به گزارش واحد مرکزی خبر،

معاون اول رئیس جمهور گفت:نرخ بازگشت سرمایه گذاری در ایران بین 25 درصد تا 75 درصد است که در هیچ دنیای چنین نرخی وجود ندارد .

محمدرضا رحیمی در مراسم اختتامیه همایش ائتلاف سرمایه در ایران در جمع سرمایه گذاران ایرانی مقیم خارج از کشور و سرمایه گذاران داخلی و خارجی ایران را سرزمین امن سرمایه گذاری دانست وتا کید کرد: آرامش و امنیتی در بخش سرمایه گذاری کشور وجود دارد که در هیچ جای دنیا شاهد آن نیستیم .

معاون اول رئیس جمهور همچنین گفت: دولت جمهوری اسلامی به یک ریال از اموال سرمایه گذاران نیز چشم طمع ندارد و از سرمایه گذاران حمایت و بازگشت سرمایه آنها را تضمین می کند .

رحیمی با بیان اینکه کشور ما متعلق به همه ایرانیان خارج از کشور نیز هست گفت : ما به عنوان دولت مقدم سرمایه گذاران را گرامی می داریم و سود سرمایه آنها را تضمین می کنیم .

وی روند سرمایه گذاری در ایران را رو به رشد ارزیابی و تصریح کرد : دولت مصمم است زمینه و بستر لازم را از هر نظر برای سرمایه گذاران فراهم کند. معاون اول رئیس جمهور با تاکید بر رفع موانع و مشکلات سرمایه گذاران گفت : فضای سرمایه گذاری در کشور روز به روز در حال شفاف سازی است.

رحیمی همچنین با بیان اینکه امسال دولت قصد دارد یک میلیون و 100 هزار فرصت شغلی در کشور ایجاد کند گفت: بخشی از این اشتغال زایی می تواند از طریق سرمایه گذاران ایجاد شود. رحیمی پیشرفتهای کشور در عرصه های تولید علم ، دانش ، تحقیق و فناوری های نوین را بیانگر پیشرفت کشور دانست که می تواند محرکهای مناسبی برای سرمایه گذاری باشد .

معاون اول رئیس جمهور همچنین یکی از مهمترین مزیتهای کشور را سرمایه گذاری در بخش صنعت، نفت و گاز و پتروشیمی و اجرای طرحهای پارس جنوبی و شمالی بیان کرد و گفت : هر فاز پارس جنوبی روزانه 10 میلیون دلار سود نصیب سرمایه گذاران خواهد کرد .

رحیمی همچنین با اشاره به عزم دولت در توجه به بخش خصوصی و خصوصی سازی گفت : امسال قصد داریم حدود 60 هزار میلیارد تومان از اموال دولت را در قالب خصوصی سازی واگذار و همین میزان سرمایه گذاری نیز در طرحهای نفت و گاز انجام دهیم .

دبیر کل شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور نیز در این مراسم با اشاره به برگزاری مطلوب همایش ائتلاف سرمایه در ایران به میزبانی استان فارس گفت : برای حذف بروکراسی و به روز کردن پاسخگویی به سرمایه گذاران ایرانی مقیم خارج از کشور برنامه های مناسبی صورت گرفته تا امنیت و آرامش در سرمایه گذاری فراهم شود.

ملک زاده از راه اندازی مرکز شبانه روزی رسیدگی به امور ایرانیان خارج از کشور خبر داد و افزود : ایران مقیم خارج از کشور می تواند شبانه روز با شماره تلفن 2777 تماس گرفته و امور مشاوره و سوالات خود را مطرح کند.

وی همچنین با اشاره به راه اندازی اولین صندوق سرمایه گذاری ایرانیان مقیم خارج از کشور اظهار داشت : این صندوق از سازمان بورس نیز مجوز گرفته و در روزهای آینده مراحل پذیره نویسی برای مشارکت ایرانیان مقیم خارج از کشور آغاز می شود .

ملک زاده همچنین از آغاز به کار دبیر خانه دائمی همایش های اقتصادی و سرمایه گذاری برای پیگیری امور مربوط به سرمایه گذاران خبر داد .

در مراسم اختتامیه این همایش که در تالار حافظ شیراز برگزار شد 10 نفر از سرمایه گذاران ایرانی مقیم خارج از کشور و همچنین سرمایه گذاران خارجی به بیان دیدگاههای خود پرداختند و بر عزم خود برای سرمایه گذاری در طرحهای جمهوری اسلامی ایران تاکید کردند .

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 63812

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =