همیاری بانک‌ها در ارائه تسهیلات بهسازی واحدهای مسکن روستایی زنجان

استاندار زنجان تصمیم دولت برای بهسازی و مقاوم‌سازی مسکن‌های روستایی را با هدف تثبیت جمعیت در مناطق روستایی دانست و گفت: با ارائه خدمات در روستاها، باید تلاش شود تا غفلت‌های دهه‌های گذشته را جبران کرد و بانک‌ها نیز باید در ارائه تسهیلات به این حوزه، همراهی بیشتری داشته باشند.

به گزارش خبرآنلاین ؛ اسداله درویش امیری در جلسه شورای هماهنگی بانک‌های استان که با حضور مدیران عامل 13 بانک دولتی و نیمه‌ دولتی و یک نماینده از 18بانک خصوصی استان تشکیل شد، با اشاره به شیوه‌های نامناسب گذشته که آسیب‌هایی به اقتصاد کشور وارد شده است، اظهار کرد: هرگز در دولت تدبیر و امید، روش های نادرست گذشته تکرار نخواهد شد.

وی یادآور شد: دولت یازدهم در سال 92، اداره کشور را با بیش از 100 هزار میلیارد تومان بدهی بانکی تحویل گرفت و با تلاش فراوان توانست شیوه‌های نادرست گذشته را متوقف نماید؛ اما تاکنون توفیق چندانی در باز گرداندن معوقات گذشته به سیستم بانکی نداشته است.

مقام عالی اجرایی استان، میزان هزینه و بودجه جاری استان در سالجاری را بیش از 2500 میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: اگرچه براساس گزارش سازمان برنامه و بودجه استان، در سالجاری میزان بودجه عمرانی استان 119 میلیارد تومان و دستگاههایی که بودجه جاری شان استانی است 156 میلیارد تومان اعلام شده است، لیکن چنانچه دستگاههایی همچون آموزش و پرورش، دانشگاههای علوم پزشکی و علوم پایه، دانشگاه زنجان و دهها مرکز آموزش عالی مستقر در استان و صدا و سیما، دستگاههای قضایی مستقر در استان و نیروهای نظامی و انتظامی مستقر در استان که بودجه جاری شان به صورت متمرکز عمل می شود و همچنین 540 میلیارد تومان یارانه پرداختی سالانه استان را سرجمع محاسبه کنیم، باید بگوییم بیش از 2500 میلیارد تومان بودجه جاری استان است. لذا بودجه عمرانی استان در مقابل این عدد بسیار ناچیز است.

 

استاندار زنجان از سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خواست تا عملکرد بانک‌ها در حوزه پرداخت تسهیلات به پروژه های طرح‌ رونق تولید را در قالب جداول معین و تفکیک شده برای جلسه آتی ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان تهیه و ارائه نماید تا میزان سرمایه گذاری و مشارکت هریک از بانک‌های عامل در حوزه های مختلف صنعت، معدن، کشاورزی و خدمات مشخص شود.

درویش امیری خاطر نشان کرد: بیان اقدامات و گزارشات شفاف از عملکرد بانک‌ها و واحدهای اقتصادی استان در محافل مختلف، موجب نشان دادن میزان عملکرد نظام جمهوری اسلامی در حوزه های مختلف به ویژه بخش‌های اقتصادی برای اقشار مختلف جامعه خواهد بود.

وی به گزارش ارائه شده از سوی دبیر کمیسیون هماهنگی امور بانک‌های استان مبنی بر میزان تسهیلات پرداختی بانک‌ها در قالب طرح رونق اقتصادی و سایر تسهیلات پرداختی طی 10 ماهه سالجاری اشاره کرد و گفت: تقسیم بندی و تفکیک گزارش شبکه بانکی استان، نشان‌دهنده میزان فعالیت و حضور موثر هر یک از بانک‌های عامل در استان می باشد.

استاندار زنجان با بیان اینکه میزان عملکرد هریک از بانک‌های عامل در ارزیابی نهایی آنها تاثیرگذار خواهد بود، افزود: ملاک اصلی ارزیابی عملکرد بانک‌ها، ارائه حداکثر تسهیلات به پروژه های طرح رونق اقتصادی و تکمیل سهمیه استان در این حوزه و نیز همراهی در پرداخت تسهیلات به بنگاه‌های کوچک و متوسط و روستائیان و افراد تحت پوشش دستگاه‌های حمایتی از قبیل کمیته امداد می باشد.

 

۴۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 635875

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =