شما نظر بدهید/ آیا با بازنشستگی زنان با ۲۰ سال سابقه کار موافق هستید؟

صندوق بازنشستگی کشوری با 85 درصد کسری بودجه در تامین حقوق بازنشستگان و فشار مالی شدید با تصمیم اخیر مجلس برای بازنشستگی زنان با 20 سال سابقه کار ،روبرو شده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه پایانی بررسی لایحه برنامه ششم توسعه، همه سازمان ها و دستگاه های زیر مجموعه صندوق بازنشستگی کشوری و تامین اجتماعی را موظف کردند تا با درخواست بازنشستگی کارمندان زن شاغل در دستگاه های دولتی و بیمه شدگان زن تامین اجتماعی در صورت داشتن ۲۰ سال سابقه کار بدون محدودیت سنی موافقت کنند.

این تصمیم به اعتقاد کارشناسان بار مالی جدید برای صندوق های بازنشستگی که کسری بودجه دارند،محسوب می شود.

در مقابل ، برخی نیز معتقدند خروج قریب به 200 تا 300 هزار نفر شاغل زن در بخش‌های دولتی از چرخه کار سبب باز شدن فرصت شغلی برای بیکاران خواهد شد.حال به نظر شما این مصوبه به نفع زنان و بهبود وضعیت اشتغال در کشور می شود؟

شما کاربرمحترم خبرآنلاین می توانید،نظر خود را در بخش «نظرکاربر» به ثبت برسانید. 

 

35224

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 630456

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 166
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
    آره چرا که نه خیلی از خانم ها تازه تو خونه که میان کار دومشون شروع میشه خب اینها حقشون نیست سی سال دو جا کار کنن. حالا لطفا آقایونی که دوجا کار می کنن بهشون بر نخوره اونا هم اگر دلشون خواست با 20 سال بازنشسته بشن ما که بخیل نیستیم
    • بی نام A1 ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
      کارمند دولت مفت خوره
    • امیر...... IR ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
      73 38
      این قانون بیشتر به ضرر خود خانم ها هست تا به نفعشون.کارفرماها کمتر به استخدام کسانی روی میارن که میدونن 15 سال سابقه داره و وقتی به پختگی و تجربه رسید بعد 5 سال بازنشسته بشه.بعضی قوانین عکس عمل میکنه
    • بی نام A1 ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
      با هر گونه تبعیض جنسیتی در قانون مخالفم. اگر خانواده ای تشخیص می دهد که خانوم باید در خانه کار کند بحث جداست ولی این که این رو به شکل قانون در بياريم و به کل مردم تحمیل کنیم کار درستی نیست. شاید یک خانوم علاقه ای به تشکیل خانواده نداره اصولا، شاید یک خانوم سرپرست خانواره، شاید یک خانوم ترجیح ميده تو محیط خانه کار نکنه و این قانون یعنی نقض حقوق این افراد
    • بی نام DE ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
      من که مخالفم ، مگر خانمها خودشان اصرار ندارند که در همه امور با مردان برابرند ، خوب اینجا هم باید برابر باشند
    • بی نام A1 ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
      17 6
      بی نام 14:04:04 ادب داشته باش بی شخصیت. خانواده ما کارمندن از اول صبح تا اخر وقت اداری هم کار میکنن. یه جاهای محدودی کارمنداش کار نمیکنن و پول میگیرن. دفعه دیگه حرف مفت بزنی ادبت میکنم
    • بی نام A1 ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
      28 7
      بی نام 15:02:47 شلوغ نکن. متنو اول بخون بعد. گقته میتونن درخواست بازنشستگی بدن. اجباری که نیست
    • مهدی A1 ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
      18 19
      این قانون بی عدالتیست درحق آقایان بخصوص معلولین. من یک معلول هستم و با شرایط سخت به ادامه کار مشغولم. یعنی معلولین مرد باید تا سی سال کار کنند و برای بازنشستگی زودتر از موعد محدودیت سنی دارند ولی خانمها بدون هیچ محدودیت سنی بازنشسته بشوند؟
    • بی نام AT ۱۸:۱۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
      30 5
      در ادارات دولتی خیلی ها بعد از بازنشستگی با یه قرارداد دیگه به کار گرفته میشن. یا خیلی ها هستند که چندتا شغل و مسئولیت دارند. اول تکلیف اونها روشن بشه.
  • حسین A1 ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
    91 60
    موافقم ؛ البته برای زنانی که سرپرست خانوار نیستند
  • حسین A1 ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
    بله موافقم، زیرا حکم ،حکومتی است."بر مبنای قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران"
  • بی نام A1 ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
    56 73
    خیر
  • مریم IR ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
    قبلا هم زنان میتوانستند با 20 سال بازنشسته شوند و فقط شرط محدودیت سنی را برداشتند. به نظرم این تغییر قانون برای بیمه مشکل ایجاد خواهد کرد. بدلیل اینکه زنان در محیط کار ایران به شدت با تبعیض مواجه هستند و به ندرت ارتقاء پیدا میکنند، بعد از 20 سال انگیزه ای برای ادامه کار ندارند، لذا به بازنشستگی زودهنگام روی می آورند.
    • زهره A1 ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
      23 47
      اتفاقا برعکس هستش با تبعیض اکثر پستها رو میگیرن
  • بی نام IR ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
    90 50
    بله موافقم
    • بی نام IR ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
      11 8
      خوب شرط سنی 50 سال ، آقایان با 30 سال سابقه کار را چرا برنمی دارید ؟
  • آیس IR ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
    57 67
    نه نه نه نه نه.....
  • مریم IR ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
    با توجه به اینکه این قانون اختیاری است و با توجه به سنوات کارکرد، میزان حقوق مشخص میشه بعیده که مشکلی برای صندوق های بازنشستگی ایجاد کنه ضمنا توجه داشته باشید خیل عظیم جمعیت هستن با مدرک لیسانس و فوق لیسانس که یا بیکارن و یا در سازمان ها دارن به شکل غیر رسمی کار می کنن و اگه یک عده بازنشسته بشن شاید برای استخدام این افراد زمینه فراهم بشه در مجموع قانون خوبیست و امیدوارم به تایید شورای نگهبان برسه
  • بی نام IR ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
    بله موافقم.به دلیل ایجاد فرصتهای شغلی برای جوانان بیکار.مشکل تامین بودجه صندوق بازنشستگان وظیفه دولته که جلوی دزدیهارو بگیرن و بودجه صرف مملکت خودمون بکنن تا همسایه های کشور
    • بی نام IR ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
      29 7
      متاسفانه ظرفیت خالی شده احتمالی به اشتغال جوانان اختصاص داده نخواهد شد
    • بی نام IR ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۲
      2 4
      والا کسی که با 20 سال کار باز نشسته بشه هنوز جوان هست پس بهتره خودش سر همون کار باشه تا پیر بشه بعدش بازنشسته بشی .
  • ایرانی A1 ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
    66 99
    هدف از این طرح متاسفانه حذف زنان از بازار کار می باشد ولا غیر
    • بی نام A1 ۱۹:۲۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
      12 42
      نه که خیلی هم کار میکنن. من اصلاً نمیدونم دلیل استخدامشون چیه.
    • بی نام A1 ۰۴:۳۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۳
      4 8
      به نظرم باس استخدام خانوم ها جز در موارد خاص ممنوع بشه, مثلا اگر خانمی توانایی, استعداد و پتانسیل خاصی داره, به جای اونا اقایون جوان و بیکار رو استخدام کنن, البته آقایونی که هم استعداد داشته باشن هم توانایی. مثلا یه حسابدار خانم تو بانک چه توانایی و ویژگی منحصر به فردی داره که یه اقایی که از دانشگاه خوب و باسواد فارغ التحصیل شده و بیکار هست, نداره؟
  • بی نام IR ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
    99 24
    بله کاملا موافق هستم / بازنشستگی برای زنان باید اختیاری باشد
  • محسن IR ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
    35 68
    این تبعیض است
  • تقی IR ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
    94 14
    بالاخره بازنشستگی نصیب بانوان وآقایان خواهد شد چه با بیست سال چه سی سال یا سی وپنج سال مشکل بار مالی صندوق بازنشستگی ربطی به بازنشستگان ندارد نتیجه بی کفایتی مسئولین وسوء استفاده واختلاس در آن هست
    • بی نام IR ۰۶:۴۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۷
      4 0
      كاملا باشما موافقم.ضمن اينكه باتصويب اين قانون همه ي زنان درخواست نمي دهند .زناني كه واقعا نياز دارند اقدام به بازنشستگي پيش از موعد ميكنند.
  • بی نام IR ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
    60 23
    بله موافق هستیم
  • بی نام IR ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
    80 16
    اولا اجباري كه در كار نيست بلكه اين فرصتي است براي آنهايي كه منتظر اينگونه فرصتها هستند و تازه براي يك سري بيكار هم فرصتهاي جديد شغلي ايجاد مي كند. ضمنا صندوقهاي بازنشستگي هم هميشه ناله كردن را بلد هستند و نبايد به اين ناله ها توجه كرد.
  • شهبازی A1 ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
    47 21
    بله موافقم..
  • بی نام RO ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
    26 28
    در زمان سازندگی طرح ریزش کارکنان دولت را دادن و عده زیادی از شاغلین را باز خرید وباز نشسته کردن از سر خود باز کردن و به عبارتی بیچاره کردن حالا هم می خواهند تعدادزیادی دیگر را از سر خود باز کرده آنهم با دست مزد بخور نمیر اصولا" از این مجلسیها هیچ نفعی به ملت نریسیده.
  • بی نام A1 ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
    61 18
    بله موافقم لحظه شماری م کنم که بازنشست شم
    • یاس A1 ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
      18 29
      خب مگه کسی مجبورتون کرده برید سر کار؟ که دارین لحظه شماری می کنین؟
  • نادر IR ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
    49 13
    بله کاملن موافقم بخاطر اینکه اکر در مسیر درست قرار بگیره می تواند زمینه اشتغال بسیاری از جوانان را فراهم نماید در ضمن برای بیمه چه فرقی می کنه که از چه شخصی حق بیمه کسر کنهجایگزین و در نهایت توجه داشته یاشید این بصورت کاملا اختیاری می باشد نه اجباری و با 20 روز حقوق
  • بی نام A1 ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
    20 34
    خیر.
  • بی نام IR ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
    56 18
    بله 100در صد
  • بی نام IR ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
    40 16
    بله موافقیم
  • ناد A1 ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
    42 12
    به نظر من بازنشستگی قبل از موعد 30ساله با چشم انداز به خانه برمی گردیم طرح کاملا قابل قبول و در خور شایسته است و اگر این کار بعد از هر مدتی حتی برای آقایان نیز اتفاق بیفتد موثر واقع خواهد شد و نیروی تازه نفس جایگزین خواهد شد
  • یک کارمند زن A1 ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
    62 18
    بنظر من قانون خوبیه من خودم 12 سال سابقه کار دارم اگه بتونم 8 سال هم به بیمه واریز کنم همین الان خودمو بازنشست میکنم و اجازه میدم دولت بتونه نیروهای دیگه ای رو استخدام کنه ولی باز همون بیست سال هم خوبه چون زن در اثر کار خونه و بیرون از خونه فرسوده میشه
  • بی نام A1 ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
    20 43
    به نظرم کاملا اشتباه اولا صندوق کمبود بودجه داره ثانیا. با بازنشستگی ۲۰۰هزار زن دولت ۲۰۰هزار نفر بیکارو استخدام نمیکنه و در اخر اینکه از نیروی کار به این روش بازنشستگی‌زود هنگام بیشترین بهره را نمی توان برد. اینم‌بگم خانم ها همه موافق طرح هستن
    • بی نام A1 ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
      19 4
      از طرف خودت حرف بزن نه همه خانمها
  • بی نام IR ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
    27 38
    خیر. فقط باعث میشه تبعیض جنسیتی در استخدام و پرداخت حقوق به خانم ها بیشتر بشه. در صورتی که خانم ها پا به پای مردها در محل کار فعالیت می کنند.
  • بی نام A1 ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
    به طور شخصی اساسا با کار کردن زنان مخالفم...زن باید در منزل خانه داری کند.
    • بی نام A1 ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
      37 16
      شما خانم نیستی و حق نداری در مورد کار کردن یا کار نکردن خانم ها فتوا بدی. شما صرفا میتونی برای خودت تصمیم بگیری..... دیکتاااااااااتور
  • مهران RU ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
    18 33
    بانکها که ورشکسته شدند صندوق های بازنشتگی هم نابودخواهند شد.
  • بی نام IR ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
    30 13
    بله
  • قزوهی A1 ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
    34 14
    موافقم
  • بی نام A1 ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
    41 8
    سلام ما چکاره ایم که موافق باشیم اصل اینه که کسانی که برای ملت هشتاد میلیونی تصمیم میگیرند موافق باشند
  • بی نام IR ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
    47 46
    واقعا کشور توان مالی برای انجام چنین کارهای پوپولیستی نداره . کجای دنیا با 20 سال کار کسی باز نشسته میشه اگر هم کسی 20 سال بیشتر توان کار نداره نباید وارد کاری بشه که هزینشو کشور بخواد پرداخت کنه جالبه هنوز افکار دوران احمدی نژاد در بین مسئولین وجود داره واقعا نشستن روی یک صندلی ارزش نداره که شما دارین اقتصاد کشور رو ویران میکنین
    • بی نام TR ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
      23 9
      جناب محترم اون دیگر کشورهای دنیا از جوونی استخدام میشن پنجاه شصت سالگی بازنشسته میشن تا هشتاد نود سالگی باز خوش و سرحال و سالم هستن...نه اینجا که کلی فکر و دغدغه اینا وجود داره و استرس و مشکلات مالی.
  • بی نام A1 ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
    44 37
    بسیار فکر خوبی است به نظر من زنان حتی با 15 سال باید بازنشسته شوند تا هم بتوانند بیشتر به خانواده خود برسند هم امکان اشتغال برای خیل عظیم مردان بیکار فراهم شود..........
  • مهدی A1 ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
    36 45
    بله موافقم. خیلیییی خوبه اگه اجرا بشه ولی به شرط اینکه نیرو هایی که جذب میشن از آقایون باشن که هزینه خوانواده با مردهاست.
    • بی نام A1 ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
      43 14
      لطفا یک نگاهی به دور و برخودتون بیاندازید تا کی میخواهید سرتان را زیر برف کنید چه کسی همچین چیزی گفته که فقط مردها نان آور خانواده هستند درحالی که در عصری زندگی میکنیم که زنان دوش به دوش مردان در ایجاد درآمد برای خانواده سهم دارن و هیچ ادعایی هم ندارن و مثل آقایون فکر نمیکنن که دارن هسته اتم رو میشکافن توی این دنیایی که الان داریم زندگی میکنم دیگر زن و مرد نداریم همه باید دوش به دوش هم برای رسیدن به شرایط بهتر زندگی زحمت بکشن چه مرد و چه زن چه دختر و چه پسر و مرد و زن یا دختر و پسر نداره ولی نمیدونم این فرهنگ مرد سالار که میخواد در این جامعه از بین بره و این تقسیم جنسیتی و برتری مرد نسبت به زن کی از طرز تفکر ما ایرانیا پاک میشه ؟؟؟؟
  • بی نام IR ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
    42 42
    اجازه دهید این قدم مثبت برای استحکام بنای خانواده هایی که اکثرا در حال فرو پاشی می باشد برداشته شود و زتان بتوانند فرصت بیشتری برای امور مدیریتی در خانه و تربیت فرزندات داشته باشند
    • بی نام RU ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
      33 10
      بیشتر موارد طلاق مربوط به خانواده هایی هست که زنانشان خانه نشین هستند
  • بی نام A1 ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
    19 13
    اول مخالف بودم ولی الان که فکر کردم موافق شدم
  • بی نام A1 ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
    17 10
    باید خانم ها با 25 سال خدمت و30 روز حقوق وپاداش باز نشسته شوند دولت اگر اینکار را بکند هم خانم ها زیاد فرسوده نمی شوند وهم با جذب نیروی جدید بیکاری کم می شود ولی متاسفانه نمونه اش اموزش وپروش است که خانمی درکرج در مقطع ابتدایی 34 سال است کار می کند باید اجباری شود او هم خود را فنا می کند وهم جای یک جوان را اشغال کرده
    • بی نام A1 ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۲
      7 0
      بابا کجای کاری ما کامند داریم با 38 سال سابقه از طرفی استاد دانشگاه هم داریم با 40 سال سابقه دوست نداره بره چکار کنیم ما جوانتر ها
  • قشقایی IR ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
    13 7
    مردان 25سال وزنان 20سال کار مفید بهترین عالیست و واقعا موثر هم برای بازدهی کار وهم اشتغال جوانان
  • بی نام A1 ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
    10 18
    خیر زنها باید مثل چی کار کنن
  • بی نام A1 ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
    15 4
    بستگی به شرایط بانوان دارد باید اختیاری باشد ولی بتوانند در موقع سختی وحادثه واقعا با 20 سال بازنشسته شوند ولی گاهی اوقات شرایط زندگی سخت می د ونمیتوان بازنشسته شد پس باید اختیاری باشد وآزاد
  • بی نام A1 ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
    16 9
    بله موافقم این یک قانون به نفع خانهاست که کمی به خانواده برسند و زندگی کنن و نیروی تازه نفس پر انرژی و جویای کار به سر کار بروند و وضعیت صندوق بازنشستگی مشکل مردم نیست باید توسط دولت مدیریت و حل شود.
  • احسان فتوحی A1 ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
    13 18
    بله کاملا موافق بازنشستگی 20 ساله زنان شاغل هستم به جهت سرو سامان دادن به فرزندان وزندگی
    • یاس A1 ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۲
      7 4
      بعد از بیست سال دیگه بچه ها هم از آب و گل در اومدن. چه سر وسامون دادنی؟ بچه و شوهر سر کار باشن خانومه باید تنها خونه بشینه و خودشو به کارای خونه سرگرم کنه.
  • محمد A1 ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
    12 16
    بدون غرض و با توجه به حدود 15 سال سابقه و همکاری با بانوان محترم همکار با در نظر گرفتن بازده کاری، مسئولیت های خانه و خانواده، دغدغه های فرهنگی و اجتماعی، وضعیت فیزیولوژی و جسمانی، استخدام و اشتغال بانوان بیش از اینکه مفید باشد برای جامعه، خانواده و سلامتی ایشان خسارات جبران ناپذیری در پی دارد که نمونه های آن به وفور در کشور دیده می شود.
    • بی نام A1 ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۲
      10 2
      نه که قسمت هایی که در دست مردانه شکوفا شدهو بازدهشون بالاست و....
  • بی نام EU ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
    8 14
    مخالفم
  • بی نام A1 ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
    16 11
    به نظرم این کار به مادران کمک میکنه تا بیشتر در کنار بچه های خد باشند
  • بی نام IR ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
    17 8
    موافقم به شرطی که به ازای هر یک زن بازنشسته یک زن استخدام شود
  • رضا A1 ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
    18 9
    بله ...این به نفع کانون خانواده است..لااقل بگذارید اختیاری باشد..هر کس خواست بازنشسته شود.
  • بی نام IR ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
    16 7
    اگر اینطور بشه واقعا عالیه چون با این همه مشکلات مخمون برای کارکردن بعد از 20 سال دیگه جوابگو نیست و از طرفی هم جا برای جوان ها باز می شود والا گناه دارند اکثرا هم تحصیل کرده هستند اما بیکار
  • رامتين IR ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
    15 7
    با ماهي هشتصد تومن بازنشستگي مشكل كار نكردن زنها حل نمي شود مطمئن باشيد بعد از اعمال اين قانون كارفرماها به دنبال جذب زناني مي گردنند كه باز نشسته شده باشند كه حق بيمه پرداخت نكنند باز همان آش است و همان كاسه بار مالي كه بازنشستگي اين زنها به تامين اجتماعي وارد مي كند ورشكستگي اين سازمان را سرعت مي بخشد همانگونه كه معتقد هستم سازمان تامين اجتماعي همين الان هم ورشكسته است
  • بی نام A1 ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
    17 7
    موافقم. اولین قانونی که در مجلس جدید به نفع خانواده نوشته شده
  • بی نام A1 ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
    17 6
    این قانون خوب هست ولی کافی نیست به این معنی که خانه داری به طور بلقوه خودش یک شغل تمام وقت میباشد و زنانی که در خارج از منزل مشغول به کار هستند هم موظف هستند که هم به شغل خانه داری بپردازند و هم شغل بیرون از منزل را عهده دارهستند و خیلی بیشتر از مردانی که دارای یک شغل هستند فرسوده میشوند این را میتوان با مردانی که دارای دو شغل هستند مقایسه کرد و باتوجه به اینکه زنان بابت شغل خانه داری نه حقوقی دریافت میکنند و نه از مزایاب بیمه بازنشستگی برخوردار میشوند به نظر من باید زنان با 20 سال سابقه و 30 روز حقوق بازنشسته شوند. زیرا دو برابر فرسوده میشوند و فقط بابت یک شغل حقوق میگیرند.
  • بی نام A1 ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
    21 3
    موافقم چون ما زنها تو خونه هم داریم کار میکنیم. ولی باید احتیاری باشه چون بعضی ها حتی با وجود همسر عملا نان اور اصلی هستند.
    • یاس A1 ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۲
      9 1
      به جای خونه نشین کردن خانوما آقایون یاد بگیرن خودشون رو از کارای خونه کنار نکشن. زندگی مشترکه. وقتی خانوم کار میکنه بیرون از خونه، کارای خونه داری هم باید تقسیم شه. کی گفته خانوما باید همه وظایف خونه رو انجام بدن؟؟ این از تنبلی آقایونه والا منم از خدامه برم سر کار، در عوض یکی دیگه صبح تا شب بشوره و بسابه و بپزه و به وضع بچه ها رسیدگی کنه. چی از این بهتر
  • کریم A1 ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
    9 12
    به نظر بنده اگر دولت به صندوقهای بازنشستگی جهت پرداخت حقوق 10روز بیشتر خانمها کمک کنه هم برای خانم ها خوبه بازنشست بشن و هم برای خانواده که لااقل مادرشان در کنارشان هستند.
  • یاس A1 ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
    15 11
    کاملا مخالفم. با این کار فقط قراره به جای حل معضل بیکاری صورت مساله را حل کنند و تدریجاً زنان رو از بازار کار بیرون کنند. آقایونی هم که می گن خانوما بازنشست شن تا کار خونه انجام بدن بدونن خودشونم گاهی دستی به ظرفا یا سر و روی خونه بکشن آسمون به زمین نمیاد. چهل سالگی سن خیلی کمی برای بیکاری و خونه نشینی هست.
  • بی نام IR ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
    8 7
    این سوال رو که عوام نباید جواب بدن...جواب این سوال رو کارشناسان بیمه باید جواب بدن.خطر ورشکستگی صندوق های بازنشستگی جدی هستش امیدوارم احساسی عمل نکنید
  • بی نام A1 ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
    9 6
    بله موافقیم چراکه نه
  • مریم RO ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
    10 12
    من فقط با بازنشستگی با 20 سال سابقه زنان کارگر یعنی مشمولین قانون کار و تامین اجتماعی موافق هستم. به دلیل اینکه کارمندان بخش های دولتی و آموزش پرورشی های گرامی به اندازه کافی بهشون خوش می گذره و باید تازه بیشتر از 30 سال هم کار کنن تا به اندازه 20 سال سابقه زنان کارگر کار کرده باشن. ساعت کاری کم، پنجشنبه ها تعطیل، 4 ماه سال رو تعطیل،.......
    • بی نام A1 ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۲
      3 1
      شما در جریان دریافتی معلمین هستی؟؟؟ تقصیر معلم ها چیه که تابستون مدرسه ها تعطیله؟ باز باشه مدرسه ها معلما هم میرن. خیلیم بهتر از خونه نشینیه
  • مهدی A1 ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
    19 11
    به دلایل زیر مخالفم: 1 نوعی تبعیض جنسیتی است. با تصویب این قانون عامل تفاوت های جنسی در قوانین، مراودات و تعاملات اجتماعی بیشتر بروز بیشتری خواهد داشت، که نتیجه آن در نهایت برای زن ها هم مفید نخواهد بود. 2 فشار بسیاری را بر صندوق های بازنشتسگی وارد میکنه و در نهایت بازنشستگان و شاغلین فعلی بار اصلی آن را به دوش خواهند کشید. 3 نتیجه مورد بالا قیمومیت بیشتر مردان بر زنان خواهد شد که این برای زنان هم خوب نیست. 4 حتی بسیاری از زنان بازنشسته هم بدنبال کار جدید خواهد بود که این به روند کاهش بیکاری کمکی نمی کنه. 5 اینکه گفته شود زنان کار خانه داری را هم بایستی انجام دهند هم توجیه درستی نیست. به نظر در صورتیکه زن و مرد هردو کار میکنند بایستی تقسیم کار خانه داری هم بین آنها صورت گیرد.
    • یاس A1 ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۲
      4 3
      دمت گرم
  • بی نام TR ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
    16 6
    بله خواهش می کنم موافقت کنید چون اولا همه دلشون نمیخواد بازنشسته شن و خیلی بار مالی زیادی نداره ثانیا گناه کسانی که هم مجبورن کار کنند هم مشکلات جسمی ای دارند که با بازنشستگی موافقت نمیشه هم کار زیادی هم در منزل دارند هم بیرون چیه یه کم انصاف داشته باشیم... واقعا در ایران زن که 50 سالگی میرسه مثل بالای 60 سال در اروپا میمونه از نظر قدرت جسمی کشش نداره... 44 ساعت کار در هفته واقعا ظلمه خودش چه برسه تا 55 سال...
  • بی نام DE ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
    10 6
    بله
  • پیروز IR ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
    12 18
    میخاین با 10 سال بازنشسته بشن تا راضی بشین؟؟ عزیزان من نهایتا 5 درصد خانمها تو این کشور شغل دولتی دارن که اونها هم عمدتا با پارتی بازی و سفارش از ما بهتران میرن سر کار اونوقت شما میخاین از حق بیت المال اون 95 درصد دیگه بزنی بریزی تو حلقوم اون 5 درصد که یه وقت بشون فشار نیاد؟ سی چهل سال از حق بقیه بزنی و پول مفت بدی بهشون؟ بعد این خیانت به اون 95 درصدی که آشنای گردن کلفت نداشتن را اسمش را میگذاری مراعات حقوق زن؟
  • بی نام IR ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
    8 11
    این روش بازنشستگی در هیچ کجای دنیا وجود ندارد،این روش بازنشستگی بدون کارشناسی دو آسیب وارد میکند ، نخست نظام اداری را متزلزل میکند و دوم صندوق های بازنشستگی زودتر ورشکست میشوند.در اکثر کشورهای جهان سن بازنشستگی برای مردان حدود 65 سالگی و زنان مقداری کمتر است در صورتیکه این سن در ایران حدود 50 سالگی و حتی کمتر است که باعث میشود از توان افراد با تجربه در نظام اداری استفاده موثری صورت نگیرد،و در ضمن این افراد زودتر فرسوده شوند. بهرحال این طرح حتی برای زنان طرحی کاملا کارشناسی نشده است و آسیب های زیادی بوجود می آورد
  • بی نام IR ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
    11 6
    بله.
  • بی نام A1 ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
    17 33
    اگر از ابتدا زنان سر شغل اصلیشون که همون خانه وخانواده است بودند جامعه اینقدر بیکار مرد نداشت ومشاغل کاذب اینقدرزیاد نبود .
    • بی نام A1 ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
      23 7
      حرف بی اساس
    • یاس A1 ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۲
      5 1
      این فقط پاک کردن صورت مساله هست و بس باید جای تشویق به فرزندآوری اول اشتغال زایی کنن. نه اینکه یکی مثل شما بیاد بگه نصف جامعه از کار محروم شن تا مشکل بیکاری حل شه. در حد جوکه بخدا
  • رضا A1 ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
    13 8
    بله صد در صد موافقم .دولت و صندوقها به جاي نگراني جلوي اختلاسها و دزدي ها رو مي گرفتن
    • بی نام A1 ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۷
      2 0
      هزارآفرین
  • بی نام IR ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
    11 8
    بشینیم تو خونه غمباد بگیریم؟؟
  • بی نام IR ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
    8 12
    کاملا موافقم حتي به نظرم باز هم از 20 سال کمتر کنند
  • بی نام A1 ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
    9 8
    بازم کار عجولانه و بدون کارشناسی. تا کی باید کار احساسی و عجولانه تو این کشور بشه؟
  • بی نام A1 ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
    10 7
    بسیار موافقم چون در شهرهای بزرگ ، با ساعات کاری و ترافیک زیاد بخصوص در تهران فرصت بودن با بچه هایمان بسیار کم شده و می بایست کمی هم به نیاز فرزندانمان توجه کنیم .
  • حسین A1 ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
    11 3
    چرا برای مردان قانون بازنشستگی کمتر از 30 سال ابلاغ نمیشه مگه مردانی که در طرحای عمرانی به دور از خانواده 25 روز درکارگاه می مانند چه گناهی کردن چرا وزارت کار برای این قشر بدبخت کاری نمیکند
  • بی نام A1 ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
    3 9
    بازنشستگی زنان ربطی به استحکام خانواده نداره چون به صندوق های بازنشستگی فشار میاد مخالفم مگه انکه تعهد بدن به همان حداقل حقوق راضی باشند.
  • بی نام A1 ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
    9 10
    اگه قرار باشه بعد از بازنشستگی موی دماغ مرداشون بشن و سر هر موضوع بی اهمیتی گیر بدن،مخافمبهتره 35 سال کار کنن.اما اگه یه دوره جدید از زندگی رو با حس همدلی با شوهرشون شروع کنن،چرا که نه؟20 سال عالیه
  • حسن IR ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
    13 12
    این حداقل کاریه که برای زنان سرزمینم می شه انجام داد. بله موافقم
  • بی نام DE ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
    12 8
    بسیار موافقم.چون توان جسمی خانمها با آقایون متفاوت است.ساعت کاری هم بسیار طولانی است.خانمی که ساعت پنج و شش بعد از ظهر کاملا خسته به منزل میرسه و باید شیفت دوم کاری رو در حالی شروع کنه که از نظر جسمی و روحی نیاز به استراحت داره چطوری میمونه از پس امور به درستی بر بیاد.بخصوص وقتی با حجم زیاد کار از تهیه غذا، نظافت منزل،لباسها،ظروف،رسیدگی به امور آموزشی و پرورشی بچه ها و......مواجه میشه.در صد زیادی از خانمها ما به علت این همه فشار دچار بیماریهای صعب لاعلاج شده اند.لطفا زودتر این قانون را اجرا کنید
    • یاس A1 ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۲
      7 2
      عزیز من شیفت دوم کار یعنی کار خونه مختص خانوما نیست فقط. زندگی مشترکه، هر دو نفر شاغلن، کار خونه هم تقسیم میشه. مگه آقای خونه بلانسبت کلفت استخدام کرده؟
  • بی نام A1 ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
    4 11
    کاملا مخالفم، اگه قانونی باشه باید برای مرد و زن برابر باشه
  • یوزپلنگ وحشی A1 ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
    4 24
    اولا تا این همه مرد بیکار داریم به چه علتی خانم ها باید سر کار باشند. وظیفه اصلی خانمها خانه داری و وظیفه آقایون کار کردن است. همه ااین مسایل باعث شده که میزان ازدواج کاهش و سن ازدواج افزایش پیدا کرده باشه. اولویت اصلی اشتغال باید برای مردان باشه و در صورت عدم بیکاری مردان کار به زنان برسد. زنی که درآمد داره بخدا قسم تو مملکت ما دیگه نمیشه باهاش کنار اومد. کلا زنان در جامعه ما جنبه درآوردن پول ندارن و بجای استفاده در زندگی پول درآمدیشان را حق خود میدانند و حاضر نیستند در خانواده پولشان را خرج کنند. در کل این همه زنان ادعای حقوق برابر با مردان میکنند باید تعداد سنوات کارشون هم مانند مردان باشه. به چه علتی باید 20 سال کار کنن. 30 سال تمام مثل آقایون
  • امین FI ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
    8 11
    فکر میکنم اکثر کسانی که گفتند "موافقم" از بانوان محترم بودند. وقتی بانوان اداعای برابری حقوق با مردان رو می کنند، باید در همه شرایط یکسان باشند. من با این موضوع مخالفم، خانمهای محترم اگر به موقع جذب بازار کار بشن، میتونن در 50 یا نهایتا 55 سالگی بازنشسته بشن که به نظر من بد نیست. مادر بنده هم در همین سن بازنشسته شد؛ ولی اگر تمایل دارند که زودتر به استراحت و بازنشستگی و این طور چیزها برسند پس باید اصلا کار نکنن. کسی که کار میکنه باید تا آخرش بایسته.صد البته که منظور من مشاغل سخت و جانفرسا نیست، اکثر بانوان شاغل در محل کار بهشون سخت گرفته نمیشه، پس دلیلی هم نداره که زودتر بازنشسته بشن حتی اگر هم قرار بر این بود، باید با مزایای 20 سال بازنشسته بشن، نه 30 سال. متشکرم.
    • بی نام A1 ۰۷:۱۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۷
      1 0
      امین آقا مادر شما مال زمانی است که بزرگ کردن بچه مثل الان انقدر سخت و طاقت فرسا نبوده و دارای عزت و احترامی بوده و بهش هم سخت نمی گرفتند ولی الان چی ؛ در این محیط های امروزی حتی آقایون هم کم می آورند چه برسه به خانمها . شما اگر ازدواج کرده بودی و زن و بچه داشتی هیچوقت اینگونه تفکر نمی کردی و شغور و درکت هم بالا می رفت.
  • بی نام RO ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
    9 2
    موافقم. چون ذکر شده در قانون میزان حقوق بر اساس مقدار بیمه ای هست که فرد تا هم اکنون پرداخته.اگر بیمه ها امانتدار خوبی باشند.
  • مهدی A1 ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
    4 19
    به شدت مخالفم. اگر زنی تصمیم به کار اداری گرفت، می بایست قواعد آن را از اول بپذیرد و با آن شرایط اقدام به کار کند. همچنین با وضع این قانون طبقه زنان میل بیشتری به کار اداری پیدا خواهند کرد در حالی که یکی از مشکلات ما نبود فرصت برای مردان در کار است. با افزایش زنان شاغل جامعه ما به مزیتی دست نمی یابد . بلکه ارزش های خود را نیز پشت سر می گذارد.
    • بی نام IR ۰۷:۲۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۷
      1 0
      ببخشید از اولی که خانمها استخدام شدند بازنشستگی خانمها با 20 سال بود ولی از زمان شروع قانون خدمات کشوری بازنشستگی خانمها طبق ماده 103 با 25 سال بدون شرط سنی اعلام شد که سازمان تامین اجتماعی آن را هم رعایت نکرده و می گوید براساس ماده 76 سازمان تامین اجتماعی خانمها با 25 سال سابقه و سن 55 سال می توانند بازنشسته شوند. اگه نمیدونی قضاوت نکن.
  • مریم A1 ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
    12 8
    به دلایل زیادی مخالفم . این تصمیم در نهایت هدفش حذف زنان از جامعه کارو تحصیل است
    • بی نام IR ۰۷:۳۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۷
      1 0
      چه ربطی داره الان برای خانمهایی که قرارداد کارگری با سازمان تامین اجتماعی دارند و با 20 سابقه و 42 سال سن مگه از جامعه و کار حذف شده اند و این طرح اختیاری می باشد چه بسا خیلی از خانمها نمی خواهند بازنشسته شوند و اجباری نیست و این برای خانمهایی می باشد که واقعا مجبور هستند بنا بدلایلی مانند : کسانی که فرزندانشان به سن نوجوانی رسیده و باید در خانه حضور داشته باشند و بیشتر مراقب فرزندانشان باشند و یا کسانی که بیماری هایی دارند که رنج می برند و دیگر نمیتوانند ادامه بدهند و یا پدر و مادر پیر و بیماری دارند که باید از آنها مراقبت کنند و گرنه کی از پول بدش می آید مخصوصا در سابقه های بالا که حقوق ها بالاتر می رود و فرد نیز با توجه به تجارب و سابقه ای که دارد می تواند پستهای بالایی را بگیرند.
  • بی نام IR ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
    7 4
    بله
  • یک خانم A1 ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
    6 4
    با توجه به آمار بیکاری در جامعه، من با بازنشستگی هم خانم ها و هم آقایان بعد از 25 سال موافقم.
  • بی نام IR ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
    9 5
    بله بسیار عالی است
  • بی نام A1 ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
    8 6
    بله موافقم
  • بی IR ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
    6 8
    با 25 موافقم چون زندگی برای خانوم های بالای25سال کار خیلی سخت میگذره
  • سعید A1 ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
    5 19
    خانمهایی که شغل دولتی دارند بهتر است بر اساس شرایط خاصی شامل این قانون شوند مثل مشکلات جسمی و روحی و خانوادگی . و بنظرمن نباید به پستهای مدیریتی گمارده شوند چرا که نگرش احساساتی و زنانه ایشان تاثیر منفی بر کارکنان تحت نظرشان خواهد گذاشت . شخصا از سال 77 در 4 سازمان دولتی خدمت نموده ام و تمام مدیران بنده بغیر از 1 مورد خانم بوده اند . مدیریت خانمها محیط کار را بیشتر شبیه به کودکستان و مایوس کننده می کند. بسیاریشان مشکلات روحی دارند و بازنشستگی اجباری بهترین کار است.
  • مهدی A1 ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
    15 23
    به نظر من زنان در سازمان کاری کشور نه تنها مثبت نبوده و مفید نیستند بلکه کار زنان در مشاغل اداری و دیگر مشاغل به وجود آمده توسط مردان باعث به وجود آمدن موارد متعدد معضلات اجتماعی در جامعه ایران شده است تمامی این مشکلات هم بر می گردد به این مورد که زنان را از شغل اصلی خود یعنی خانه داری بر کنار کرده و به مشاغلی که نیازی به حضورشان نیست وا داشته اند خانه داری یعنی شغلی که زنان باید در آن مهارت داشته باشند و به نظر من اساس حیات یک اجتماع را تشکیل می دهد بسیار شغل مهمی است که متاسفانه دولت ها آن را به عنوان یک شغل در نظر نمی گیرند هر زن خانه دار شغلی به مراتب مهمتر از یک زن پزشک دارد . دولت بایستی خانه داری را به عنوان یک شغل دارای مزایا و حمایت اجتماعی به حساب آورده و محترم شمرد.
  • بی نام IR ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
    10 6
    من موافقم بخاطر چند مسولیتی خانم ها نقش مادری ؛شاغل ؛وکار خانه مسولیتی است که انرژی فراونی را طلب میکند بخصوص از زنان شاغل اگر نظر خواهی شود ونظر مدیران نیز لحاظ شود پاسخ مناسبی را دریافت خواهید نمود معمولا آنچه که در حال حاظر مشاهده می شود عموما برای خانم ها مشکل است که تعادلی بین وظایف منزل ؛ سرپرستی کودکان ومسولیت های شغلی ایجاد نمایند
  • شمس تبریزی IR ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
    4 10
    خبرآنلاین، این طرح فقط هزینه تراشی بی جا برای دولت است. به جای اینکه هزینه های جاری دولت را کاهش دهید، به دنبال متورم کردن هر چه بیشتر آن هستید. هر روز هم به یک بهانه ای این هزینه ها را بالا میبرید. یک روز با یارانه. یکی روز با باز نشستگی پیش از موعد. یک روز به اسم حمایت از گورخوابها. روزی دیگر به اسم تکمیل مسکن مهر. لیست خواسته های بی جا و غیر منطقی مردم و نمایندگان بی منطق تر از آنها تمامی ندارد و دولت و مجلس هم به این تقاضاهای غیرمنطقی هر روز بال و پر بیشتری میدهند. این فیلم هندی شما کی تمام میشود؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    • بی نام A1 ۰۷:۱۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۷
      1 0
      لطف می کنید بگویید این دزدی ها و حق مردم خوردنها و حقوق های نجومی شما کی تمام میشه هروقت این مال مردم خوردنهای شما تمام شد و به کشورهای دیگر هم کمکهای آنچنانی نفرمایید هزینه دولت هم کم میشود نه اینکه مردمی با پرداخت سالیان سال حق بیمه اشان و حالا که حقشان را بخواهند طلب کنند هزینه دولت بالا میره .
  • کارمند زن A1 ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
    7 8
    کاملاً مخالفم
  • ... IR ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
    7 5
    موافقم
  • علي A1 ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
    5 6
    هيچ فرصت شغلي ايجاد نخواهد شد زيرا هم اكنون همين تعداد در شركتهاي خدماتي بيمارستان ها وغيره با ماهي 300 الي 400 هزار تومان مشغول كارند وبه علت تجربه و حضور پارتي بلا فاصله جايگزين بازنشسته ها خواهند شد
  • بی نام RO ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
    5 7
    فاجعه است زمان همه چیز رو ثابت میکنه
  • بی نام A1 ۱۷:۵۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
    11 3
    کاملا موافقم.اضافه شدن ساعت کاری با حجم زیاد کار توان خانمها رو بریده.
  • بی نام A1 ۱۷:۵۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
    11 3
    نظرم مثبته.
  • بی نام A1 ۱۷:۵۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
    12 2
    این قانون جدیدی نیست. فقط شرط سنی رو برداشته اند.کاملا با اجرای این قانون موافقم.هر کس دوست داره باز نشسته میشه.
  • بی نام A1 ۱۸:۰۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
    10 2
    از سالها پیش امثال این قانونها برای خانمها بوده.مثلا سال 59باز نشستگی خانمها با 22سال و سی روز حقوق اجرا شد.من صد در صد موافقم.
  • بی نام A1 ۱۸:۰۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
    10 4
    بله خیلی موافقم
  • ss A1 ۱۸:۱۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
    6 24
    من مخالف کار کردن زنها هستم. متاسفانه زنان جامعه ما جنبه کار کردن و پول درآوردن را ندارند و همین مساله مشکلات زیادی را بار آورده
    • بی نام A1 ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۲
      8 1
      شاید هم مردان جامعه ما ظرفیت دیدن زنان رو ندارن. به احتمال زیاد همینه.
  • محمدرضا A1 ۱۸:۲۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
    10 4
    کاملا موافقم
  • بی نام RO ۱۸:۵۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
    12 3
    موافقم،چون وقتی با ۲۰ سال سابقه دارندبراساس ۲۰ روز حقوق می دهند خوبه و صندوق های بیمه ای اگر مدیریت درستی داشته باشند به مشکل برخورد نمی کنند
    • بی نام IR ۰۷:۴۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۷
      0 0
      عالی بود
  • بی نام IR ۱۹:۳۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
    9 4
    سلام کاملاً موافقم
  • بی نام IR ۱۹:۴۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
    9 4
    سلام هرکس بااین طرح بازنشستگی زودترازموعد زنان مخالف ت کنه معلومه آدم کاری نیست نفسش ازجای گرم بلند میشود بد بخت بهورزان زن در خانه بهداشت ها زیر طرههای گوناگون وزارت بهداشت که هر صبح که بیدار می شود چند طرح جدیدمبینه اضافه شده این طرح را باید آزاد انه در اختیار زنان بزارن بعضی ها مثل من حاضرم حققم هم کم یا پامال بشه ازاین کار زجر آور بازنشسته بشم
  • بی نام RO ۱۹:۴۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
    15 6
    بله موافقم، خیلی از خانم ها به خاطر فشار کاری وارده در سالهای آخر خدمت دچار بیماری و مرگ زود رس و بسیاری از آسیبهای اجتماعی در خانواده می شوند. الامره ریحانه لیس قهرمانه
  • بی نام IR ۱۹:۴۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
    8 7
    من تخصصی ندارم بخوام اظهار نظر کنم. فقط سوالم اینه که اگه خوبه چرا برای آقایون نه و اگه بده چرا برای خانم ها بله؟
  • بی نام RO ۱۹:۴۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
    5 17
    این خانمهایی که نیاز مالی ندارند و میرند سرکار فردای قیامت باید برای کم فروش در خانواده پاسخگو باشند.
  • بی نام IR ۲۰:۰۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
    15 5
    کاملا موافقم به خدا دیگه نمیشه کار کرد 25سال سابقه دارم
  • شاغل IR ۰۷:۰۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۲
    10 5
    به عنوان يك خانم شاغل مهندس واقعا موافقم با وضعيت كار در كشورمون و باتوجه به توان بدني پايينتر نسبت به اقايان و داشتن فرزند و كار منزل با ده سال سابقه بيمه و سيزده سال كار واقعا كم اورده ام . موافق اين شرايطم حتي بادوسوم حقوق
    • بی نام IR ۰۷:۵۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۷
      1 0
      آقای بی نام معلومه شما از اون افراد حقوق بگیر نجومی هستی که دزدی هم خوب کردی و می خواهی از حق مردم مایه بذاری که انقدر دردت اومده. وگرنه بارمالی و یا هزینه این طرح را قبلا خانمها با هرسال پرداخت بیمه در سالیان سال انجام داده اند و شماها هدفتان فقط این است که سن را افزایش بدهید و زودتر هم خانمها بمیرند که حق بیمه کمتری گیرشان بیاید و شماها هم بیشتر ببرید و بخورید و این مشکل بارمالی مربوط به ضعف مدیریت امثال شماها در تمام عرصه های اجتماعی و کاری می باشد که هر روز شاهد هزینه های سرسام آور چه از نظر مالی و چه جانی مردم که شماها باعث آن هستید که با سیاستهای اشتباه و خودخواهانه اتان می شوید اگر شماها واقعا به فکر بودید که الان این سرنوشت ما نبود.
  • بی نام A1 ۰۷:۱۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۲
    9 5
    بله البته که موافقم.این طرح نه تنها بار مالی برای صندوقهای بازنشستگی ندارد بلکه با توجه به اینکه خانمها با بیست روز حقوق و با رتبه پایینتر بازنشسته میشوند در یک بازه زمانی پنج تا ده ساله بسیار به نفع این صندوقها خواهد بود.از سویی کافی است نگاهی به شرایط خانمهایی که از این طرح شدیدا استقبال میکنند بیاندازیم .اینها نه شرایط مالی فوق العاده ای دارند و نه از کار بیزارند.بلکه اکثرا بعلت ساعت کاری طولانی که حقیقتا به آنها تحمیل شده چاره دیگری جز درخواست بازنشستگی ندارند.خانمها بعلت توان جسمی کمتر و متاسفانه فشار کاری بیشتر، از ساعت دو به بعد هم بازده کاری ندارد وهم تا ساعت چهار ماندن آنها را دچار فرسودگی شدید کرده.توجه به ساعت کاری بانوان و کاهش آن این تمایل زودهنگام برای بازنشستگی را کاهش خواهد
    • بی نام A1 ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۲
      4 5
      والا دور و بر ما که همه مردها فرسوده شدن و زنان همگی در حال کار و تلاشن و بازده اونها هم از مردا بیشتره.
  • احمد IR ۰۸:۰۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۲
    5 4
    من مخالفم نه با دلایلی که بقیه مخالفن با یک دلیل عقلی. اصلا خانمها با 1 سال کار بازنشسته بشن من بخیل نیستم. اما حقوق بازنشتگی آنها از پرداختی خوشان به صندوق بازنشستگی تامین شود نه با بودجه عمومی که از مالیات من با روزی 12 ساعت کار تامین میشه. نه بیمه دارم نه حقوق بازنشستگی نه عیدی نه پاداش. الان حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی رو هم دولت کمک میکنه چرا؟
  • بی نام A1 ۱۸:۱۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۲
    2 3
    در فرانسه خواستند 5 سال به سن دوران بازنشستگی اضافه کنند چه اعتراضاتی که مردم نکردند مردم میگفتند چرا باید پیر و فرسوده بشیم بعد بازنشسته بشیم؟؟ میگفتند دولت باید 5 سال هم پایین تر بیاورد مردم دنیا به چی فکر میکنند ما به چی فکر میگنیم؟؟ حال چرا ما باید مخالف باشیم؟؟؟
  • بی نام A1 ۱۸:۱۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۲
    6 3
    در فرانسه خواستند 5 سال به سن دوران بازنشستگی اضافه کنند چه اعتراضاتی که مردم نکردند مردم میگفتند چرا باید پیر و فرسوده بشیم بعد بازنشسته بشیم؟؟ میگفتند دولت باید 5 سال هم پایین تر بیاورد حال چرا ما باید مخالف باشیم؟؟؟
  • بی نام RO ۱۹:۱۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۲
    7 4
    کاملا موافق هستم. امیدوارم اجرا هم بشود . معمولا به بهانه نداشتن بودجه سازمان ها اجرا نمیکنند . این طرح نور امیدی برای فارغ التحصیلان بیکار خواهد بود .
  • بی نام IR ۰۶:۱۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۳
    9 4
    صد درصد موافقم،یخدا دیگه نه توان داریم نه انگیزه، با وجود اینکه از نظر اقتصادی بهمون فشار میاد ولی بازم کاملا موافقم بذارید نیروهای جوان و با انگیزه جایگزین شن
  • بی نام A1 ۰۸:۰۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۳
    8 2
    کاملا موافقم .یکی از بهترین مصوبه های مجلس محترم شورای اسلامی است .ارزش دادن به زنان مهمترین وجه ان است .برخلاف گفته عده ای بار مالی ندارد چون از روزی که این عزیزان کار را شروع کرده اند تمامی بار مالی توسط بیمه ای که از حقوقشان کسر شده تامین شده.همچنین به هیچ وجه علیه حقوق زنان نیست چون اختیاری است .و سوم انکه سن بازنشستگی زنان در هر کشوری با توجه به شرایط همان کشور در نظر گرفته میشود و ما هرگز نمینوانیم بگوییم چون مثلا در فلان کشور سن بازنشستگی 60 سال است پس در کشور ما نیز باید همان باشد .خانم سلحشوری عزیز واقعا دستت درد نکند .لطف بزرگی به بخشی از زنان جامعه کردی .ممنون.
    • بی نام IR ۰۷:۵۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۷
      1 0
      من هم موافق هستم و از خانم سلحشوری عزیز تشکر فراوان می کنم و اگر ایشان کاندید رئیس جمهوری بشوند من به ایشان رای می دهم.
  • سید امید مهاجرانی A1 ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۳
    6 1
    به نظرم این طرح بسیار عالی میباشد به خاطر اینکه زنان با 20 سال سابقه با رضایت خودشون بازنشسته میشن و هیچ اچباری در این طرح نیست و از طرف دیگر جوانان تحصیلکرده بیکار هم میتوانند سر کار بیایین
  • فرهنگی A1 ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۴
    2 0
    مخالفت مخصوصا از جانب کانون بازنشستگان و برخی علیه مصوبه مجلس که مطالبه به حق افراد حقوق بگیر ضعیف میباشد از کجا منشاء میگیرد؟ این افراد که حقوق بالا میگیرند و عملا هیچ کاری برای بازنشسته نمیکنند ایا واقعا به فکر ما که حقوق ناچیز میخواهیم بازنشسته شویم هستند؟ یا دایه دلسوزتر از مادر شده اند و بجای پیگیری مطالبات بحق بازنشستگان با فرافکنی و فرار به جلو صورت مسئله را پاک میکنند ؟ ایا کسی که 20 سال حق بازنشستگی داده نمیتواند با 20 روز حقوق بازنشسته شود؟ آیا اگر منابع سازمان بازنشستگی کم است تقصیر ما است؟ این مصوبه بار مالی ندارد و باعث افزایش اشتغال جوانان میشود و کاملا اختیاری است یعنی فقط افرادی که مشکل دارند تقاضا میدهند نه همه درود بر شرافت تان خانم ذوالقدر نماینده محترم مجلس و خانم پرو
  • شیوا IR ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۷
    1 0
    قابل توجه همه ؛ بازنشستگی زنان با 20 سال سابقه ؛ با 20 روز حقوق است . برای کسانی که شرایطش رو دارن خیلی هم خوبه، در ضمن باعث ایجاد شغل برای ورودی های جدید به بازار کار میشه .
  • حرف حق IR ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۷
    1 0
    نتیجه گیری که از کامنتها میتوان گرفت: 1کسانی که موافق این طرحند خانمها و آقایونی هستندکه واقعا از مشکلات خانمها آگاهی دارندو معتقدنداین موضوع بارمالی ندارد بدلیل اینکه هر فرد بیمه اش را قبلا پرداخت کرده و الان هم باهمان سابقه خود بازنشسته میشود مثل افرادی که 30 سال بیمه پرداخت کرده اند و حالا مییخواهند با 30 روز بازنشسته شوند.آیا بازنشستگی با 30 روز بار مالی ندارد و آیا بار مالی 30 روز بیشتر است یا 20 روز؟و دیگر اینکه خانمها از محیط کار حذف نخواهندشد بدلیل اینکه این قانون با 20 سال سابقه و 42 سال سن در قرارداد کارگری سازمان تامین اجتماعی وجودداردو هنوز هم انجام میشود و همینطور که می بینیم حذفی صورت نگرفته است. 2 کسانی با این طرح مخالفند که از صندوقهای بازنشستگی هستند وکاملا مشخصه.
  • زنان کارمند IR ۰۸:۱۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۰
    2 0
    باسلام ، مخالفان این طرح فقط به فکر منافع خودشان هستند و بدلیل جبران اختلاسها و سوء مدیریت های خود از حق و حقوق ما افراد مایه بمیگذارند و دلایل غیرمنطقی و مقرضانه می آورند و سنگ اندازی میکنند و با کشورهای دیگر مقایسه میکنند درصورتیکه شرایط هر کشوری با دیگر کشور فرق میکند درصورتیکه موافقان دلایل منطقی دارند که اولا این طرح اختیاریست که قبلا هم بوده فقط شرط سنی برداشته شده و باعث نشده خانمها از چرخه کار حذف شوند وزنان کارمند دولت نیز میتوانند از آن استفاده نمایند و همچنین این طرح بار مالی ندارد و هر کس قبلا آن را پرداخت کرده است و در آخر اینکه باعث حل معضل بیکاری جوانان نیز میگردد . ازشورای محترم نگهبان خواهشمندیم با این طرح موافقت فرمایند. ما همیشه دعاگویتان خواهیم بود.
  • فاطیما EU ۰۷:۲۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۶
    1 0
    کاملا موافقم برای زنان باین همه مسئولیت 20سال زیاد هم هست و بازنشستگی می تواند بقا خانواده را در پی داشته باشد
  • آذر EU ۰۷:۲۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۶
    1 0
    کاملا موافقم تو رو خدا هر چه سریعتر به فریادمان برسید دیگر توان نداریم
  • سارا EU ۰۷:۲۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۶
    1 0
    صندوقها و بیمه ها 20سال از حقوق خودمان مبالغ هنگفتی گرفته اند پول خودمان را پس بدهند کاملا موافقم
  • زینب EU ۰۷:۲۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۶
    1 0
    موافقم و تا عمر داریم در حق مسسببان این لایحه دعای خیر میکنیم چرا که زنانی هستند که با وجود بیماری و مسئولیتهای فراوان مجبورند به خاطر حقوق بازنشستگی سر کار بیایند
  • بی نام A1 ۰۵:۰۸ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۲
    0 0
    با سلام ....کاملا با این طرح موافقم هزار درصد... ..اگه بخواد دولت با این طرح مخالفت کنه پس جوانهای تحصیل کرده در منزل تکلیفشان چیست ...دوستان لطفا یه کم درست فک کنید ..بفکر بقیه هم باشیم ...یکطرفه قضاوت نکنید ....ممنونم
  • بی نام A1 ۰۵:۱۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۲
    0 0
    صندوق بیمه شاهکار نمیکنه پول خودشون رو می خواد به خودشون بده ناراحته .... واقعا عجبا ....هزار درصد با این طرح موافقم .