۰ نفر
۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۶:۳۰
پولاد هم می‌خواهد خواننده شود

تماشاگران‌امروز نوشت: بیراه نیست اگر بگوییم «قاتل اهلی» جنجالی‌ترین فیلم جشنواره فجر امسال بود. اما فارغ از تمام بحث‌ها، منتقدان موسیقی که «قاتل اهلی» را دیده‌اند خوانندگی پولاد کیمیایی را در سه آهنگ این فیلم تا حد زیادی غیر‌حرفه‌ای می‌دانند و اعتقاد دارند که شاید اگر برای اجرای این سه قطعه از یک خواننده حرفه‌ای استفاده می‌شد نتیجه کار خیلی بهتر از اینها درمی‌آمد.

به همین دلیل سراغ اشكان دباغ، آهنگ‌ساز و تنظیم‌كننده قطعات موسیقی «قاتل اهلی » رفتیم تا از چند و چون ماجرا بیشتر بدانیم.

خیلی‌ها بعد از دیدن «قاتل اهلی» می‌گفتند پولاد كیمیایی آهنگ‌های فیلم را خوب نخوانده. اصلاً چرا از ابتدا به جای صدای پولاد از صدای یك خواننده حرفه‌ای استفاده نشد؟

ببین خود من در تصمیم‌گیری‌هایی كه برای فیلم می‌شد دخیل نبودم. زمانی كه وارد این پروژه شدم به من گفتند شما با این مضمون و این ترانه‌ها برای پولاد كار بسازید. من هم تا آن لحظه آشنایی با پولاد كیمیایی نداشتم و آن روز با او آشنا شدم. انصافاً هم خیلی زحمت‌ كشید تا ووكال كار را دربیاورد. واقعاً انرژی مضاعفی برای این كار گذاشت. خودم شاهد زحماتش بودم كه شبانه‌روز برای خواندن ترانه‌ها تلاش می‌كند. این را هم بگویم كه تمام این اتفاق‌ها در كمتر از دو هفته افتاد. یعنی ما باید سه آهنگ را ظرف دو هفته می‌ساختیم، تنظیم می‌كردیم و پولاد هم آنها را می‌خواند. آن هم در شرایطی كه اصلاً مشخص نبود این آهنگ‌ها قرار است در فیلم باشد یا نه. یعنی هنوز خیلی چیزها معلوم نبود اما با این همه پولاد خیلی زحمت‌ كشید و شور و اشتیاق زیادی داشت كه بتواند این كارها را به بهترین نحو بخواند. حالا اینكه نتیجه كار خوب شده یا بد، چیزی است كه باید مخاطبان بگویند. اما من می‌توانم بگویم كه هم من و هم امیر دانایی و هم یغما گلرویی تمام تلاش‌مان را برای این كار كردیم. البته خود پولاد خیلی بیشتر از ما تلاش كرد.

خود پولاد قبلاً سابقه خوانندگی نداشت؟

سابقه خواندن كه نداشت اما با موسیقی آشنایی دارد، چون هم پیانو می‌زند و هم چلو.

فضای كارها چطور بود؟ مضمون خاصی داشت؟

یكی‌شان كه اعتراضی بود و درباره دهه شصتی‌ها بود. یكی دیگر عاشقانه بود و سومین كار هم «قاتل اهلی» بود كه قرار بود تیتراژ كار شود. كلاً دو تا از كارها مضمون اجتماعی داشت و یكی‌شان هم عاشقانه.

ترانه‌ها و ملودی‌ها از كه بود؟

ترانه‌ها مال یغما بود و ملودی‌ها و تنظیم‌ها کار من و امیر دانایی بود.

بعد از اینكه فیلم را دیدی به نظرت آهنگ‌ها با فضای فیلم همخوانی داشت؟

به نظرم تا حدود زیادی این اتفاق افتاده بود. البته اگر مدت زمان بیشتری داشتیم مطمئناً نتیجه كارها بهتر هم از آب درمی‌آمد، اما با توجه به مدت زمان محدودمان این بهترین كاری بود كه می‌شد انجام داد. تازه در آن دو هفته تایمی كه داشتیم خود پولاد، هم سر فیلم‌برداری بود و هم برای خواندن قطعات تمرین می‌كرد. در واقع هر وقت آزادی كه داشت در حال تمرین بود. من فكر می‌كنم در این تایم و با آن شرایط این بهترین كاری بود كه می‌توانستیم انجام بدهیم اما مسلماً اگر شش ماه وقت داشتیم نتیجه كارمان خیلی بهتر از اینها می‌شد.

خود پولاد بعد از اینكه این سه قطعه را خواند وسوسه نشد خوانندگی را ادامه بدهد؟

چرا اتفاقاً خودش به صورت حرفه‌ای پیگیر است و دوست هم دارد كه این كار را ادامه بدهد. تا آنجایی كه من اطلاع دارم هر روز هم به دانسته‌های خودش در این كار اضافه می‌كند. خیلی اصولی و با تمرین جلو می‌رود.

خودت این روزها مشغول چه كاری هستی؟

همچنان با رستاك كار می‌كنم و یك كار آماده پخش هم با كاوه آفاق دارم كه فكر می‌كنم تا یكی دو هفته آینده بیرون بیاید.

57241

 

 

 

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 635314

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =