ایسنا نوشت: دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار کرد: پس از برجام تاکنون هیچ بانک بزرگی وارد مبادلات اقتصادی با ما نشده که سرمنشأ آن تهدیدات پنهان دشمن است.

محسن رضایی در همایش بصیرت طلاب و روحانیون حوزه علمیه استان قزوین اظهار کرد: آنچه امروز باید تبیین شود، وظیفه نیروهای انقلاب است.

وی با اشاره به فرمایشات اخیر رهبر معظم انقلاب، افزود: مقام معظم رهبری در دیدارهای اخیر و همچنین دیدار با طلاب و سخنرانی ۱۴ خرداد، کلیدواژه انقلابی‌گری را مطرح کردند. از نظر معرفتی، ایده جدیدی در انقلاب اسلامی به وجود آمد که بازگشت سیاست به دین بود و دارای اهمیت است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با ترسیم فضای کنونی انقلاب و طرح این سوال که انقلاب در کدام عرصه‌ها ورود داشته است، یادآور شد: در مباحث امنیتی، دفاعی، علمی و دیگر مباحث انقلاب ورود پیدا کرده است اما عرصه‌هایی وجود دارد که هنوز توسط انقلاب فتح نشده است و این مهم‌ترین مسأله است؛ چرا که تداوم و تحقق آرمان‌های انقلاب اهمیت دارد.

رضایی انقلابی‌گری را راهکار مقابله با مشکلات دانست و گفت: در زمینه دفاعی و نمونه‌های آن از جمله دفاع مقدس و جنگ ۳۳ روزه با روحیه انقلابی‌گری توانستیم پیروز میدان باشیم. در تصرف حلب و دمشق توسط دشمن نیز این جمهوری اسلامی ایران بود که تبدیل به دست برتر منطقه شد و دشمنی را که تا ۵۰ کیلومتری بغداد رسیده بود، عقب نشاند.

وی موفقیت‌های عرصه سیاسی جمهوری اسلامی را که دشمنان هم به آن اذعان داشته‌اند، از دیگر موارد دانست و ادامه داد: با این همه در حال حاضر  شکافی خطرناک ایجاد شده است؛ چرا که دانشگاه، هنر، معماری و اقتصاد ما هنوز انقلابی نشده‌اند و دشمن از همین شکاف بهره‌برداری می‌کند.

رضایی در پاسخ به کسانی که می‌گویند چرا در سوریه می‌جنگیم، بیان کرد: همان‌هایی که عامل عقب‌افتادگی اقتصادی هستند این سوال را مطرح  می‌کنند که باید به آنها گفت، نباید از پیشرفت‌های موجود عقب نشست بلکه باید اقتصاد را تقویت کرد و به رشد رساند.

فرمانده سپاه دوران دفاع مقدس افزود: با شیوه‌ای که دولتمردان در پیش گرفته‌اند، عقب‌ماندگی‌های اقتصادی و معیشتی رفع نشده است و به همین دلیل نیز رهبر معظم انقلاب بر انقلابی‌گری تأکید دارند.

رضایی همچنین گفت: پس از برجام تاکنون هیچ بانک بزرگی وارد مبادلات اقتصادی ما نشده که سرمنشأ آن نیز تهدیدات پنهان دشمن است. امروز به دنبال این هستند تا با ۲ هزار میلیارد دلاری که هزینه کرده‌اند، جاده مبادلاتی ابریشم را منحرف کنند و ریشه اقتصاد ایران را بخشکانند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تحول و شکل‌گیری روحیه انقلابی در تمام عرصه‌ها را خواسته رهبری انقلاب دانست و تاکید کرد: موضوع انقلابی‌گری فراتر از انتخابات پیش روست و این مسأله یک حرکت حداقل ده ساله است که برای تحقق آن  باید وحدت را سرلوحه قرار داد.

وی افزود: باید به نیازهای اصلی انقلاب امروز پاسخ دهیم و با زمان‌شناسی و لبیک حیدرگونه یک بار دیگر با امام خود بیعت کنیم.

 

23212

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 643706

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =