ایرنا نوشت: 'بنیامین نتانیاهو' نخست وزیر رژیم صهیونیستی سه شنبه شب در دیدار با 'رکس تیلرسون' وزیر خارجه آمریکا، ضمن گفت و گو درباره مسائل منطقه ای از وی برای سفر به اسراییل دعوت کرد.

 پایگاه خبری صهیونیستی «عاروتص شوع» امروز چهارشنبه گزارش داد: در این دیدار که حدود دو ساعت به طول انجامید، نتانیاهو و تیلرسون در مورد مسائل منطقه ای از جمله ایران گفت وگو کردند.
این دعوت به منظور برقراری تماس های مستقیم بین وزیر خارجه آمریکا و تیم وی با دفتر نخست وزیری رژیم صهیونیستی انجام شد.
دیدار نتانیاهو و تیلرسون در آستانه دیدار نخست وزیر رژیم صهیونیستی با «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا انجام می گیرد که قرار است عصر چهارشنبه (به وقت واشنگتن) صورت گیرد. بعد از این دیدار دو طرف کنفرانس مطبوعاتی مشترکی برگزار خواهند کرد.
همزمان با دیدار نتانیاهو و تیلرسون، یک مقام ارشد کاخ سفید اعلام کرد که آمریکا دیگر بر «راه حل تشکیل دو کشور مستقل» برای رفع اختلافات صهیونیست ها و فلسطینی ها تاکید نخواهد داشت.
این مقام آمریکایی که خواست نامش فاش نشود، اظهار داشت که آمریکا به دنبال دیکته کردن اصول هر گونه راه حل صلح نهایی نخواهد بود اما از آنچه که دو طرف توافق می کنند، حمایت خواهد کرد.
مقام مذکور افزود: راه حل دو کشور که صلحی را به دنبال ندارد، هدفی نیست که کسی به دنبال آن باشد. هدف، دستیابی به صلح است خواه از طریق راه حل دو کشور، البته اگر دو طرف بخواهند یا بر اساس آنچه که دو طرف توافق کنند.
این اظهارات در راستای گزارش روز دوشنبه پایگاه اینترنتی آمریکایی «کانال 10/channel 10 news» بوده است. در این گزارش عنوان شد که ترامپ در دیدارش با نتانیاهو در روز چهارشنبه از اصطلاح «دو کشور» استفاده نخواهد کرد.
این پایگاه اینترنتی به نقل از برخی از منابع گزارش داد، ترامپ می خواهد رئیس جمهوری باشد که به صلح بین رژیم صهیونیستی و همسایگان عربش دست می یابد.
منابع مذکور همچنین بیان کردند که ترامپ درباره ساخت و سازها در کرانه باختری، نتانیاهو را تحت فشار قرار نخواهد داد.
به گزارش ایرنا، با وجود اینکه موضوع شهرک سازی ها در کرانه باختری تاکنون انتقاد جامعه بین المللی را برانگیخته است، اما دونالد ترامپ تاکنون درباره مساله شهرک سازی های رژیم صهیونیستی در کرانه باختری موضعی اتخاذ نکرده است.

49310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 636714

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =