یکصد و پنجاهمین جلسه کمیسیون تلفیق شورای شهر کرج برگزار  شد

یکصد و پنجاهمین جلسه کمیسیون تلفیق شورای اسلامی شهر کرج به ریاست رضا شریفی در سالن کنفرانس پارلمان شهری کرج برگزار شد.

به گزارش خبر آنلاین و به نقل از پایگاه خبری مدیریت شهری کرج، در ابتدای جلسه سعید فیروزگاه عضو شورای اسلامی شهر کرج با اشاره به ادغام سازمان ها اظهار داشت: با توجه به چالش زا بودن ادغام سازمان ها پیشنهاد می شود اجرایی شدن این مصوبه به بعد از انتخابات موکول شود.
بهروز آقا محمدی، معاون برنامه ریزی شهرداری کرج نیز در این رابطه بیان کرد: برخی از سازمان ها نیاز به ادغام ندارند؛ همچنین در هشت سازمان ( سازمان آرامستان ها، سازمان قطار شهری، سازمان میادین و میوه و تره بار، سازمان مشارکت ها، سازمان فاوا، سازمان آتش نشانی، سازمان عمران، سازمان فرهنگی ورزشی ) تغییرات مدیریتی لحاظ نخواهد شد و تنها سازمان پسماند، حمل و نقل، بار و مسافر و سازمان سیما و منظر شهری هستند که شامل تغییراتی خواهند شد.
وی افزود: هشت سازمان مذکور، تنها از ماهیت بازرگانی خارج و غیر انتفاعی می شوند، گفتنی است به درخواست رئیس کمیسیون تلفیق رسیدگی به این موضوع به جلسه ای دیگر موکول شد.
در ادامه این جلسه بررسی بودجه سال 96 در دستور کار قرار گرفت که اختصاص 60 میلیون تومان جهت پشتیبانی توسعه نرم افزار توسط سازمان فاوا، لایحه ای بود که به تصویب اعضای کمیسیون بودجه رسید.
محمود دهقان، مدیر عامل سازمان فاوا شهرداری کرج اظهار داشت: رویکرد سازمان فاوا در بودجه، توجه به مدیریت واحد شهری است که اجرای پروژه فیبر نوری و مانند آن نشانگر این امر است.
پروژه تبدیل عکس هوایی به نقشه و مطالعه طرح تفصیلی دو لایحه ای بودند که مورد بررسی اعضای کمیسیون قرار گرفت و اعتبارات مورد نیاز این لوایح نیز به تصویب رسید.
نکته ای که مدیر کل شهرسازی شهرداری کرج در خصوص این لایحه به آن اشاره داشت؛ ایجاد درآمد برای شهرسازی از طریق فروش فایل های نقشه های هوایی تهیه شده توسط این واحد است که به قیمت 150 هزار تومان در اختیار متقاضیان قرار می گیرد.
مجید کاویانی، رئیس مرکز پژوهش ها و مطالعات راهبردی شورای اسلامی شهر کرج نیز در این جلسه با اشاره به تفاوت طرح تفصیلی در جهان اظهار داشت: در دنیا تهیه طرح های تفصیلی به شکل کنونی منسوخ شده و بلند مرتبه سازی در مناطق تعیین شده انجام می شود و امکانات مورد نیاز برای مناطق دارای برج های بلند به صورت تجمیع ارائه می شود، در حالیکه این هزینه در کشور هایی که به صورت متراکم به ساخت و ساز و برج سازی می پردازند بسیار بیشتر خواهد بود.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 636425

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =