۰ نفر
۲۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۹

نایب رییس کمیسیون اقتصادی گفت: نظارت کافی و ارائه گزارشات شفاف به رقابت سالم در بیمه منجر می شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از وزارت امور اقتصادی و دارایی، این وزارتخانه در دولت یازدهم در راستای نظارت صحیح و مدیریت هدفمند صنعت بیمه را در 25 آذر سال 1393 "آیین نامه گزارشگری" و "افشای اطلاعات موسسات بیمه" به تصویب رساند تا بیمه گذاران با در اختیار داشتن اطلاعات کامل و جامع، شرکت بیمه مورد نظر خود را انتخاب کنند.

موضوعی که بیشتر به دلیل نبود سیستم نظارتی منجر به ورشکستگی و رقابت ناسالم میان موسسات بیمه ای شده بود.

حجت الاسلام سید ناصر موسوی لارگانی، نماینده فلاورجان و نایب رییس کمیسیون اقتصادی معتقد است که اگر نظارت بیمه مرکزی دقیق باشد و موسسات گزارشات شفاف و مستندی را ارائه کنند، بیمه گذار می تواند با دید باز شرکت مورد نظر خود را انتخاب کنند.

تصویب "آیین نامه گزارشگری" و "افشای اطلاعات موسسات بیمه" تا چه حد در جهت آرامش روحی و روانی بیمه گذاران موثر است؟

شرکت های بیمه تحت نظر بیمه مرکزی هستند و بیمه مرکزی حداقل یک بار در سال عملکرد موسسات بیمه ای را مورد بررسی قرار می دهد و توانمندی و توانگری آن ها را در ارائه خدمات بیمه ای به مردم گزارش می دهد.

اصلی ترین دلیلی که باعث شد شرکت بیمه توسعه با ورشکستگی روبرو شود، نبود نظارت کافی بیمه مرکزی بر عملکرد آن شرکت بود. شرکت بیمه توسعه به دلیل فقدان نظارت کافی وارد یک رقابت ناسالم شد و گاهی تا 50 درصد به مشتریان خود تخفیف می داد، از این رو به قدری دچار مشکل شد که نتوانست خود را از بحران و ورشکستگی خارج کند. بهتر است بیمه مرکزی نرم افزاری را ایجاد کند که عملکرد موسسات بیمه به طور شفاف و به طور ماهانه در آنجا ثبت شود تا مردم از طریق همین نرم افزار از آخرین وضعیت موسسات بیمه آگاه شوند.

به طور کلی، تصویب این آیین نامه کمک بسیار خوبی برای بیمه گذاران است، زیرا آن ها از آخرین خدمات و تسهیلات شرکت های بیمه آگاه می شوند و در نهایت با یک دید باز شرکت مورد نظر خود را انتخاب می کنند.

پیش از تصویب این آیین نامه، روند ارائه اطلاعات به چه شکل انجام می شد؟

بنده 2 سال عضو شورای عالی بیمه بودم و در جلسات شورای عالی بیمه شرکت می کردم. در آن ایام شرکت ها گزارشاتی را در جلسات شورای عالی ارائه می دادند و از این طریق اطلاعات در اختیار بیمه مرکزی قرار می گرفت. اینک تصویب این آیین نامه روند ارائه اطلاعات شفاف را بهبود بخشیده و موجب رقابت سالم میان شرکت های بیمه ای نیز خواهد شد.

تصویب این آیین نامه تا چه میزان به رقابت سالم موسسات بیمه کمک خواهد کرد؟

قطعا این امر کمک شایانی به ایجاد یک فضای رقابتی سالم و موثر در صنعت بیمه کشور خواهد کرد. تصویب این آیین نامه باعث به وجود آمدن یک رقابت شفاف در بین موسسات بیمه شده است.

در رقابت ناسالم شاید یک فعالیت تا حدی پیش رود، اما قطعا ادامه نخواهد یافت و بی تردید به شکست منجر خواهد شد. نظارت کافی و رقابت سالم باعث می شود که شرکت های بیمه تلاش کنند که با عملکرد صحیح خود مشتری بیشتری را جذب کنند.

 

 

35223

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 634762

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =