یکی از فعالان مطبوعاتی در خصوص کیفیت رسانه های محلی استان کرمان گفت: مشکل عمده ی رسانه های استان ما نبود نیروی انسانی متخصص و آموزش دیده است، در کرمان خبرنگار دارای تحصیلات آکادمیک و با تجربه بسیار کم است.

سومین نمایشگاه مطبوعات کرمان در حالی برگزار می شود که از برگزاری آخرین نمایشگاه مطبوعات استان 13 سال می گذرد.
این نمایشگاه در یکی از سالن های ورزشی اداره برق منطقه ای استان در حال برگزاری است که از 4 اسفند آغاز به کار کرد و تا 8 اسفند ادامه دارد.

بردیا امیرتیموری، از فعالین مطبوعاتی استان و از سردبیران نشریات محلی کرمان در محل برگزاری سومین نمایشگاه مطبوعات در گفتگو با خبرآنلاین گفت: نمایشگاه مطبوعات کرمان بعد از سیزده سال برگزار می شود،حرکت ارزشمندی است اما مکان یابی مناسبی برای آن صورت نگرفته است.

وی افزود: به همین جهت است که استقبال در خور شان از طرف مردم صورت نگرفته است امیدواریم با افزایش تبلیغات مردم با بازدید از این نمایشگاه از توانایی های رسانه های استان بهرمند شود.

به گفته این فعال مطبوعاتی ،مدیران مسئول رسانه های استان ،در سی سال گذشته و پس از انقلاب به رسالت خود برای تربیت روزنامه نگاران متعهد ،روزنامه نگاران با سواد ،روزنامه نگارانی که صدای مردم باشند،عمل نکردند.

وی ادامه داد: متاسفانه اکثر نشریات ما به "روزی نامه" تبدیل شدند و بسیاری وارد فضای روزنامه استان شدند که به دنبال کسب در آمد بودند که این گونه نشریات ،دغدغه مشکلات مردم و اتفاق هایی که در استان می افتند را نداشتند.

امیرتیموری در خصوص کیفیت نمایشگاه مطبوعات بیان کرد: نمی توان امروز که روز اول نمایشگاه است قضاوت زود هنگام کرد اما عدم انتخاب مکان مناسب و تبلیغات دیر هنگام قطعا به تعداد بازدید کنندگان که اصلی ترین هدف نمایشگاه است ضربه می زند.

این سردبیر معتقد است که روزنامه ها باید به آموزش های آکادمیک و به طور کلی آموزش توجه بیشتری داشته باشند،خانه مطبوعات و اداره فرهنگ و ارشاد نیز این امر را در دستور کار قرار دهد؛اگه بخواهیم رسانه های حرفه در زمینه های تخصصی داشته باشیم باید به امر آموزش توجه کنیم.

وی اظهار کرد: شرکت های خصوصی و دولتی پولدار بیشتر در حوزه معادن و صنایع باید رسانه ها را به شکل جدی حمایت مالی کنند و پول به رسانه های استان تزریق کنند و این امکان ایجاد شود تا رسانه ها این پول را برای آموزش، خرید سخت افزار حرفه ای و برای جذب مخاطب هزینه کنند و تا این اتفاق نیوفتد نمی توان امید به تحول جدی داشت

به گفته امیرتیموری،امروزه نشریات های ما را تنها ادارات دولتی می خوانند زیرا در ادارات دولتی توزیع رایگان انجام می شود؛ قاعدتا بدنه جامعه، مردم هستند و باید مردم نشرسات را در سبد خرید خانواده قرار دهند

وی افزود: روزنامه ها باید در محتوایشان صدای مردم باشد و مشکلات مردم را بازتاب دهند تا بتوانند اعتماد مردم را جلب کنند و مخاطب وفادار داشته باشند تا از طریق خرید نشریه ،اقتصاد رسانه ها را تقویت کنند تا نشریات بتوانند بدون وابستگی به قدرت و بدون کمک نهاد های دولتی رشد کنند و مطالبه گر باشند.

وی از اهداف برگزاری نمایشگاه ها گفت و تاکید کرد: نمایشگاه برای ارتباط مستقیم آن صنف با مردم برگزار می شود برای آنکه خوانندگان مطبوعات ببیند نویسندگان روزنامه ،مدیر مسئول و سردبیر آن چه کسانی هستند،با آنها ارتباط داشته باشند و مردم خواسته هایشان را بیان کنند تا این نشریات نزدیک به همان نشریاتی شوند که دلخوه مردم است.

این فعال رسانه ای اذعان کرد: دراین یک روز که از برگزاری نمایشگاه می گذرد،بازدید تنها بازدید کنندگان دولتی محدود شده است، چون مخاطب این نشریات، دولتی ها هستند و این نشریات به دست مردم نمی رسد؛اما با این وجود باز هم اتفاق مثبتی است که تعامل نزدیک مدیران استان و رسانه ها برقرار شود، امیدوارم این حرکت به جای هر 13 سال یکبار هر دو سال یکبار اتفاق بیوفتد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 639585

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =