24آنلاین نوشت:محمدباقر ذوالقدر، هرچند عملا مرد اول یک تشکل سیاسی بنام"جبهه مردمی نیروهای انقلاب" است ، اما به عضویت هیات موسس در نیامد تا بتواند در وضعیت"چراغ خاموش" ، سکان هدایت این جریان را در دست گیرد.

با آشکار شدن نقش آقای ذوالقدر، سمت وی" رئیس ستاد اجرایی"(بخوانید همه کاره) اعلام گردید و بدنبال آن، شائبه هایی پیرامون عضویت همزمان وی در نهاد مقدس سپاه مطرح شد.

سپاه پاسداران با اعلام مستعفی بودن او در عبارتی هوشمندانه،هرگونه رفتار و گفتار او را غیر مرتبط با سپاه معرفی کرد.

اما این پایان ماجرا نیست. ذوالقدر دارای مسئولیت مهمی در قوه قضائیه است و سمت”معاونت راهبردی” این قوه را بر عهده دارد. روابط عمومی جبهه مردمی نیروهای انقلاب  برای رفع این شائبه، توجیه عجیبی کرده و چون سمت وی را فاقد شان قضایی می داند، حضور ذوالقدر در یک تشکیلات سیاسی را بلامانع دانسته است!

گفتنی است درصد قابل توجهی از کارکنان قوه قضاییه فاقد ابلاغ قضایی هستند و با توجیهی که در مورد ذوالقدر صورت گرفته،عملا بخش بزرگی از دستگاه قضایی، می تواند بالقوه وارد فعالیتهای سیاسی شود. اگر حضور “معاون راهبردی” در تشکلهای سیاسی بلامانع باشد، به طریق اولی،معاون آموزش، معاون منابع انسانی، معاون پیشگیری از وقوع جرم،معاون اجرایی و حتی معاون حقوقی مجاز به چنین رفتارسیاسی خواهند بود.

ممکن است مدیران ارشد قوه قضائیه، اصل تشکل”جبهه نیروی مردمی انقلاب” را مانند بسیاری از اهالی سیاست، جریانی فصلی، غیرجدی و بی تاثیر بدانند و نقش آن را در فرایند سیاسی کشور ناچیز بشمارند، اما آیا شائبه حضور یک مقام بلندپایه قوه ای که در انتخابات،نقش داور را ایفا می کند، نادیده می انگارند؟

شاید یکی از راه حل ها این باشد که با توجه به اینکه کار سیاسی در آستانه انتخابات، یک کار تمام وقت است و نفراول یک تشکیلات سیاسی باید کل انرژی خود را برای انتخابات مصرف کند، ذوالقدر از مرخصی چندماهه استفاده کند و بعد از انتخابات به محل کار خود بازگردد. هرچند در این حالت هم باید به این پرسش پاسخ  داده شود که آیا می توان “راهبرد های قوه قضائیه” را در این مدت، به حال خود رها کرد؟

29212

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 634863

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =