نمایندگان برای رفع ایرادهای شورای نگهبان به لایحه برنامه ششم توسعه، حقوق مشاغل تخصصی مناطق مرزی و محروم را تا سه برابر افزایش دادند و همچنین دستگاه‌های زیر نظر رهبری و قوای مقننه و قضائیه را از تأدیه بدهی به تأمین اجتماعی مستثنی کردند.

به گزارش خبرآنلاين، نمايندگان در جلسه علنی سه شنبه-26 بهمن- مجلس بررسی گزارش کمیسیون تلفیق برنامه ششم در مورد رفع ایرادات شورای نگهبان به لایحه برنامه در دستور قرار كار خود داشتند.

نمایندگان مجلس در جريان بررسي ايرادهاي شوراي نگهبان،  متنی را به انتهای بند الف ماده 13 اضافه کردند. بر اين اساس نمایندگان مجلس دستگاه‌های زیر نظر مقام معظم رهبری و قوای مقننه، قضائیه و نهادهای عمومی غیردولتی را از تأدیه بدهی حسابرسی شده خود به سازمان تأمین اجتماعی از محل سهام قابل واگذاری دولت مستثنی کردند.

پيش از اين در بند الف ماده 13 دولت مکلف شده بود در طول اجرای قانون برنامه در قالب بودجه سنواتی نسبت به تأدیه بدهی حسابرسی شده خود به سازمان تأمین اجتماعی از محل سهام قابل واگذاری دولت در قالب قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی و اصلاحات بعدی آن املاک مازاد بر نیاز دستگاه‌های اجرایی، تأدیه نقدی در بودجه سنواتی، اوراق بهادار قانونی و امتیازات مورد توافق را اقدام کند.

*افزايش حقوق مشاغل تخصصي مناطق مرزي و محروم تا سه برابر

همچنين در ادامه كار، نمایندگان با اصلاح تبصره یک ماده 38 این لایحه مقرر کردند كه شورای حقوق و دستمزد می تواند با پیشنهاد روسای قوا، وزرا یا معاونان رئیس جمهور که ریاست دستگاه های اجرایی را بر عهده دارند و بالاترین مقام سایر دستگاه های اجرایی، برای مشاغل تخصصی، واحدهای عملیاتی، مناطق مرزی و محروم علاوه بر سقف مقرر در این ماده( 2 برابر حداکثر حقوق و مزایای مستمر) تا ۶۰ درصد منظور نماید.

علی لاریجانی رئیس مجلس در رابطه با اين اصلاحيه گفت كه در صورت اجرای این قانون، حقوق مشاغل تخصصی در واحدهای عملیاتی مناطق مرزی و محروم تا سه برابر افزایش می‌یابد.

29217

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 636205

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =