روزنامه شرق در یادداشتی به قلم دکتر علیرضا مقدسی، جراح و متخصص چشم و فوق‌تخصص قرنیه به انتشار یک کلیپ در باره "دزد بودن پزشکان" انتقاد کرد.

وی نوشت: به‌تازگی مؤسسه به‌اصطلاح فرهنگی آرمان‌مدیا کلیپی ساخته است که با یک سؤال موهن شروع می‌شود. ورقه‌ای به مصاحبه‌شونده نشان داده می‌شود و از وی می‌پرسد کدام‌یک دزدترند!؟

در ابتدا بیننده گمان می‌کند احتمالا عکس اختلاسگری، قاتلی چیزی به مردم نشان داده شده است، ولی از شدت تعجب مصاحبه‌شوندگان می‌فهمیم سؤال برای آنها هم عجیب بوده است. یکی فکر می‌کند اشتباه شنیده و می‌پرسد درست‌تر؟ و... .

اینجاست که کارگردان با یک تکنیک فوق‌حرفه‌ای! بیننده را غافلگیر می‌کند و دو گزینه را نشان می‌دهد؛ پزشکان یا خودروسازان، کدام‌یک دزد‌ترند! پس از دیدن کلیپ غمگین می‌شوم و فکر می‌کنم. به تمام لحظه‌هایی که از روز پزشک‌شدنم سپری کرده‌ام. شاید کلیپ راست بگوید؛ شاید من دزد باشم. باز هم فکر می‌کنم و همه ۱۰سالی را که از پزشک شدنم می‌گذرد، سریع از جلوی چشمانم می‌گذرانم.

بله من دزد هستم. اولین سال طبابتم لحظه سال تحویل و همچنین نوروز خودم را از مادرم دزدیدم و کنارش نماندم و پزشک کاروان راهیان نور بودم و عید را در شلمچه با شلیک کلاشنیکوف و هم‌زدن شله‌زرد تحویل کردم. از آن سال به بعد دقیقا هیچ سال‌تحویلی را خارج از بیمارستان نبوده‌ام. من خودم را از پدرم هم دزدیدم، وقتی پیکر نیمه‌هوشیار پدرم را به بیمارستان قلب رجایی می‌بردند، من ‌هزار کیلومتر دورتر در منطقه‌ای مرزی خسته از ۱۶ عمل جراحی و ویزیت ۷۰ بیمار روی صندلی خوابم برده بود و حتی صدای تلفن را نمی‌شنیدم. وقتی هراسان بیدار شدم، خودم را بی‌پناه‌ترین و بیچاره‌ترین موجود زمین یافتم. پدر عزیزم روی تختی افتاده بود و من حتی نمی‌توانستم کنارش باشم، من دیگر به دزدی عادت کرده‌ام.

خودم را باید از همسرم هم بدزدم. بعد از ویزیت انبوهی بیمار، در یک شهر کوچک و دورافتاده به ویزیت بیماری می‌رفتم که در بیمارستان شهر دیگری به دلیل عارضه مغزی بستری شده بود و چون چندی قبل چشمش را عمل کرده بودم، به‌خاطر اینکه فرزندانش خیالشان راحت باشد خیال همسرم را آشوب می‌کنم و ساعت ۱۱ شب به شهر دیگری می‌روم و تا برگردم همسرم را نگران بر سر میز غذایی دست‌نخورده و ازدهن‌افتاده می‌بینم.

من دزدم و از این دست دزدی‌ها بسیار کرده و خواهم کرد؛ اما این کلیپ‌ها و این سناریوها نباید برایم عجیب باشد. اینکه حدود یک‌سال است که پزشکان همکار بخش دولتی حقوق‌هایشان را به‌دلیل بدعهدی بیمه نگرفته‌اند. اینکه نزدیک پایان سال است و موعد تعیین تعرفه‌های خدمات سلامت در سال جدید است. اینکه انتخابات ریاست‌جمهوری نزدیک است و مؤسسه‌ای که ساخت کلیپ انتخاباتی کاندیدای رقیب ریاست‌جمهوری دولت فعلی تدبیر و امید را بر عهده داشته است، چنین کلیپی بسازد. اینکه پزشکان و سلامت مردم، مرغ عزا و عروسی سیاست شده‌اند. اینکه پرداخت ‌میلیاردها بدهی عقب‌افتاده بسیار بسیار سخت‌تر از ساختن کلیپ‌هایی ازاین‌دست است. همه اینها نباید برایم عجیب باشد؛ آنچه برایم عجیب است، سکون و بی‌تدبیری نظام پزشکی در پیگرد قانونی سازندگان چنین کلیپ هتاکانه‌ای است که وفق ماده ۶۹۷ قانون مجازات اسلامی، عملی مجرمانه انجام داده‌اند که با حکم قاضی مستوجب حبس از یک ماه تا یک سال یا تا ۷۴ ضربه شلاق خواهد شد. 

302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 637964

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 66
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امير گوگل IR ۰۵:۴۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۱
    52 16
    اونايي كه چنين برنامه هايى ميسازن فقط يك هدف دارن واونم مشغول كردن مردم به موضوعات فرعيه تا يادشون بره تو چه اوضاع درب و داغونى زندگى ميكنن
  • علیرضا GB ۰۵:۴۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۱
    5 0
    قسمت2 میدانید این ایراد در اصل به دولت وارد هست که یکبار برای همیشه سیستم درمان مملکت را اصلاح نمیکند.یا نمایندگان مجلس چرا با یک طرح جامع به این موضوع خاتمه نمی دهند.یک بیمه پوششگر واحد همگانی که نه تنها کلیه مخارج درمان راخود بعهده بگیرد و با بهره جستن از بهترین اساتید حوزه پزشکی کلیه امور درمانی و تجویز دارو را بدقت آنالیز کند وسیستم ارجاع را خود بدقت هدایت کند و تعداد بیمار برای هر پزشک را با توجه به تخصص پزشک کاملا مشخص کند.و ضمنا از این به بعد بجای تمرکز پزشکان در مطب های خصوصیکه خود به منزله یک بنگاه مالی شخصی است در مجتمع های تجهیزشده کلینیکی و بیمارستانی با دقت در سیستم ارجاعدر صورت نیازاز پزشکان عمومی و اورژانس بدرستی استفاده شود.و کلیه امورمالی تنها از کانال بیمه انجام شود.
  • بی نام IR ۰۵:۴۸ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۱
    99 21
    من یک چشم پزشک هستم در مطبم عینک می فروشم به چند برابر قیمت آیا من. پزشکم
    • بی نام IR ۰۷:۲۸ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۱
      74 9
      من يک دکتر روانشناسم ، علاوه بر هزينه مشاوره در هر جلسه بابت تست هاي روانشناسي غيرضروري مبلغ چشمگيري بيشتر دريافت مي کنم و در تمام طول جلسه با موبايلم مشغولم ...آيا من يک دزدم؟
    • شهروند A1 ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۱
      20 36
      عزیزم اون که توی دفتر کارش عینک فروشی داره بینایی سنجه چشم پزشک نیست. هرکس که روپوش سفیدپوشید که پزشک نیست
    • رر A1 ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۱
      22 5
      روانشناسی رو پیام نور و ازاد بدون کنکور میگیرن ارشد و دکتری شونم که به جز سراسری خیلی راحته،بنده خدا روانپزشک ها که مردم عموما با روانشناس ها اشتباه میگیرنشون
  • سیامک قهرمانی A1 ۰۵:۵۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۱
    83 19
    تا نباشد چیزکی مردم نگویند چیزها. من دکتر مقدسی را نمیشناسم ولی اگر یک پزشک خودش را دزد نمیداند دلیلی بر این نیست بقیه دزد نیستند. گذشته از آن دزدی فقط با پول نیست اگر شما خانواده را دزدیدید آیا سهمیه ورود به دانشگاه را از دیگری دزدی نکردید
  • مهدی GB ۰۵:۵۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۱
    61 12
    توی هر صنفی دزد وجود داره آدم سالم هم وجود داره ولی وقتی یه پزشک دزد یا یه خودروساز دزد میبینیم که مستقیما با سلامتی و زندگی یک جامعه سر و کار دارند حتی یک دزد هم قابل قبول نیست
  • بی نام A1 ۰۵:۵۷ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۱
    44 70
    واقعا مدتى ميشه كه دستهايى در كاره آبروى پزشكان رو ببره حالا چه سودى ميبرن خدا ميدونه
  • سجاد AU ۰۵:۵۸ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۱
    7 0
    دکتر مقدسی عزیز امیدوارم این پاسخ به دستتان برسد. من متاسفم که وقتی پای چنین اعتراض هایی به میان می آید انسان های شریفی مثل شما هم ناخواسته مشمول این نظرات می شوند. با توجه به نکاتی که فرمودید در شرافت شما شکی نیست. ولی ای کاش حال آن فردی را هم در نظر می گرفتید که دکترها می دانند عزیز آن فرد به فلان عمل نجات نمی یابد ولی با دریافت پول هنگفتی دست به عمل او می زنند. ای کاش وضعیت بیماران شهرستانی ها در نظر می گرفتید که خانواده شان شب ها را در پیاده روهای شهرهای بزرگ می گذرانند به امید بهبودی عزیزشان و بعد دکتر مربوطه به راحتی قرار ملاقاتش را با آن بیمار لغو می کند. گلایه بسیار است عزیز.
  • بی نام IR ۰۶:۰۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۱
    82 10
    خدا نکنه کسی گذرش به بیمارستانها و متخصص های محترم بیفته صرف نظر از از عده ای پزشک با شرافت ، بعضی هاشون فقط دنبال اینن پول بگیرن
  • بی نام A1 ۰۶:۰۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۱
    58 19
    اولا مگه همه پزشکان مثل شما بودند؟ ثانیا چند درصد پزشکان عزیز و محترم دوری از عزیزانشون رو برای خدمت و ثواب انجام می دهند و چند درصدشان برعکس، دنبال دنیاطلبی و سرکیسه کردن مردم هستند؟
  • جواد A1 ۰۶:۰۹ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۱
    67 9
    شما به بزرگواري خودتان ببخشيد . ولي گناه ما چيست از كارهاي بسياري از همكارانت يا بيخبريد يا خودتان را به نديدن زده ايد.
  • ـقی DE ۰۶:۲۱ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۱
    55 6
    همه اینا رو گفتی و درست اما من بازم میگم بعضی پزشکای ما دزد و کلاش شدن مردم بر اساس دیده هاشون قضاوت میکنن نه مطالب زیبای شما و نه گفته های اینو اون
  • ایرانی A1 ۰۶:۲۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۱
    1 0
    آیا وقتی من بیام آمار بگیرم از یک جامعه خاص ببینم تعداد انسانهای سالم بیشتر از انسانهای دزد هست میتونم بگم همه سالم هستند؟؟ قطعا نه وقتی هم که میام در از یک جامعه خاص امار بگیرم ببینم تعداد زیادی از اونها دزد هستند میتونم بگم همه دزد هستند؟؟ باز هم نه ولیس اونچیزی که وجود داره و میشه دید اینه که بعضی دزدها، دزد حرفه هستند یعنی چی یعنی با توجه به شناختی که از حرفه خودشون دارند در حال دزدی هستند. اگه جامعه پزشکی قبول کنه و این دزدها رو از میان خودش برداره اونوقت کسی نیست که بیاد بگه تو جامعه پزشکی دزد زیاد هست.
  • بی نام A1 ۰۶:۵۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۱
    16 88
    دقیقن درسته پزشکها همه دزدند.میخوام ببینم اگه این دزدها نباشند.از فقیر تا پولدار ، از حاکم تا محکوم چه کاری میکنند وقتی مریض میشن؟
    • بی نام IR ۰۷:۳۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۱
      48 7
      ادم با کمالات ،خیلی از این جماعت که الان پزشک شدن درسته کنکور چهارگزینه ای دادن و قبول شدن اما روی نیمکت های دانشگاههای دولتی این مملکت نشستن و با بودجه بیت المال این مردم پزشک شدن وگرنه اونا میخواستن چه غلطی کنن
    • احمدرضا A1 ۰۷:۴۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۱
      56 9
      میریم از خارج از کشور یه سری دکتر که وجدان داشته باشن و دزد نباشن ضمنا کلیه افراد رو هم بجای غده در نیارن میاریم.
    • رر A1 ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۱
      8 18
      به کلیه متاستاز داده بوده،اگه درنمیاوردنش میگفتین چرا در نیاوردنش حالا میگین چرا دراوردنش
    • motafa A1 ۲۲:۴۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۱
      15 4
      خودومون می ریم پزشکی می خونیم خود درمانی می کنیم
  • بی نام A1 ۰۶:۵۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۱
    8 0
    آقای أکتر مقدسی زیبا نوشته اید، اما آیا این تمام واقعیت می باشد؟ مسلم که قشر پزشکان از نظر اقتصادی جزو خویش فرمایان با داشتن مطب و به نوعی کارمند هیات علمی عضو دانشگاه های علوم پزشکی می باشند. قاعده بر این منوال است که کار شما، نیازمند حضور فیزیکی دارد. اما، آیا کارهای دیگر هیچکدام اینگونه نیستند؟ آن، آتش نشانی که شیفت 24 ساعته در محل کارش حضور دارد، آیا میتواند هر سال عید را در کنار خوانده اش حضور داشته باشد؟ آن، بهیار، چطور؟ آن، متخصص هواشناسی و پیش بینی که شیفت شب و روز دارند و نه روز تعطیل میشناسند نه غیر تعطیل و عید چطور؟ آیا آنها نیز دزد نیستند؟
  • سعید A1 ۰۶:۵۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۱
    91 9
    مردم به پزشکان جامعه بی اعتناد شده اند این را که نمی شود انکار کرد...
  • خواننده IR ۰۶:۵۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۱
    62 1
    باباجان یاد بگیریم هیچ کس به دلیل حرفه اش مصون از انتقاد نیست. من دکتر دزد دیده ام و دکتری را دیده ام که سفر سالیانه خارج از کشورش برای دیدن فرزندش را به دلیل تلفن بیمارش دقیقا بعد از سه ساعت از رسیدن به مقصد رها کرد و به بیمارستان برگشت. من مهندس دزدِ از کاربزن دیده ام و مهندسی را دیده ام که 24 ساعت پای پروژه بوده است. من رفتگر دزد دیده ام که از کارش زده و رفتگری دیده ام که تا کمر در جوی آب فرو رفته تا زباله ای من و یکی دیگر را تخلیه کند تا راه آب باز شود و ..... دیده ام که به عنوان مثال آقای مدیری تمام این گروه ها را به طنز کشیده است تا زشتی دزدیشان را نشان بدهد و هیچ کدام ادعای قداست و انتظار تکریم از جامعه نداشتند. پزشک شدن بک انتخاب است و پزشک خوب شدن اجباریست.
  • بی نام RO ۰۶:۵۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۱
    86 13
    جناب اقای دکتر بنده کل عمرم را دزدیده ام چون زمانی انتخاب رشته کرده ام که هیچ فرد با استعدادی رشته تجربی نمی رفت و ریاضی میخوند من هم ریاضی خوندم دانشگاه شریف قبول شدم لیسانس و فوقم رو گرفتم ولی بعدا که دیدم یه پزشک از دانشگاه آزاد شهر هفت تپه چندین برابر استاد تمام دانشگاه شریف که در سطح جهانی هم چهره مطرحی از لحاظ علمی است دریافتی دارد فهمیدم که تمام زندگی خود را دزدیده ام و خوشی و آسایش پدر مادرم را . عیبی ندارن جولان بدهید ولی اگر دلیلی برای رای ندادن به روحانی داشته باشم این طرح تحول جیب پزشکان بهترین دلیل است
    • علی IR ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۱
      43 8
      جانا سخن از زبان ما میگویی کاشکی میشد به نظرت 10 هزارتا مثبت میدادم
    • رر A1 ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۱
      10 17
      شما مطمئنی شریف خوندی؟اولا پزشکی برخلاف مهندسی که سر هر کوچه ای مهندس تربیت میکنن توی هفت تپه پزشک تربیت نمیکنن شما الان رتبه منطقه مثلا یکت ۳۰۰۰بالاتر بشه ازادم قبول نمیشی،در ضمن ازاد فقط عمومی تربیت میکنه و استاد تمام شریف حدود ۱۵دریافتی داره و میانگین دریافتی پزشکان عمومی ۶،۷تومنه و چند برابر نیست،میانگین دریافتی استاد تمام توی امریکا ۱۰۰هزار دلار که حالا تو یکسری دانشگاه بالا تر از این هست و میانگین دریافتی پزشک عمومی ۱۵۰هزار دلاره،شما که شریف درس خوندی زبان که بلدی تو نت بزن ببین. این جا نمیشه لینک فرستاد
    • بی نام IR ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۱
      10 2
      احسنت
    • مستعاد IR ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۳
      1 11
      حق با شماست. اما شسریف آش دهان سوزی نیست. من لیسانس رو شریف خوندم افسردگی گرفتم؛ برای ارشد رفتم تهران. دانشجوهاشم تا جاییکه میدونم نابغه ای چیزی نیستن... یکیش خود من.
  • رضا A1 ۰۷:۰۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۱
    89 14
    بله متاسفانه عین حقیقت وضعیت پزشکی کشور واقعا افتضاحه
  • بی نام IR ۰۷:۱۷ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۱
    4 0
    آقای دکتر یعنی همه پزشکان مثل شما هستند؟ مشکل اصلی پزشکان اینکه که فکر میکنند همه شون آخر درستی و پاکی هستند در حالی که اینطوری نیست. بین پزشکان آدم نادرست و دزد هم هست و البته پزشکان درستکار و با وجدان و شریف هم زیاد هستند. اما نمیدونم چرا موقعی که از پزشکان ذزد و نادرست حرفی زده میشه همه پزشکان حتی شریفهاشون آشفته میشن؟ این در حالیه که خود پزشکان درست و شریف خیلی بهتر و کامل تر از غیر پزشکان مطلع هستند که بعضی از همکارانشون چقدر دزد و ناشریفن. پس چرا اینهمه جبهه میگیرن؟ نمیدونم والا
  • mamad RO ۰۷:۱۹ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۱
    8 37
    حالا تو ی زمینه تو دنیا حرفی واسه گفتن داریم انقد تخریبش کنید تا اینم بیارید پایین
  • mohsen IR ۰۷:۲۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۱
    9 0
    بقیه مردم هم دارن زحمت میکشن ولی چون مثل پزشکا مافیا ندارن نمیتونن بقیه هم وطناشونو بچاپن. متاسفانه پزشکا با اینکه چند برابر متوسط جهانی پول میگیرن منت هم سر مردم میذارن بابت انجام وظیفه شون و خوشون رو تافته جدا بافته میدونن . وقتی ازشون انتقاد میشه صحبت از قانون و حبس و شلاق میکنن ولی وقتی با قصور بیمار بیچاره رو به کشتن میدن و البته پولشون رو هم تمام کمال میگیرناز مریض امضا میگیرن که اگه مردی پای خودت به علت اینکه تفریحشون از جان بیمار مهم تره و بیمار خودش باید شعور داشته باشه و آخر اسفند مریض نشه پرونده رو انقدر کش میدن تا همه یادشون بره قضیه چی بوده.
  • پیراسته فر IR ۰۷:۲۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۱
    8 19
    آقای دکتر دست مریزاد،ناراحت نشوید این افرادکه هرحرف لاطائلاتی راازدهانشان بیرون می آورند،یا ازکینه هاست ویاحسادت ویا ازفقر وجهل این عده ازقیامت وقرآن غافلندمَّا يَلْفِظُ مِن قَوْلٍ إِلَّا لَدَيْهِ رَقِيبٌ عَتِيدٌ ١٨سورة قمنتظرندکه "خاری"رادربوستانی بییندکل بوستان را به آتش بکشند واگذاریداینهارا فَذَرْهُمْ يَخُوضُوا وَيَلْعَبُوا حَتَّىٰ يُلَاقُوا يَوْمَهُمُ الَّذِي يُوعَدُونَ ٨٣سورة الزخرف﴾
  • بی نام IR ۰۷:۲۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۱
    48 4
    البته تو هر صنفی خوب و بد داریم. ولی شوربختانه تعداد پزشکان خوب بسیار قلیل است
  • بی نام A1 ۰۷:۲۷ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۱
    10 0
    متاسفانه در کشور ما آماری از درآمد وجود ندارد که مشخص کند چه کسانی چه در آمدهایی دارند. دوستان پزشک متخصص هم البته هم دستی در پزشکی دارند و دستان بسیار دیگری در ساختمان سازی و برج سازی درآمد یک فوق لیسانس مهندسی یا یک دکترای مهندسی در یک شرکت خصوصی حداکثر پنج میلیون تومان است. درآمد یک پزشک عمومی معادل فوق لیسانس حداقل ماهی ده میلیون تومان و یک پزشک متخصص معادل دکترای مهندسی حداقل ماهی سی میلیون تومان است. البته اینها حداقل هست و ساعات کاری هم مقایسه نشده اند. در کجای دنیا چنین اختلافی وجود دارد. من همیشه فکر میکنم به جای تحصیل مهندسی با درس های بسیار مشکل تر ای کاش پزشکی خوانده بودم و درآمدی بسیار بسیار بالاتر داشتم
  • سپهر IR ۰۷:۳۱ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۱
    6 0
    جناب آقای دکتر همه ما از خدمات بخشی از جامعه پزشکی کشور مطلع هستیم اما هر یک از اتباع این کشور عهده دار وظایفی هستند که خدمات آنها برای دوام و بقا جامعه ضروریست بعنوان مثال آن فرد زحمتکشی که با مدرک فوق لیسانس مهندسی نفت بر روی سکوی نفتی هر ماه 15 روز از خانه وخانواده دور است و در بدترین شرایط آب و هوایی و پر ریسک ترین محیط کاری مشغول خدمت است تا ارکان اقتصاد کشور در گردش باشد یا آن رفتگر عزیزی که در شرایط ناایمن هر روزبا هزاران خطر مواجه میباشد در سرمای زمستان و گرمای تابستان تلاش میکند تا بنده وجنابعالی و فرزندانمان در محیطی سالم زندگی کنیم همه و همه نبودنشان ضایعه ای جبران ناپذیر است و بدون وجودشان زندگی ناممکن اما هیچکدام از این بابت فخر فروشی نمیکنند و منت سر جامعه نمی گذارند
  • بی نام IR ۰۷:۳۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۱
    6 0
    متاسفانه به دلیل مشکلات اساسی در سیستم اقتصادی کشور که بر رانت خواری و استفاده پول نفت بنا شده است. وقتی درآمد عمده مردم از رانت است. بنابراین همه به دنبال رانت هستند و دائم فریاد میزنند ای دزد، ای دزد. رانت ها انواع دارند مانند سود بانکی، حقوق و پاداش بی زحمت و لیاقت، افزایش قیمت زمین و مسکن، بالا بودن تعرفه واردات و گرانی تولیدات بی کیفیت داخلی دولتی و یکی هم درامد بی اندازه بعضی پزشکان است.
  • عباس IR ۰۷:۳۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۱
    21 69
    عیبی نداره آقای دکتر ناراحت نباشین , تو کشورهای جهان سوم چهارم پنجم مثل ما , هر کسی بدون هیچ تخصصی به خودش اجازه میده در مورد همه نظر بده, مهم اینه که خیلی ها هم استقبال میکنن که اینم نشون میده ما جهان چندمیم
    • پاسخ به عباس A1 ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۱
      41 5
      ما نظر نمیدیم اقای دکتر دیده ها و تجربه هامون رو اظهار میکنیم
    • علی IR ۰۷:۵۷ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۱
      9 0
      تو خودت الان نظر بقیرو در مورد این مطلب نقد کردی نظر نده,هیچ ربطی نداره این یک مساله ی کاملا اجتماعی هست نه تخصصی و فنی,همه حق نظر و اعتراض دارن و باید هم نظر بدهند,جامعه ای که توش نقد و دیدن حقایق نباشه یک جامعه ی مرده هست. خود وزیر رقم زیر میزیو بالای چند هزار میلیارد اعلام کرده,میخوای تا نظر ندیم بزاریم بشیم 100 هزار میلیارد. توهم فهمیدن از نفهمیدن هم خطرناک تره دوست عزیز
    • بی نام A1 ۱۶:۱۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۲
      7 2
      جهان سوم جاییه که پزشکاش دنبال دزدی باشن
  • شهاب A1 ۰۷:۳۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۱
    47 5
    آقای دکتر. ادبیات اون کلیپ بسیار زشته و غیرقابل دفاع . ولی شما چرا انجام وظیفه تون رو گره میزنید به اینکه خیلی دلسوز هستید برای مردم ؟ یعنی مردم بعد از اینهمه سال فرق دلسوزی با سواستفاده از احساساتشون رو نمی فهمن ؟ در ضمن لزومی نداره مساله رو سیاسی کنید و اون رو به گروههای مخالف دولت و اعتدال ربط بدین. مردم خودشون فهم و شعور دارن. اگر نظام پزشکی هم چشمهاش رو باز می کرد می دید که اعتماد مرده به پزشکان خیلی کم شده .
  • جهانگیر IR ۰۷:۳۷ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۱
    51 10
    اگر دزد نیستند چرا همکار پزشکتون برای یه نوار عضله ساده که یک دقیقه تول میکشه با یه دستگاه ساده 120000 تومن پول میگیرن؟؟؟
    • رر A1 ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۱
      14 20
      شما برای الکترومیوگرافی تشریف ببرید بیمارستان دولتی تا با ۱۰هزار تومن انجام بدینش وقتی میرید مطب خصوصی طبیعی هست که گرونه
  • بی نام A1 ۰۷:۳۹ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۱
    3 2
    اقای دکتر ما هم در صنف خودمان به همان صورت که بیان کردید وقت و بی وقت ؛ تعطیلی و غیر تعطیلی و.. خود را از خانواده و شرایط عادی دزدیده ایم ایا شما از اجحاف مالی تعدادی دکترتاجر که به در امد های چند ده میلیونی راضی نیستند نمی دانم کم هستند یا زیاد دفاع میکنید؟ من بنظرم می اید این نوع نگاه کردن و اصولا استدلال شما کاملا اشتباه است اگر هر قشری خود را مبری از هر گونه رذایل بداند و واقعا همینطور هم باشد انگاه ما باید خود را در بهشت برین بدانیم در حالی که اینگونه نیست و اینگونه اعتراض قشری کاملا نادرست و نابجا خواهد بود.
  • شهاب A1 ۰۷:۴۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۱
    6 6
    این درست نیست که زحمات ، تلاش ها و فداکاری های پزشکان و سرمایه های بزرگ کشورمان را به خاطر برخی مسایل جزئی که در هر قشر و صنفی وجود دارد به راحتی زیر سوال برده و محکومشان کنیم. اون آقایی که به راحتی هر حرفی را علیه پزشک دلسوز و زحمتکش می زند. فردا خودش یا خانواده اش دچار سرطان و بیماری بشود . بیش از همه قدر تلاش های پزشک دلسوز را خواهد دانست. کشور ما در امر پزشکی سرمایه هایی را دارد. با برخورد های نسنجیده و شتابزده مقدمات فرار مغز ها را فراهم نکنیم.
  • مجتبي A1 ۰۷:۴۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۱
    42 6
    بزشكا امروز ه با جان مردم تجارت مي كنند.يك دكتر فوق تخصص تو شهرمن ميشناسم كه به خاطر 120تومان هميشه تشخيص اولش اشتباه ميده.
  • بی نام A1 ۰۷:۵۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۱
    11 6
    واقعا" باعث تاسفه که جامعه ما اینقدر دچار اضمحلال فرهنگی شده دوستان این ادبیات درستی نیست بسیاری از این پزشکان در بیمارستانها از زندگی و آسایش و خانوادشون میگذرند ما حاضر نیستیم از یک ساعت خواب خوشمون براحتی بگذریم یک پزشک در دوره رزیدنتی ماهانه تا 15 روز کشیک داره و یک دریافتی معادل 3000 تومان درساعت به معنای واقعی داره استثمار میشه وهمین پزشک بخاطر بهبودی حال مریض کارهائی رو انجام میده که من و شما به هیچ قیمتی حاضر به انجامش نیستیم نباید بخاطر عملکرد چند تا پزشک خاص این طبقه زحمتکش و فرهیخته را اینطور مورد اهانت قرار داد انهم در جامعه ای که اجحاف به مردم توی همه شغلها و حتی ارگانهای دولتی به وفور وجود داره
  • رضا از تبریز IR ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۱
    4 1
    بنده همسرم را در بیمارستان ش محلاتی تبریز عمل جراحی نمودم به غیر پولی که به جراح دادم بیمارستان بعلت داشتن بیمه تکمیلی صورتحسابی را به من داد تا از بیمه تکمیلی بگیرم ولی در کمال تعجب بیمه گفت که چون طبق اعلام وزارت بهداشت بیمارستان فوق دولتی می باشد وحق دادن صورت حساب با تعرفه سازمان نظام پزشکی که تعرفه بیمارستانهای خصوصی است را ندارد و باید با تعرفه وزارت بهداشت می دادند . هم وطنان گرامی دزدی پزشکان به کنار دزدی بیمارستان های دولتی دیگه واقعا ...................
  • بی نام A1 ۰۸:۰۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۱
    9 5
    به نظر من دزدی در خیلی از مطب های پزشکان نهادینه شده. توضیح می دم. من متخصص کامپیوترم و حداقل به اندازه یک پزشک متخصص درس خوندم و تحقیق کردم. اما به اندازه زمان و وقتی که می گذارم پول می گیرم اگر کارم بد باشه خیلی راحت جریمه هم باید بدهم. اما وقتی مطب چشم پزشک می رم اول اینکه کلی وقت بنده برای رسیدن زمان ویزیت که باید سر وقت باشه و نیست تلف میشه خبری از جریمه دیرکرد هم نیست بعد هم بجای نیم ساعت یا یک ربع طبق قانون نظام پزشکی توی 5 دقیق معاینه و شماره چشم تعیین میشه همون 50 تومن هم اولش گرفته میشه. اسم این رو دزدی هم نگذاریم لااقل کم لطفی خیلی از پزشکان هستش.
    • رر IR ۲۲:۳۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۳
      4 4
      حداقل اندازه پزشک رو خوب اومدین
    • بی نام IR ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
      2 2
      جناب یه پزشک یازده سال جون میکنه متوجهی؟شب نمیخوابه سنگین ترین درسا رو میخونه شما دقیقا کدوم از این کارا رو کردی؟کار پر استرس پزشکی رو با کار خودت مقایسه میکنی میتونی وقتی یکی در حال جون دادنه خونسردیتو حفظ کنی و کمکش کنی؟میتونی با انواع ویروسا سر کار داشته باشی میتونی بیماری رو که ایدز داره جراحی کنی؟تو کدوم سختی کار پزشکی رو داری آخه؟کدومشو؟
  • بی نام A1 ۰۸:۰۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۱
    38 5
    پزشک ها تو این مملکت حکومت می کنند.
  • سعيد A1 ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۱
    30 2
    گذراندن مصوبه تعرفه خدمات سلامت جز هزينه بر بودن كارايي اي هم داره؟ كي نظارت داره؟؟ از ابتداي سال هر جا رفتم ويزيتش را چند ده درصد بيشتر كرده بود. در حوزه سلامت روان هم كه وا اسفاست. دقيقه اي خداتومن ميگيرند.
  • حامد A1 ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۱
    50 3
    باید به حال نظام پزشکی تاسف خورد. اگر یک صنف دیگه از این کارها بکنه و از این پولها بگیره، چه جنجالهایی که به پا نمیشه. اما افسوس که مردم مریض دارن و راهی جز پول زور دادن هم ندارن.
    • دکتر میثم A1 ۲۰:۴۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۱
      3 6
      چه جنجالی به پا میشه؟ اینهمه مردم بخاطر غذاهای مسموم و جاده های کج معوج و ساختمونهای داغون و سست میمیرن.اشپزو مهندس جواب پس داده؟ یا بساز بفروش و ماشین سازش؟ جهان سوم شدن ما بخاطر رشته های پزشکیمون نیست. عیبو تو رشته ها و تخصص های دیگه پیدا کنید.
  • بی نام IR ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۱
    8 9
    شما نیازی به پزشک ندارید مثل ماشین و تکنولوژی اونم وارد کنید. مارکش تویوتا باشه پزشکو میگم. یکم شرم کنید.من فوق لیسانس الکترونیک دارم..شما نیازی نداشتید و گفتید از خارج خوبترشو میاریم پیکان چیه هر ایرانی یک مازراتی باید داشته باشه. شما انسانیتتون کامل شده همین کافیه شما به بالاترین مقامها رسیدید پزشک کیلویی چنده. واقعا از خودتون خجالت نمی نشید. یه مشت دلال یا پشت میز نشین مفت خور شدید طرفدار عدالت. فقط جهت اطلاعتون عرض کنم یه پزشک برای متخصص شدن حد اقل ۲۰ سال شبانه روز سرش تو کتابه
  • 123 A1 ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۱
    15 2
    کارگردان باید یه هزار گزینه ای به مصاحبه شونده نشان می داد. به ترتیب الفبا و از آ تا...
  • ایمان A1 ۲۱:۲۱ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۱
    13 1
    متاسفم.همه پولکی شده ایم.فرقی نمی کند پزشک باشی.استاد یا کارمند....اول به پول می اندیشی وبعد به چیزهای دیگر.وهمه دردها وبدبختی های این موجوددوپاازهمین جا شروع می شود.مرض پول.
  • پایا A1 ۲۲:۰۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۱
    11 11
    من نمیفهمم جریان چی هست؟ خدا شاهده که من واقعا درک نمیکنم. من دکتری فنی مهندسی دارم ولی برادرم و خواهرم دندانپزشک و متخصص زنان هستن و بنظرم از شخص من خیلی انسانهای بهتری هستن چون هرروز دارن بیماران رو مداوا میکنن و همه هم دوستشون دارن و بارها شاهد این بودم که از خیلی ها پول نگرفتن و به خیلی ها کمک میکنن حتی ناشناس و چون در خانواده های خودمون پزشک زیاد داریم زیاد با پزشکان دیگر جامعه ارتباطی نداریم و واقعا نمیدونم اونها خوب هستن یا بد ولی در بین خانواده های ما در هر خانواده ای خاله عمه عمو ... پزشک و متخصص داریم و هیچ کدوم مادی یا پولکی یا خدای نکرده دزد و ... نیستن و همیشه میبینم توی رسانه های خبری جو عجیبی روی این قشر هست. البته ناگفته نمونه که من در یه شهر متوسط در ایران هستمم نه تهران
  • بی نام A1 ۰۴:۱۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۲
    6 2
    خوب وبد بودن ، پول اضافه گزفتن یا نگرفتن ، دزدی کردن یا نکردن اینها مواردیست که برای همه ی انسان ها امکان دارد به وجود بیاید اما در سیستم بهداشتی بسیار زیاد شده است ۱ هیچگونه نظارت و تنبیهی برای پزشکان وجود ندارد چرا هر چندتا مریض بخوان در دقیقه میبینن چرا هر چقدر بخوان میگیرن و ....۲ دریافتی بالا به دلیل رانت موجود باعث توقع بالا و خود بزرگ بینی و غرور شده است به گونه ای که پزشکان خود را بسیار بزرگتر از مردم میبینن و نیازی به احترام به مردم و فضای رقابتی نمی بینند کسی که با ده میلیون در ماه قانع نباشد مطمینا با صد میلیون هم قانع نخواهد بود پس سیستم نظارت اینجا هم مشکل دارد و قادر به کنترل نیست ۳ رانت موجود برای پذیرش کم رشته های پزشکی مردم را مجبور و پزشکان را به عالی جناب تبدیل کرده اس
  • هاشم IR ۰۷:۳۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۲
    18 10
    باز یه حرف حق و برخوردن به تریج قبای پزشکان. من نمیدونم پزشکان این مملکت چیکار کردن که بقیه انجام ندادن؟ بقیه ی ملت جنگ رفتن، هزینه دادن، سختی کشیدن. فقط شمایین؟
  • بی نام IR ۲۰:۵۹ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۲
    11 2
    صحبت های شما خیلی احساساتی است. و هر وقت احساس وارد شود منطق خارج میشود. واقعا از شما که فوق تخصص هستید بعید است. مشکل اینجاست که پزشکان البته نه همه جایگاه قداست واسه خودشون قائل هستند و اصلا انتقاد پذیر نیست. شما فقط از زوایه خودتان به قضیه نگاه می کنید . کلی پیمانکار هستن که طلبکار هستند و پولشون پرداخت نشده. اضافه کردن تعرفه پزشکی شما را مرفه تر میکنه ولی مردم را از درمان محروم میکند. و حتی اگه حداقل حقوق اضافه شود بازم اختلاف میانگین درآمد پزشکان موید این حرف هست که افزایش تعرفه پزشکی مردم را تحت رنج قرار میدهد. شما که به گفته خودتان دغدعه سلامت مردم را دارید چرا دغدعه هزینه های درمان را ندارید؟.البته حرف های من به معنی تایید کلیپ نیست.
  • بی نام RO ۰۷:۴۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۳
    9 1
    حالا منتظره تعرفع؟ های جدید هم هستید
  • بی نام A1 ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۳
    15 5
    من معذرت میخواهم از ارتشی ها، پاسدارها، پرستارها، پلیس ها، آتش نشانها، معلمها، کارگران، مهندسین که اونها در شرایط بسیار سخت تر و بدتری کار میکنند وهمیشه ی خدا بدهکار پزشک ها هستند چرا ما مهندسین نمیتونیم از حقوق صنفیمون دفاع کنیم؟
  • motafa A1 ۲۱:۵۸ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۳
    3 11
    ضمن احترام به فوق تخصص ها هیچ احترامی برای متخصص ها و عومی ها قائل نیستم