بانوی فیلمساز شیرازی به جشنواره خلیج فارس رفت

«خبرجنوب» نوشت: جشنواره منطقه ای خلیج فارس که توسط انجمن سینمای جوانان ایران در بوشهر برپا می شود، میزبان فیلم کوتاه «یک آن» به کارگردانی مهرداد سهامی شد.

مهرداد سهامی گفت: فیلم کوتاه «یک آن» به کارگردانی خودش است که بعد از نامزد شدن به عنوان بهترین فیلم تجربی جشنواره برکه؛ این بار در جشنواره منطقه ای خلیج فارس توسط انجمن سینمای جوانان ایران در بوشهر پذیرفته شد.
سهامی بیان داشت: این فیلم تجربی که ۱۴دقیقه ای است، به صورت پلان سکانس تصویربرداری شده به این شکل که دوربین از لحظه آغاز تا پایان فیلم کات ندارد و موضوع فیلم نگاهی دارد به افکار مثبت و منفی آدم ها نسبت به اتفاق های بدی که برای آنها میافتد و نگارش فیلم هم به این موضوع میپردازد و در شیوه نوشتن از بازی با زمان استفاده شده به این شکل که از یک نقطه فیلم آغاز میشود و در همان نقطه هم به پایان می رسد و در آخر قضاوت این دو دیدگاه را به عهده تماشاگر می گذارد.
در همین ارتباط «غروب، مرگ، شکستن، سکوت، تنهایی» به کارگردانی شیما پورسهم الدین، بانوی فیلمساز شیرازی نیز به پنجاه و ششمین جشنواره منطقه ای سینمای جوان بوشهر- خلیج فارس راه یافته است. شیما پورسهم الدین در همین ارتباط گفت: این اثر حدیثی شاعرانه از یادآوری خاطراتی است که در اعماق ما از سالها وجود دارد و زمانی بیرون میآید که ما از آن نقطه که این خاطره را در آنجا تجربه کردیم عبور میکنیم و شاید آن لحظه آدمهای زیادی در اطراف ما وجود داشته باشند، اما این خاطره را باید در خفا و سکوت مرور کرد. وی با تاکید بر اینکه این فیلم روایتگر حکایت دو زوج سوار بر ماشین در جادهای منتهی به دریا در زمان غروب است؛ جایی که هر کدام خاطراتی برایشان زنده میشود، فیلم یاد شده را دارای فضای تجربی و شعرگونهای معرفی کرد و افزود: میشود پنداشت این کار تلفیق شعر و سینما باشد که حتی اسم این فیلم از شعری برداشته شده است.
این بانوی فیلمساز گفت: «غروب، مرگ، شکستن، سکوت، تنهایی» برای هر چه که درد است باز تسکینی است و بر ایده استوار است و بر خلاف فیلم مستند که در آن روایت حرف اول را میزند در این فیلم، پرداخت اهمیت دارد اما در سینمایی کوتاه امروز، ایدههای که ساخته میشود در واقعه ایدههای فیلم بلند محسوب شده که به زور در قالب فیلم کوتاه جا گرفته و یا یک سکانس از فیلم بلند است.

 

۴۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 640485

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =