عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تأکید کرد: در جامعه مدرسین تصمیم گرفته نشده است که اثباتا یا نفیا از مصداق یا فرد خاصی در انتخابات حمایت کند یا حمایت نکند.

آیت الله سید محمد غروی در گفتگو با خبرآنلاین در ارزیابی فضای انتخابات ریاست جمهوری سال 96 گفت: معتقدم انتخابات با رقابت جدی نامزدها برگزار می شود و انشاءالله دوقطبی هم نخواهد شد چون با توجه به توصیه مقام معظم رهبری به آن آقا جریان ها عنایت دارند که نباید چنین اتفاقی بیفتد. امیدواریم که یک انتخابات خوبی در پیش داشته باشیم.

وی درباره حال و هوای قم در 80 روز مانده به انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: من به شخصه آن مقداری که در محافل و جلسات روحانیون و طلبگی هستم چنین احساسی نداشتم که فضای انتخاباتی در قم حاکم باشد ولی باز خودم را معیار نمی توانم قرار بدهم. کسانی که بیشتر در مسائل سیاسی از هر دو جریان هستند شاید بیشتر بتوانند از این موضوع را ارزیابی داشته باشند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پاسخ این سئوال که آیا درباره مصادیق و نامزدها صحبتی در محافل و جلسات روحانیون مطرح می شود یا خیر؟ افزود: شاید صحبت هایی در برخی مجالس شود و گمانه زنی هایی صورت بگیرد اما آن طور نیست که احساس کنم فضای انتخاباتی به وجود آمده باشد.

وی در پاسخ به این سئوال که رفت و آمد شخصیت های سیاسی به قم زیاد نشده است؟ گفت: خیر آن طور نیست. وقتی جامعه مدرسین را نگاه می کنم تا آنجا که اطلاع دارم و می بینیم ترددی پیش نیامده است. این طور که عده ای از شخصیت های سیاسی از تهران به قم بیایند و خدمت مراجع بروند. در واقع تفاوتی با ایام عادی ندارد.

غروی درباره خبر اعلامی توسط عضو جبهه پایداری که گفته جامعه مدرسین نظر مثبت و حمایتی از آقای رئیسی برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری دارد اظهار کرد: این از آن مسائلی است که آقایان روی آن حساس هستند. تا حالا در جامعه هیچ بحثی روی مصادیق نشده است.

وی ادامه داد: جامعه مدرسین بیش از آنکه معیارها را تعیین و مردم را به حضور پرشور در انتخابات دعوت کند کاری انجام نداده است. اینکه جامعه مدرسین به تعیین مصداق ورود پیدا کند یا نکند این طور نیست که تصمیم قاطعی در این زمینه اتخاذ شده باشد. خیر اصلا تصمیم گرفته نشده است که اثباتا یا نفیا از مصداق یا فرد خاصی در انتخابات حمایت کنند یا حمایت نکنند.

29214

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 641520

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۹:۱۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۴
    0 0
    هر گروهی از کاندیداتوری رییسی حمایت کند مطمئن باشد که اکثریت مردم از آنها قهر کرده و راهشان را جدا می کنند. خود دانید. یا مردم یا رییسی.