مطهری در پاسخ به تذکر کواکبیان در مورد اجرای سیاست‌های کلی انتخابات از سوی دولت، گفت: بهتر بود دولت لایحه جامع انتخابات را زودتر به مجلس می آورد، که یکی دو بار هم قول آن را داد، اما به نظر می رسد دیر شده باشد.اما دست مجلس بسته نیست

به گزارش خبرآنلاين؛ در جلسه علني امروز-يكشنبه، 24 بهمن- مصطفی کواکبیان با استناد به اصل ۱۱۰ قانون اساسی نسبت به ارائه نشدن لایحه جامع اصلاح قانون انتخابات توسط وزارت کشور انتقاد کرد و گفت: با وجودی که سیاست های کلی انتخابات توسط رهبری ۲۵ مهر ماه ابلاغ شده است، اما وزارت کشور هیچ اقدامی انجام نداده است.

اين نماينده مردم تهران در مجلس افزود:اگر دولت در اردیبهشت ۹۶ بخواهد براساس این سیاست ها عمل کند، امر علی عده ای است. اگر هم دولت لایحه جامع نمی آورد باید تکلیف چند موضوع را روشن کند. از جمله شفاف سازی هزینه های انتخابات، دخالت نکردن نیروهای مسلح و دستگاه های اجرایی در انتخابات و تعریف رجل سیاسی و مذهبی که همگی این موارد در سیاست های ابلاغی آمده اما در هیچ کجای قانون تعریف روشنی برای آنها وجود ندارد.

کواکبیان خطاب به وزارت کشور گفت: اگر لایحه جامع نمی آورید لااقل یک لایحه بیاورید تا تکلیف این مسائل روشن شود.

پس از تذكر كواكبيان، علي مطهري كه رياست مجلس را برعهده داشت، به كواكبيان پاسخ داد: بهتر بود دولت لایحه جامع انتخابات را زودتر به مجلس می آورد، که یکی دو بار هم قول آن را داد، اما به نظر می رسد دیر شده باشد.اما دست مجلس بسته نیست و می توانید طرح فوریتی در اين باره بیاورید و مجلس آن را تصویب کند.

29217

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 635447

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =