حقوق و مزایای کارگر از جمله بیمه جزء دیون ممتازه است و اول باید حقوق و مزایای کارگر پرداخت شود و سپس دیگر بدهی ها تسویه شود .

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، کاربری در صفحه مشکلات مردم نوشته است:"  بنده حدود 16 ماه هست که در یک پروژه ساختمانی مشغول بکار هستم و در این مدت برای ماه های تیر و مرداد بیمه ریخته نشده است . کارفرما می گوید بخاطر مشکلات مالی نتوانسته حق بیمه را واریز کند وفقط برای ماه شهریور بخاطر این که دفترچه اعتبار بخورد حق بیمه را واریز کرده است . از آن زمان تا حالا دیگه حق بیمه ای نریخته است. می گوید به مشکلات مالی بر خورده و از ما خواسته است ، به دنبال کار دیگری باشیم؛ می خواستم بدانم اگر ما با وی تسویه مالی کنیم، بیمه این چند ماه چه می شود و باید از چه طریقی پیگیری کنیم؟ "

در این باره روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی پاسخ داد:"  حقوق و مزایای کارگر از جمله بیمه جزء دیون ممتازه است و اول باید حقوق و مزایای کارگر پرداخت شود و سپس دیگر بدهی ها تسویه شود . از آنجا که بیمه و پرداخت حق بیمه اجباری است بهتر است کارفرما در چنین وضعیتی لیست اسامی کارکنان را بدون پرداخت حق بیمه به شعبه ارائه و سپس در مورد چگونگی پرداخت آن و اخذ موافقت در تاخیر پرداخت حق بیمه با مسئولین شعبه وارد مذاکره شود. در هر حال در صورت عدم پرداخت حق بیمه برای ماههای مذکور می توانید ابتدا به شعبه و در صورت نتیجه نگرفتن به هیاتهای حل اختلاف وزارت کار بابت عدم اجرای ماده 148 قانون کار توسط کارفرما مراجعه و شکایت کنید. در مورد تسویه با کارفرما نیز چنانچه از دست دادن کار به علت تعطیلی کارگاه و بحران مالی صاحب کار باشد ، کارگر می تواند از مقرری بیمه بیکاری بهره مند شود. "

 

46232

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 631761

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهرداد ۲۰:۰۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۴
    1 0
    امكان نداره بيمه بدون پرداخت حق بيمه نسبت به پذيرش ليست بيمه اقدام كند. اصلا سيستم تاييد نهايي را نميدهد