اجازه نخواهیم داد تشکل‌های دانشجویی به باشگاه‌های سیاسی تبدیل شوند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گفت:شهید به معنای اگاه و ناظر است و شهید به کسی گفته می شود که اگاهانه در راه گفتمان شرعی جان خود را فدا می کند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از یاسوج،آرمین محمودی در نشست خبری با خبرنگاران در رابطه با موضوع شهادت بیان کرد: موضوع شهادت سکه گرانبهایی است ک دو رو دارد ، ارزش های الهی و دستاوردهای انقلاب و اسلام است که فدای دین می شود و همین واژه ها در جامعه امید ایجاد می کند.

محمودی ادامه داد:دانشگاه آزاد یاسوج در جهت ادا ی احترام به مقام شامخ شهدا را در داشگاه برای اولین بار میزبان تشییع و تدفین دو شهد گمنام است که این خود یک طرح ماندگار فژهنگی در دانشگاه اژاد به حساب می اید و افتخاری است برای مجموعه دانشگاه ،که به برکت حضور این شهدا فرهنگ دانشگاه تعریف خواهد شد.

وی تاریخ برگزاری این مراسم با شکوه را ساعت ده صبح ،چهارشنبه هفته جاری اعلام کرد و از عموم مردم دعوت کرد که در این آیین با شکوه شرکت کنند.

رئیس دانشگاه آزاد یاسوج با اشاره به اینکه با توجه به رشد جمعیت و افزایش دانشجویان به احتمال فراوان دانشگاه با مشکلاتی گریبانگیر شود تاکید کرد:با توجه به پیشینه دانشگاه آزاد ،شاید در آینده مشکلاتی پیش آید به همین منظور دانشگاه به مکان جدیدی منتقل خواهد شد.

آرمین محمودی با اعلام اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد تنها استانی است که از نداشتن پارک علم و فناوری رنج می برد تصریح کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد تنها استانی است که پارک علم و فناوری ندارد ،که دامنه و حیطه این موضوع به همه دانشگاههای استان مرتبط می شود و در این زمینه پیشنهاد ما این بود ،بخشی از پردیس دانشگاه آزاد برای احداث پارک علم و فناوری در نظر گرفته شود.

محمودی با اشاره به نقش تشکل های دانشجویی در دانشگاهها بیان کرد:تشکل های دانشجویی در جهت پویایی و تقویت دانشگاه حرکت می کنند ،در یک سیستم اگر ساز و کار باشد سازندگی ایجاد می شود و چنانچه از ساز و کار بهره نبرند به سوی بحران سوق داده خواند شد.

وی اضافه کرد:در بیشتر نظام آموزشی نقش تشکل ها به درستی تعریف نشده است که دانشگاهها به باشگاههای سییاسی تبدیل شوند و ما به فعالیت های سیاسی اعتقاد داریم ؛اما اجازه نخواهیم داد دنشگاه به باشگاه سیاسی تبدیل شود.

رئیس دانشگاه آزاد یاسوج ضمن تاکید بر تعریف شدن فعالیت تشکل ها گفت:فعالیت تشکل ها در حیطه و چهارچوب قانون مشخص شده است،تشکل ها حرکت خواهند کرد و ما نیز به آنان اعتقاد داریم که امید داریم تشکل ها باعث پویایی و سر زندگی دانشگاه شوند.

محمودی در پایان سیاست های دانشگاه در انتخابات ریاست جمهوری را تابع دانشگاه آزاد اسلامی کشور دانست و گفت: در دانشگاه آزاد تابع منشور دانشگاه آزاد کشور هستیم و قاعدتا هر حرکتی بخواهیم انجام دهیم در راستای سیاست های دانشگاه آزاد کشور خواهد بود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 640890

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =