نقش تئاتر در احیای هویت تاریخی/ "اتابک پارکنین تراژدیسی" اثری ارزشمند است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، بر نقش و تاثیر هنرهای نمایشی در احیای هویت تاریخی ایران و آذربایجان تاکید کرد.

به گزارش خبرآنلاین، دکتر محمد محمدپور در حاشیه اجرای نمایش "اتابک پارکنین تراژدیسی" اظهار داشت: به طور حتم این نمایش در معرفی هویت تاریخی و بیان زوایای آشکار و پنهان حادثه ی تلخ پارک اتابک، اثری ارزشمند است.

وی با تقدیر از اقدام برخی هنرمندان برای تولید آثار فاخر با هدف احیای هویت و ارزش های ملی و دینی جامعه گفت: دوران مشروطیت و ایثار، رشادت و ظلم ستیزی های سردار و سالار ملی برای نسل جدید ما حرف های زیادی برای گفتن دارد.

محمدپور با بیان اینکه از دوران مشروطیت مدت زمان زیادی هم نمی گذرد و می توان حوادث و عبرت های آن عصر را برای مردم تبیین کرد افزود: مشروطیت یادآور برگی زرین از تاریخ این خطه است و خیابان های تبریز قدیم شاهدند که چه خون هایی برای عزت و کرامت ایران زمین بر زمین ریخته شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی تاکید کرد: وظیفه ی هنر، بیان رشادت ها و کشف واقعیت های گمشده از دل تاریخ و بیان آن به مخاطبان است چرا که اگر فاقد این توانایی باشد، نمی تواند در جامعه سر بلند باشد.

محمدپور ضمن تقدیر از نویسنده، کارگردان و عوامل نمایش "اتابک پارکنین تراژدیسی"، این اثر را یکی از نمایش های فاخر و ارزشمند تولید شده در سالهای اخیر آذربایجان شرقی دانست.

وی گفت: برای اکران این نمایش در اقصی نقاط ایران به ویژه تهران، حمایت کرده و رایزنی های لازم صورت خواهد گرفت.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 638408

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =