پرداخت 411 میلیاردتومانی تسهیلات به واحدهای تولیدی مازندران

استاندار مازندران در سیزدهمین کنفرانس بین المللی مهندسی صنایع در بابلسر گفت : در ۱۰ ماه گذشته بیش از ۴۱۱ میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای تولیدی در قالب بسته رونق تولید پرداخت شده است

به گزارش  خبرگزاری خبرانلاین  منطقه  استان مازندران در سیزدهمین کنفرانس بین المللی مهندسی صنایع در بابلسر ضمن گرامیداشت زادروز خواجه نصیر الدین طوسی و روز مهندس با اشاره به این که مازندران با ۲۴ هزار کیلومتر مربع وسعت٬ ۳/۲ میلیون نفر جمعیت٬ ۱ میلیون هکتار جنگل هیرکانی و ۶۰۰ هزار هکتار اراضی باغی ٬ ظرفیت و توانمندی بالایی برای سرمایه گذاری و توسعه دارد٬ گفت: وجود ۳۳۸ کیلومتر نوار ساحلی٬ برخورداری از فرودگاه٬ بندر و راه آهن٬ همجواری با ۵ استان و چند کشور cis و قرار داشتن در کریدور شمال و جنوب و برخورداری از ششمین اقتصاد کشور را باید به مزایای استان اضافه کرد.
استاندار به ظرفیت نیروهای انسانی استان در بخش های مختلف اشاره کرد و خاطر نشان ساخت: مازندران در اغلب محصولات استراتژیک نظیر برنج٬ مرکبات٬ ماهی٬ درختچه های زینتی و ...رتبه نخست کشور را داراست و در امنیت و سلامت غذایی کشور سهم بسزایی دارد.
وی با اشاره به این که مازندران با ۳۸ شهرک صنعتی فرصت خوبی برای فعالیت های صنعتی در خود دارد٬ اظهار داشت: حضور ۴۱ میلیون نفر تخت مسافر در استان تا پایان دی ماه امسال نیز فرصت مطلوبی برای تقویت اشتغال و افزایش عواید اقتصادی از این بخش دارد.
مقام عالی دولت در استان با اعلام این که بیش از ۱۰۰۰ میلیارد تومان در صنایع سیمان٬ فولاد٬ کاغذ و فرآورده های لبنی در مازندران در دولت تدبیر و امید سرمایه گذاری شده است٬ ابراز نمود: در دولت یازدهم ۷۱۳ پروانه بهره برداری به ارزش ۲۱۰۰ میلیارد تومان در بخش های مختلف صادر شده است.
ربیع فلاح با اشاره به این که در ۱۰ ماه گذشته بیش از ۴۱۱ میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای تولیدی در قالب بسته رونق تولید پرداخت شده است٬ تصریح کرد: در ۳ سال و نیم گذشته بیش از ۱۰۰ هزار شغل در استان ایجاد شده است و آمار بیکاری به میزان ۲ درصد کاهش یافته است.
وی با تاکید بر این که دانشگاه ها پیشران توسعه اند و در تقویت اشتغال دانش آموخته ها باید بیشتر نقش آفرینی کنند٬ گفت: ۲۰ درصد فارغ التحصیلان استان دانش آموخته رشته های it و ICT هستند و بر آنیم تا ظرفیت های مختلف استان را بازنگری و کسب و کار it را تقویت کنیم و در این راستا طرح های خوبی در حال اجراست.
استاندار مازندران با بیان این که در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری در موضوع اقتصاد مقاومتی تلاش بسیاری در استان صورت گرفته است٬ افزود: در این راستا با همراهی و کمک همه قوا در استان٬ دانشگاه ها و مراکز علمی و وزارت خانه ها کارهای خوبی انجام شده و با اهتمام جدی امور این بخش در حال پیگیری است.
در ادامه این کنفرانس استاندار مازندران همراه با نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان٬ معاون کنسولی وزیر خارجه و برخی مدیران و اعضای هیات امنا دانشگاه علوم و فنون بابل از نمایشگاه دستاوردهای صنعت استان در محل برگزاری کنفرانس بازدید نمود.
دکتر فلاح در ادامه هم چنین با حضور در کارگاه مهندسی ارزش شرکت برق و مدیریت بحران شرکت گاز حضور یافت و به استماع مقالات پرداخت.
سیزدهمین کنفرانس بین المللی مهندسی صنایع از روز چهارشنبه ۴ اسفند لغایت پنج شنبه پنجم اسفند طی دو روز با شرکت اساتید و پژوهشگران کشورهای کره جنوبی٬ چین٬ فرانسه٬ تایلند٬ اندونزی٬ تایوان٬ آلمان و نپال در بابلسر در حال برگزاری است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 639511

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =