حمله دوباره افخمی به جشنواره فیلم فجر/ این دوره غلط‌ترین و بی‌ریخت‌ترین داوری را داشت

انتقادهای بهروز افخمی به داوری‌های جشنواره سی و پنجم هنوز ادامه دارد و او در برنامه امشب «هفت»، قضاوت و انتخاب‌های این دوره را بی‌ریخت‌ترین داوری 35 سال اخیر دانست.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، حواشی و واکنش‌ها درباره سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر و داوری‌های آن همچنان ادامه دارد و بعد از هشت روز که از پایان این رویداد سینمایی می‌گذرد، بهروز افخمی در شامگاه جمعه 29 بهمن دوباره اعتراض خود را به داوری‌های این دوره اعلام کرد.

افخمی در ابتدای برنامه جمعه شب گفت: «ارزیابی ما از جشنواره امسال نه براساس معیار های شخصی و فردی بود بلکه براساس خود فیلم‌ها بود و محال است تا زمانی که من در «هفت» هستم، فیلم‌‌ها را براساس معیاری غیر از خود آثار نقد و ارزیابی کنیم. من همچنان بر نظر خودم هستم و به نظرم این داوری نه تنها در 35 سال گذشته بی ریخت‌ترین، غلط‌ترین و بدترین داوری بوده است، بلکه آنقدر بد است که در 35 سال آینده خاطره‌اش باقی خواهد ماند.»

او در ادامه با تبریک به مناسبت فروش خوب فیلم سینمایی «خوب، بد، جلف» عنوان کرد: «شروع خوب و فروش فوق‌العاده فیلم کمدی «خوب بد جلف» در دو روز ابتدایی اکرانش نوید بخش فروش نوروزی خوبی را می‌دهد و امیدواریم همین روند ادامه یابد و شورای نمایش با تدابیر درست و حساب شده، به فروش بهتر فیلم‌ها کمک کند.»

بخش دیگر صحبت‌های افخمی همچنان با انتقاد به داوری‌ها همراه بود، او گفت: «امشب با کاظم یوسفی‌نژاد، کارگردان فیلم «او» گفتگو خواهیم داشت. فیلمی که به نظر من بعد از «ماجرای نیمروز» دومین فیلم برتر جشنواره امسال بود. کشف بزرگ جشنواره همین فیلم بود. فیلمی بی بودجه که داوران نه دیدند، نه شنیدند و نه فهمیدند که چنین فیلمی از جلوی چشمانشان عبور کرده است. فیلم «او» بدون مقدمه و مانند جواهری بود که بدون انتظار و پیش بینی به تماشاچیان جشنواره اهدا شد و برخی آن را دیدند و قدر شناختند و برخی نیز آن را نادیده گرفتند و برای همیشه باید برای این قدرناشناسی پاسخگو باشند.»

او همچنین در بخش دیگری از صحبت هایش گفت: «از همه مخالفان و منتقدان «هفت»، هیئت داوران و مخصوصا آقای اکبر نبوی و دبیر جشنواره برای حضور در برنامه دعوت کردیم اما هیچ کدام به هیچ وجه حاضر به شرکت نشدند.»

57244

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 637508

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۲۰:۱۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۹
    43 56
    حرف کاملا درستی زد خبرانلاینم بهتره از حمایت بی قید و شرط و در هر شرایطی از دولت دست برداره دولت تو خیلی از زمینه ها طبق شعاراش عمل نکرد و عملکرد خوبی نداشت مطمانا چاپ نمیشه
  • رضا A1 ۰۲:۳۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۳۰
    6 0
    انتظار داشتم آقای افخمی برای مواردی که در مصاحبه ی یکی از داوران جشنواره مطرح شده بود ، مثل هدر دادن بودجه فیلم "فرزند صبح " جوابی داشته باشد یا لا اقل واکنشی از ایشان ببینیم اگر صداقت دارد.
  • سعید A1 ۰۴:۳۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۳۰
    0 0
    آتش بس
  • بی نام A1 ۰۴:۳۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۳۰
    10 7
    اگر داورها به فیلم مورد علاقه ایشان جایزه ندهند به خاطر ترس از منافقین بوده ، اگر بدهند باز هم بی ریخت اند... آدم را یاد آن بنده خدایی می اندازد که موظف است به سرمربی تیم ملی حمله کند ، حالا تیم نتیجه بگیرد نگیرد فرقی نمی کند..
  • بی نام IR ۰۴:۳۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۳۰
    9 6
    در این که در داوری های جشنواره اشتباهاتی وجود داشته شکی نیست ولی برخورد افخمی هم درست نیست.افخمی فکر میکند همه نظراتش درسته وانتظار دارد همه نظراتش رو همه بدون چون و چرا قبول کنند .اولا که جایگاه افخمی باید در برنامه هفت مشخص باشه یک مجری بیطرف هست یا یک کارشناس که نظر خودش رو داره. جیرانی و گبر لو حداقل بیطرف بودن و میذاشتن منتقد ها نظرات رو بدن ولی افخمی همش با موافقای خودش مصاحیبه می کنه.افخمی در مورد فروشنده هم چنین برخوردی داشت و انگار نه انگار مردم چه استقبالی از فیلم کردن. اینقدر بد جشنواره رو گفت که کلا ادم نسبت به جشنواره و فیلماش دل چرکین میشه.صدا و سیما هم باید ی نظارتی بر مجریهاش داشته باشه
  • گلزار A1 ۰۴:۴۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۳۰
    12 28
    از آقای ایوبی برای اولین بار خوشم آمد آن هم همان زمانی بود که جلو این آقا و ... مردانه ایستاد.
  • گلزار A1 ۰۴:۴۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۳۰
    11 37
    آقای افخمی اگر مسیر تبدیل شدن از نماینده اصلاح طلب مجلس ششم به مجری ارزشی صدا و سیما را برای بینندگان تبیین کنند بیشتر به دردشان میخورد.
  • بی نام A1 ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۱
    1 1
    خودت رو خسته نکن
  • بی نام A1 ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۱
    2 6
    آقای افخمی جشنواره امسال ضعیف یود درست اما ما خیلی به نیت شما از این نقدها اعتماد نداریم