پاوه همواره محل بروز عاطفه نظام و توجه نظام بوده است

راهپیمایی 22 بهمن ماه 1396 با حضور استاندار کرمانشاه، امام جمعه شهرستان پاوه و سایر مسئولین و حضور پرشور مردم در شهرستان پاوه برگزار شد.

کوثر فخری :استاندار کرمانشاه در جمع مردم شهرستان پاوه به دستآوردهای نظام اشاره کرد و گفت: قرآن می فرماید که نعمت های خداوند را پاس بداریم و ذکر کنید. اگر تاریخ کشورمان را نگاهی اجمالی بیندازیم معدود نعمت هایی به بزرگی و عظمت انقلاب داریم. شاید بجز ورود اسلام به این سرزمین و تشرف مردم این سرزیمن به اسلام هیچ حادثه دیگری به این عظمت نداشته باشیم.


وی در ادامه گفت: دستآوردهای این انقلاب برای شمارش و برای ذکر بیرون از شمارش است. پایان دادن به 2500 سال حکومت خودکامه شاهنشاهی، حاکم کردن دین و حاکم کردن رای مردم از جمله این دستآوردهاست. امروز این کشور افتخار داره که روی این کره خاکی در هیچ جای جهان آنچنان که در این کشور به اسلام و تعالیم پیامبر گرامی اسلام توجه می شود و عمل می گردد، وجود ندارد. در هیچ کشوری دیگری چنین حفاظت و سیانتی از دین و چنین حاکمیتی از دین وجود ندارد.


رازانی در ادامه سخنانش به مشکلات موجود اشاره کرد و گفت: هرآنچه که عرض می کنم در ذکر نعمت معنایش نادیده گرفتن عیب ها نیست که خداوند انسان را به گونه ای آفریده است که عیب از زندگانی اش جدا نیست.عیب در زندگی فردی و اجتماعی وجود دارد. در کشور ما هم عیب هست اما باید بخش پر ظرف را دید که حاکمیت اسلام و رای مردم از نیمه های پر این لیوان است. امروز تمام ارکان نظام از جایگاه رهبری و ولایت فقیه که متکی به رای مردم است با واسه خبرگان رهبری، تا ریاست جمهوری که بالاترین و جدی ترین مقام اجرایی کشور است هر چهار سال یکبار مردم به صحنه می آیند و رییس اجرایی را انتخاب می کنند . انتخابات شوراها، مجلس و ... در هر سالی از 38 سال گذشته حداقل یک انتخاب وجود داشته است که ما شاهد باشیم که یکی از مردمی ترین نظام ها بر روی این کره خاکی به لطف این انقلاب شکل گرفته است.


استاندار کرمانشاه در ادامه سخنانش توجه ویژه نظام به پاوه را متمایز خواند و گفت: از دیگر دستآوردهای انقلاب وحدت بین آحاد ملت است. کشور یک کشور پرتکثر است که شیعه و اهل سنت و سایر جمعیت غیر مسلمان در آن وجود دارد. بحمدلله این دین و این انقلاب به ما وحدت بخشید بطوریکه پاوه شهیدپرور اهل سنت قهرمان از انقلاب و کشور خودش چنان دفاع می کند که انگار هر نقطه ی دیگری از کشور. پاوه 645 شهید به انقلاب تقدیم کرده است. اگرجمعیت پاوه را 60 هزار نفر در نظر بگیریم که به ازای هر صد نفر یک شهید به انقلاب تقدیم شده است.کمتر شهرستانی از کشور هست که به این نسبت شهید داده باشد که این نشاندهنده وحدت است البته پاوه همواره محل بروز عاطفه نظام و توجه نظام بوده است.

از روز اول انقلاب در سال های اولیه پس از انقلاب هم جنگ و هم خیاننت گروهک های ضد انقلاب را داشتیم و پاوه نیز در معرض سقوط و اشغال قرار گرفت. تنها یک شهر بود که امام راحل (ره)فرمان داد که نباید سقوط کند و آن هم شهر پاوه بود. کشور و نظام و مردم شهیدپرور پاوه و جوان ها و روحانیون در صدر آنها افتخار سی و هفت سال خدمت صادقانه و همراهی با نظام ازآن ماموستا قادری است که اجازه ندادند پاوه سقوط کند. امام بسیار خاص فرمان دادند که نباید پاوه سقوط کند. یعنی عاطفه و توجه خاص به پاوه و پس از آن مقام معظم رهبری به استان تشریف آوردند به پاوه نیز آمدند و همواره توجه ویژه به شخص جناب قادری دارند به پاوه نیز عنایت خاص دارند. نظام و دولت هم به همین ترتیب.


رازانی در ادامه سخنانش به برنامه های دولت در شهرستان اشاره کرد و گفت:من استاندار این استان در اولین سالگرد 22 بهمنی که در استان حضور داشتم در مرکز استان یعنی کرمانشاه بودم و در این دومین سالگرد انقلاب است که در استان حضور دارم به نشانه این دلبستگی متقابل نظام به مردم پاوه به جمع شما برای ادای احترام و اردات حضور پیدا کردم..توجه خاص به مسائل پاوه بوده و خواهد بود.

حامل این پیام هستم که یک طرح بسیار خوب دولت امروز دنبال می کند آنهم ثبت منطقه پاوه و اورامان بخش کرمانشاه و کردستان، به عنوان اثر طبیعی جهانی در یونسکو است. این پیشنهاد مشترک را سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و وزات راه رو شهرسازی دنبال می کنند و ارائه شده به یونسکو می باشد. اولین منطقه ای که به عنوان اثر طبیعی جهانی ثبت خواهد شد و در کتاب ها و دفترچه ها و در سایت ها به عنوان یک منطقه فوق العاده گردشگری و طبیعی نام پاوه خواهد رفت.

استاندار کرمانشاه در پایان سخنانش گفت: بقیه مسائل شهر هم از امروز که اینجا هستم برای حل مسائل و مشکلات شهر جلساتی خواهیم داشت. برای تقویت بازارچه ها برنامه خواهیم داشت، برای منطقه ویژه اقتصادی طرح داریم در دولت برای چهار بانده کردن کرمانشاه به پاوه اجرا خواهد شد و وزیر راه هم دیروز در جلسه این را تایید کرد و آن را اجرا خواهد کرد.مسئله کمربندی پاوه حل خواهد شد و امروز انتقال آب شرب شهر را سرعت خواهیم داد. پاوه عزیز دردانه کشور هست و باقی خواهد ماند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 634754

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =