت از سال آينده ايجاد مي شود.
دكتر نجابت گفت: دانشجويان اين مجتمعها، بومي همان منطقه ميباشند و اين مراكز از سال تحصيلي آينده، كار خود را آغاز مي كنند.
وي در ادامه يادآور شد: طي تفاهم نامهاي كه بين رؤساي دانشگاه علوم پزشكي شيراز و دانشگاه آزاد فارس منعقد شد، به منظور افزايش كيفيت دانش دانشجويان رشتههاي علوم پزشكي، همكاريهاي مشتركي بين اين دو مركز علمي صورت ميگيرد و طبق آن در مسير توسعه رشتههاي علوم پزشكي و پذيرش دانشجو در اين حيطه در مراكز دانشگاهي استان بايد بيش از پيش هدفمند حركت كرد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 629509

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =