وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: سقف اعتبار برای تسهیلات واحدهای صنعتی در طرح رونق تولید با همکاری بانک مرکزی برداشته شده و تاکنون 21هزار و 500واحد صنعتی و کشاورزی در قالب این طرح تسهیلات دریافت کرده اند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از شاتا، محمدرضا نعمت زاده در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طرح رونق تولید یکی از طرح های موفق برای احیای واحدهای صنعتی بوده و تاکنون 15هزار میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای صنعتی پرداخت شده که با توجه به برداشته شدن سقف اعتبار پیش بینی می شود این رقم به 20هزار میلیارد تومان برسد.

وی با قدردانی از همراهی بانک ها عنوان کرد: در حال تهیه طرح جامعی هستیم که واحدهای تولیدی صنفی نیز بتوانند از تسهیلات رونق تولید بهره مند شوند.
وزیر صنعت،معدن و تجارت تاکید کرد: باید صادرات در دستور کار کارخانه های تولیدی قرار گیرد و در این مسیر به کیفیت و رقابت پذیری به عنوان شرط توسعه صنعتی توجه شود.
وی در بخش دیگری از سخنانش به دستاوردهای یکساله برجام اشاره کرد و افزود: تولید کنندگان ایرانی پس از برجام توانسته اند خرید مدت دار از خارج در قالب یوزانس انجام دهند و در موارد خاص نیز با تایید وزارت صنعت برای طرح های بازسازی، نوسازی و توسعه خود امکان استفاده از یوزانس سه ساله را هم خواهند داشت.
نعمت زاده در پاسخ به سوالی درباره مشکلات کارخانه ها و کارگران تصریح کرد: بیش از 95هزار واحد صنعتی در کشور وجود دارد که برخی از آنها با مشکلاتی مواجه هستند و این مسائل از سال های دور تاکنون وجود داشته است.

3535

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 634496

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =