ایسنا نوشت: کاخ سفید با انتشار بیانیه‌ای از دیدار معاون اول رئیس‌جمهوری آمریکا، وزیر دفاع و وزیر امنیت داخلی این کشور با پادشاه اردن خبر داد.

به گزارش پایگاه اینترنتی کاخ سفید، در این بیانیه آمده است، مایک پنس، معاون اول رئیس‌جمهوری آمریکا در چارچوب یک صبحانه کاری، میزبان ملک عبدالله دوم، پادشاه اردن بود.

ملک عبدالله دوم نخستین رهبر خارجی است که در محل اقامت شخصی معاون اول رئیس جمهوری آمریکا، مهمان وی شده است.

پنس از تلاش‌های ملک عبدالله دوم در راستای برقراری صلح و ثبات در خاورمیانه قدردانی کرد.

بر اساس بیانیه کاخ سفید، معاون اول رئیس‌جمهوری آمریکا بر تعهد کشورش در قبال امنیت و توسعه اقتصادی اردن تأکید کرد.

پنس و ملک عبدالله دوم در جریان این دیدار همچنین درباره رویدادهای منطقه و راهکارها برای افزایش تلاش‌ها جهت از میان بردن گروه تروریستی داعش به بحث و رایزنی پرداختند.

کاخ سفید اعلام کرد، دستیابی به راهکاری سیاسی به منظور حل بحران سوریه از جمله دیگر مسائلی بود که در جریان دیدار دو طرف به آن پرداخته شد.

معاون اول رئیس‌جمهوری آمریکا و پادشاه اردن با اشاره به مناقشه میان فلسطینی‌ها و رژیم صیهونیستی، در رابطه با تحولات مربوط به این امر نیز به گفت‌وگو پرداختند.

دو طرف همچنین بر اهمیت ادامه روند تحکیم روابط اردن و آمریکا تأکید کردند.

پادشاه اردن همچنین با جیمز ماتیس، وزیر دفاع آمریکا دیدار و درباره روابط نظامی دو جانبه به خصوص در زمینه مبارزه با تروریسم گفت‌وگو کرد.

او همچنین دیداری با جان کلی، وزیر امنیت داخلی آمریکا داشت و دو طرف همکاری امنیتی به ویژه همکاری بین سازمان‌های امنیتی بین دو کشور را بررسی کردند.

کلی بر لزوم توسعه استراتژی فراگیر برای مبارزه با تروریسم و اهمیت همکاری بین تمامی کشورها در این زمینه به عنوان چالش مشترک تمام کشورها تاکید کرد. ملک عبدالله دوم نیز تاکید کرد، دشمن یک گروه گمراه از خوارج است که نماینده دین اسلام نیست و مسلمانان خودشان نیز هدف اول این گروه هستند.

در همین حال، شون اسپایسر، سخنگوی کاخ سفید گفت‌ که قرار است ملک عبدالله دوم دیداری نیز با دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا در روز پنجشنبه داشته باشد.

کاخ سفید اعلام کرد، دولت آمریکا هنوز تصمیم نهایی برای انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس را اتخاذ نکرده است.

در این بیانیه که بعد از دیدار ملک عبدالله دوم و پنس منتشر شد، اشاره شده است، دو طرف نظرات ملک عبدالله را در زمینه تغییر احتمالی مکان سفارت آمریکا در اسرائیل و بهترین راه تحقق پیشرفت بین اسرائیل و فلسطین را بررسی کردند.

شون اسپایسر با تاکید بر اینکه آمریکا در مراحل اولیه تصمیم گیری در این زمینه است، گفت: پنس از طرح‌های ملک عبدالله دوم استقبال کرد.

52311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 630775

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =