یار مهربانِ «ندای تغییر» به روستای منصوره هم رسید

کتابخانه مدرسه ابتدایی روستای منصوری (منصوره) شادگان با تلاش موسسه اجتماعی ندای تغییر تاسیس و راه اندازی شد.

مجتبی سواری، مسئول موسسه مردم نهاد ندای تغییر در گفت و گو با خبرآنلاین گفت: پنجمین اردوی فرهنگی، اجتماعی مؤسسه اجتماعی «ندای تغییر» با هدف ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در بین کودکان و نوجوانان روستاهای محروم استان روز چهارشنبه ۱۳ بهمن در روستای منصوره شادگان برگزار شد.

سواری افزود: در مراسم افتتاح این کتابخانه احمد حیدری، نویسنده و مترجم اهوازی، به شرح داستان شازده کوچولو (الامیر الصغیر) با زبان ساده و با استفاده از مثالهای مختلف پرداخت.

وی همچنین توضیح داد: حیدری از نویسندگان اهوازی  در این برنامه به کودکان گفت که شازده کوچلو تنها یک کتاب از ۲۳۰ کتاب اهدایی موسسه ندای تغییر به شما است، شما می توانید به غیر از این کتاب بقیه کتابهای این کتابخانه را بخوانید و افکار و آرزوهای خود را در بین این کتابها پیدا کنید. ولید آل ناصر داستان نویس حوزه کودک و نوجوان نیز در این مراسم به قصه خوانی یکی از داستان های خود برای دانش آموزان پرداخت.

سواری یادآور شد: در ادامه مراسم افتتاح کتابخانه روستای منصوره ،علاء مشکوری فعال اجتماعی با اشاره به اهمیت حفاظت از محیط زندگی توسط انسانها، به شرح مضرات ورود زباله های پلاستیکی به محیط زیست برای دانش آموزان پرداخت. در پایان چندین نمونه ایده کاردستی استفاده بطریهای دور ریختی بعنوان وسایلی مانند جا مدادی و... را به دانش آموزان آموزش داد.

به گزارش خبرآنلاین، در پایان این اردوی فرهنگی اجتماعی، کتابخانه مدرسه ابتدایی روستای منصوره توسط دانش آموزان این مدرسه، افتتاح و راه اندازی شد.
شعر خوانی توسط دانش آموزان، و اهدای جوایز به برندگان مسابقات بخش های مختلف از دیگر برنامه آیین افتتاح کتابخانه مدرسه روستای منصوره بود.

در سال تحصیلی جاری، چهار اردوی فرهنگی اجتماعی با شعارهای «یارمهربان۱»، «یارمهربان۲»، «یارمهربان۳»، «یارمهربان۴» در چهار روستای محروم صوینعی شیبان، بردیه، قلعه جاسم شعیبیه و عریض احمدی برگزار شده است. آیین افتتاح کتابخانه منصوره پنجمین اردویی است که توسط موسسه اجتماعی ندای تغییر با شعار «یار مهربان۵» و با همکاری تعدادی از نویسندگان و فعالان، جهت ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در روستاهای محروم استان برگزار می شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 632383

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =