شروع به کار جشنواره فیلم فجر با یادی از شهدای آتش نشان

مراسم افتتاحیه سی‌و‌پنجمین جشنواره فیلم فجر با اجرای احسان کرمی و یادی از شهدای آتش‌نشان و شهید کنعانی آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مراسم افتتاح جشنواره فیلم فجر، شامگاه شنبه نهم بهمن ماه در برج میلاد برگزار شد.

در آغاز، احسان کرمی که اجرای مراسم را برعهده داشت، درگذشت کاظم افرندنیا، بازیگر قدیمی سینمای ایران را تسلیت گفت. او همچنین گفت: «جشن سینمای ملی است اما در همین افتتاح، یادی می‌کنیم از آتش‌نشانان و مرزداران عزیز کشورمان که حادثه اتفاق افتاده برای آنها موجب غمگینی جامعه ما شد.»

محمد حیدری، دبیر سی‌و‌پنجمین جشنواره فیلم فجر هم در سخنانی گفت:  «آغاز می‌کنیم آیین جشنواره فیلم فجر را با یاد جان‌فشانان آتش‌نشان و مرزداران. امیدواریم سال جدید سال خوبی برای سینمای ایران باشد؛ سال نوی سینمای ایران مبارک.»

در ادامه، مراسم تجلیل از خانواده شهید کنعانی (شهید نیروی انتظامی) با حضور سیدرضا صالحی‌ امیری وزیر ارشاد، حجت‌الله ایوبی و حجت‌الاسلام مازنی صورت گرفت.

تقدیر از امین مهدیان، از ماموران آتش‌نشانی ادامه بخش این مراسم بود. مهدیان با اشاره به حادثه پلاسکو در سخنانی گفت: «صحنه‌هایی که من دیدم و گل‌هایی که پرپر شدند غیر قابل توصیف است. با حضور مردم و همراهی آنان توانستیم این آواربردادی را انجام دهیم؛ مثل صحنه تفحص در جبهه‌ها بود.»

او ادامه داد: «این عزیزان آتش‌نشان اگر نبودند این ساختمان نه سه ساعت و نیم بلکه یک ساعته می‌ریخت. ما جانمان را کف دست گذاشتیم برای آرامش شهروندان.»

5858

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 629841

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =