طیب‌نیا: سامانه جامع گمرکی تجارت را تسهیل کرد

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت : با شفافیت اقتصادی می توان با قاچاق کالا مبارزه کرد؛ مدرن سازی گمرکات یکی از اقدامات مهمی است که در پرتو شفافیت در مبارزه با قاچاق انجام شده است.

به گزارش خبرآنلاین، علی طیب نیا در بازدید از گمرک شهید رجایی بندر عباس اظهارداشت: خوشبختانه شاهد کاهش محسوس در قاچاق هستیم و بر اساس آمار ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز از ۲۵ میلیارد دلار به ۱۵ میلیارد دلار کاهش داشته ایم و این توجه و محصول اقداماتی است که در گمرک و دستگاههای مربوطه انجام شده است .

وی با بیان اینکه امیدواریم با تداوم کار شاهد کارآمدی و افزایش شفافیت و کاهش پدیده شوم قاچاق باشیم،تصریح کرد:سامانه جامع امور گمرکی از زمان اجرا تاکنون کمک شایانی به تسهیل تجارت نموده است.

طیب نیا خاطرنشان کرد: ممکن است سامانه جامع گمرک با اختلالات اندکی نیز همراه باشد، ولی این نواقص در حال رفع شدن میباشد.

وی افزود: با توجه به آثار باقیمانده از تحریم‌ها و کاهش شدید قیمت نفت توانسته ایم با دو مشکل کسادی و تورم مقابله کنیم و امیدواریم با تلاش های بیشتری که صورت می‌گیرد بتوانیم رفاه را برای مردم کشور به ارمغان آوریم.

وزیر امور اقتصادی و دارایی در مورد توسعه اقتصادی هرمزگان اظهار داشت: با توجه به اینکه این استان قطب اصلی صادرات و واردات کشور میباشد بطور طبیعی گمرکات هرمزگان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و بایستی اصلاحات فرآیندی در این گمرکات انجام شود.

طیب نیا تاکید کرد: تولیدکنندگان باید بتوانند کالا و مواد اولیه خود را با سهولت بیشتری وارد کنند  و هزینه های مبادله ای کمتری به آنها وارد شود که بتوانند کالای تولیدی را با قیمت کمتری عرضه نمایند.وی افزود افزایش کارایی و کارآفرینی در گمرکات از مهمترین برنامه های است که بصورت جدی دنبال میکنیم و هدف مهم دیگر افزایش شفافیت و ارتقایی سلامت اداری است.

وی گفت:  یک آفت اصلی که اقتصاد کشور را تهدید می‌کند پدیده قاچاق است که به تولید ملی آسیب می رساند و مدرن سازی گمرکات یکی از اقدامات مهمی است که در پرتو شفافیت مبارزه با قاچاق نیز انجام شده است.

3535

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 636217

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • تقی A1 ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۶
    0 0
    کالاهای وارداتی درگمرک اگر با ایرادات زیادی از طرف کارشناسان مستقر وسایر بازرسیها و خروجیهای درب گمرک روبرو شود با تاخیر زیادی از گمرک خارج میشود و اینکارها روی فیمت تمام شده کالا تاثیر خواهد گذاشت