پادشاه بحرین طی مراسمی به رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه نشان اختصاصی «شیخ عیسی بن سلمان آل خلیفه» اعطا کرد.

به گزارش خبرآنلاین، حمد بن عیسی آل خلیفه پادشاه بحرین در پی مذاکرات دو جانبه هیات های بحرین و ترکیه طی مراسمی به رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه نشان اختصاصی «شیخ عیسی بن سلمان آل خلیفه» اعطا کرد.

اردوغان ضمن ابراز خشنودی از دریافت این نشان، گفت: "من این نشان را به عنوان نشانه برادری میان دولت و ملت دو کشور ارزیابی می کنم و از خداوند متعال ادامه و پایداری دوستی وهمکاری برادرانه میان دو کشور را مسئلت دارم".

وی با اشاره به حدیث پیامبر اسلام مبنی بر اینکه انسان مومن با سایر مومنین از حیث ترکیب مانند یک ساختمان ساخته شده هستند که به هم وصل­ و به هم چسبیده اند، تصریح کرد: "به تقویت روابط برادرانه خود با کشور بحیرن ادامه خواهیم داد. برای برقراری ثبات و امنیت در منطقه با هم تلاش خواهیم کرد".

در مذاکرات دو جانبه در زمینه های مختلف از جمله صنایع دفاعی، آموزش و پرورش و دیپلماسی تفاهمنامه های همکاری میان هایت های دو کشور به امضا رسید.

همچنین یادداشت تفاهم لغو روادید بین دو کشور نیز امضا شد.

در مراسم امضای تفاهمنامه‌ها ارتشبد خلوصی آکار فرمانده ستاد کل ارتش، ابراهیم کالین سخنگوی ریاست جمهوری و هاکان فیدان، رئیس اطلاعات ترکیه نیز حضور داشتند.

49310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 635703

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • عباس A1 ۰۴:۵۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۶
    3 4
    سلام،کبوتر با کبوترو در این مورد زاغ با زاغ .جنایتکاران منطقه از همدیگر حمایت می کنند.اردوغان برای تحت فشار قرار دادن ایران سفرهای دوره ای به کشورهای مشکل دار با ایران برگزار می کند غافل از اینکه این سفرها هیچ کمکی به او برای تحت فشار قراردادن ایران نمی کند وجایگاه ایران بسیاربلند ورفیع است وتحت تاثیر روابط سیاسی اردوغان با این کشورها قرار نمی گیرد..ای مگس عرصه سیمرغ نه جولانگه توست، عرض خود می بری و زحمت ما می داری.
    • محسن IR ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۸
      2 1
      نمیدونستیم اردوغان برای سفر به کشورهای عربی باید از شما اجازه اجازه بگیرهو.از این به بعد زودتر خبر کنید که اردوغان هم زودتر در راستای گرفتن مجوز از ایران برای سفر به بحرین اقدام کنهچون شما با کشورهای عربی مشکل دارید و با همه بد هستید که دلیل نمیشه کشورهای دیگه هم باهاشون خصومت داشته باشند.ایران باید بجای تحقیر و تنش با کشورهای منطقه سیاست درست و منطقی پیش ببره.نه اینکه با سفر اردوغان به این کشورها امثال تو سفسطه بافی کنن.