ایرنا نوشت: منتقد نویسنده پیشکسوت سینما گفت: جشنواره فیلم فجر به عنوان مهمترین رویداد سینمایی و هنری کشور باید از دخالت‌های بی‌مورد و ناجور مصون بماند.

طهماسب صلح‌جو  گفت: عده‌ای از منتقدان، مدعیان جشنواره‌شناس و اهالی فرهنگ و سینما هر سال در برگزاری جشنواره فیلم فجر، حاشیه‌هایی را به وجود آورده و دخالت‌های ناجوری در روند اجرای آن کرده‌اند.

او اظهار کرد: برخی می‌خواهند این جشنواره را با جشنواره هایی مانند اسکار، کن و غیره مقایسه کرده و ساختار و فرهنگ آنها را برای برگزاری جشنواره فیلم فجر پیاده کنند، در حالیکه ما ایرانی هستیم و باید جشنواره ما خلق و خوی ایرانی داشته باشد.

صلح جو با بیان اینکه هر کسی برای ساختار و رویکرد جشنواره فیلم فجر نسخه می پیچد، ادامه داد: متاسفانه عده ای این جشنواره را که اصلی ترین رویداد فرهنگی میان سینماگران و اهالی هنر است، گرفتار یکسری حاشیه ها کرده و مسایلی مطرح می کنند که جشنواره نمی تواند مسیر درست را طی می کند.

این منتقد و نویسنده پیشکسوت سینما تصریح کرد: 35 دوره جشنواره فیلم فجر را پشت گذاشتیم و این رویداد ملی و بین‌المللی تا به امروز با مدیریت ها و طرح‌های متفاوتی روبرو بوده، به همین دلیل نتواسته رضایتی میان مخاطبان بدست آورد.

به گفته صلح جو، ظاهر اصلی این موضوع اجرا و نحوه برگزاری است که تمامی مدیران خواستار نظم و برگزاری خوب جشنواره‌ها تا به امروز بودند که البته با فراز و فرودها‌یی همراه بوده است.

او با بیان اینکه شیوه برگزاری جشنواره فیلم فجر ایراد دارد، گفت: باید فردی مدیریت جشنواره را به عهده بگیرد که از سابقه و پیشینه آن اطلاع و بین اهالی فرهنگ و هنر مقبولیت داشته باشد.

صلح جو تصریح کرد: جشنواره فیلم فجر برای ما یک یادگار آرمانی، عقیدتی، اجتماعی و هنری است و باید از یک مدیریت ثابت و مقتدر برخوردار باشد تا برگزاری آن باعث آزردگی خاطر اهالی فرهنگ و سینما نشود.

به گفته او، ارزش های جشنواره فیلم فجر اهمیت بالایی دارد و نباید سلیقه ای و تند با این جشنواره برخورد کرد، همدلی و همراهی سینماگران با جشنواره و کادر آن با اهالی هنر بسیاری از مشکلات را رفع می کند.

57241

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 636137

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =