استاندار همدان: در ۶ ماهه سالجاری، ۱۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در کشور جذب شد

استاندار همدان گفت: در 6 ماهه سالجاری11 میلیارد و 600 میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی در کشور جذب شده که اینها همه به برکت انقلاب اسلامی و خون شهدا بوده و به‌تازگی نیز دو نیروگاه 7 مگاواتی، یک نیروگاه خورشیدی 30 مگاواتی و 3 نیروگاه 7 مگاواتی در شهر همدان با سرمایه‌گذاری چند کشور خارجی به بهره‌برداری رسیده و در حال اجرا است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از نهاوند ؛ محمدناصر نیکبخت که در جمع مردم نهاوند سخن می گفت با اعلام مطلب فوق افزود: 170 پروژه نیمه‌تمام در سطح استان وجود دارد که نیمه‌کاره رها شده که دولت با قیمت کارشناسی 80 درصد آماده واگذاری آن به بخش خصوصی است.

وی خاطرنشان کرد: دولت تدبیر و امید در سفر خود به استان همدان تعهد کرده بود که برای تکمیل پروژه‌های عمرانی و خدماتی 856 میلیارد تومان به استان همدان پرداخت کند که صددر صد این اعتبارات تخصیص یافت و مبلغ 70 میلیارد تومان هم مازاد بر این بودجه برای تکمیل راه‌آهن در اختیار استان قرار گرفت.

استاندار همدان یادآور شد: 47 میلیارد تومان از این مبلغ سهم شهرستان نهاوند بود همچنین 34 میلیارد دیگر در قالب سایر پروژه‌های عمرانی به نهاوند تخصیص یافت به‌جز این مبالغ در تفاهم‌نامه‌ای که با وزارت بهداشت و درمان منعقد شد تا پایان دولت یازدهم 270 پروژه سلامت و بهداشت در سطح استان اجرایی و به اتمام می‌رسد.

وی با اعلام اینکه شهرستان تاریخی نهاوند و مردم انقلابی آن‌ آنگونه که باید و شاید در توسعه استان بعد از انقلاب به سهم خود نرسیده‌اند گفت: کاری که گروه انقلابی ابوذر در زمان مبارزه با رژیم ستم شاهی انجام داد کم‌نظیر بود همچنین نهاوند در طول تاریخ قبل و بعد از انقلاب دین خود به کشور ادا کرده و ما برای توسعه همه‌جانبه این شهرستان باید بیشتر تلاش کنیم.

نیکبخت اظهار داشت: درحالی‌که آمریکایی‌ها و دیگر قدرت‌های جهانی در دوران انقلاب مردم ایران می‌گفتند مردم ما نمی‌توانند کشور را اداره کنند ولی بعد از پیروزی انقلاب در همان روزهای اول جوانان این مرزوبوم شروع به نوع‌آوری و ابتکار کردند که امروز نتیجه آن پیشرفت‌های زیادی است که در حوزه‌های مختلف مشاهده می‌کنیم.

وی افزود: در حالی‌که تمامی مستشاران نظامی بیگانه و به ویژه آمریکا باورشان این بود که اگر روزی ایران را ترک کنند کشور ما قادر به استفاده از تجهیزات نخواهد بود امروز بهترین تجهیزات نظامی و علمی به لطف شعار "ما می‌توانیم" امام خمینی (ره)، توسط جوانان ایرانی ساخته شد.


در جریان سفر استاندار که از ساعت 15 تا 20 ادامه داشت مرکز خدمات جامع سلامت شهری روستایی واقع در شهرک شهید حیدری برای خدمات‌رسانی به بیش از 12 هزار نفر با هزینه یک میلیارد تومان همچنین اصلاح پیچ خطرناک گردنه شهر برزول که تصادفات مرگباری در آن اتفاق می‌افتاد با صرف هزینه یک میلیارد 500 میلیون تومان توسط استاندار همدان به‌بهره‌برداری رسید.


به گزارش خبرآنلاین، همزمان با هشتمین روز از دهه مبارک فجر 17 طرح عمرانی در بخش گل تپه کبودراهنگ با 45 میلیارد ریال اعتبار به بهره برداری رسید.

همچنین، گاز رسانی به 12 روستای گل تپه ، یک سالن ورزشی چند منظوره ، زمین چمن مصنوعی ، پایانه کارت هوشمند ملی و گیشه بانک ملی و مجتمع اداری چند منظوره از دیگر طرح های مورد بهره برداری در هشتمین روز از دهه مبارک فجر بود.

در هشتمین روز از ایام دهه فجر 11 طرح عمرانی با اعتباری بالغ بر 165 میلیارد و 418 میلیون ریال در ملایر بهره برداری و یا عملیات اجرایی آنها آغاز شد.

طرح هادی و بهسازی روستای دهنو آورزمان ، طرح هادی و بهسازی روستاهای بلرتو و بهاره و واگذاری 315 واحد مسکن روستایی ، شروع عملیات اجرایی شبکه جمع آوری فاضلاب و آغاز عملیات اجرایی حفاری چاه آب شرب و افتتاح چاه آب شرب شهر ملایر از دیگر طرح ها در هشتمین روز از دهه فجر در این شهرستان بود.

از دیگر برنامه های هشتمین روز می توان به طرح تبدیل شبکه فشار متوسط هوایی به کابل زمینی و همچنین به افتتاح همزمان 8 طرح حوزه توزیع برق شهرستان تویسرکان با اعتبار 9 میلیارد ریال اشاره کرد.

بهره برداری سیستم گرمایشی 6 مدرسه با اعتبار 4 میلیارد ریال و آغاز عملیات اجرایی پارکینگ طبقاتی در تویسرکان در 4 طبقه از دیگر طرح های این شهرستان بود.
لازم به ذکر است، دهه فجر امسال 929 طرح عمرانی با هفت هزار و 740 میلیارد ریال سرمایه گذاری در استان همدان بهره برداری و یا کلنگ زنی می شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 633823

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =