۰ نفر
۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۱

رییس اتاق بازرگانی تهران گفت:«اگر واقعی شدن قیمت ارز محقق شود به نفع اقتصاد و تولید است.»

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مسعود خوانساری، رییس اتاق بازرگانی تهران در نشست مشترک اعضای هیات رییسه اتاق بازرگانی تهران با اصحاب رسانه اظهار کرد:« شرایط اقتصادی سال ۹۵ نسبت به سال ۹۴ بهتر بوده است به طوری که رشد اقتصادی در سال ۹۴ نزدیک صفر بود اما در سال جاری توانستیم به رشد اقتصادی ۶ درصد برسیم.»

وی افزود:« در سال ۹۵ تلاش کردیم که در بخش خصوصی و اتاق بازرگانی تهران اصلاحاتی انجام دهیم و با دولت برای حل مشکلات به تعامل رسیدیم.»

خوانساری عنوان کرد:« یکی از اصلی ترین وظایف ما صدور کارت بازرگانی بوده است. در گذشته فرآیند صدور کارت یک معضل بزرگی بود که برای رفع مشکلات تلاش کردیم و در حال حاضر کارت های بازرگانی در کمتر از ۲۴ ساعت صادر می شود. مهمترین اقدام اتاق شفافیت و رفع معضلات ناشی از صدور این کارت ها بوده است.بیش از ۵۰ درصد تمدید کارت های بازرگانی به صورت غیرحضوری انجام می گیرد و امیدواریم این آمار به ۹۰ درصد برسد.»

رییس اتاق بازرگانی تهران بیان کرد:«در دو سال گذشته ما به دنبال افزایش عضو بودیم و توانستیم تعداد اعضای اتاق بازرگانی تهران را از ۱۴ هزار نفر به ۱۶ هزار نفر برسانیم.»

خوانساری در ادامه اظهار کرد:«در بخش نرخ ارز پیگیری‌های زیادی برای تک نرخی کردن و واقعی شدن ارز داشتیم، اما  در هفته های گذشته دیدگاه های عجیبی مطرح شد که تک نرخی شدن ارز، موجب ایجاد رانت می شود ولی این در حالی است که چند نرخی بودن ارز است که رانت را ایجاد می کند.»

رییس اتاق بازرگانی بیان کرد:«ارز یکی از شاه کلیدهای اقتصاد کشور است و اگر واقعی شدن قیمت ارز محقق شود به نفع اقتصاد و تولید است. در برخی مواقع که دولت توان تامین ارز را در بازار نداشت، فنر فشرده رها شده و با افزایش نرخ مواجه شدیم اما اگر ارز قیمت واقعی داشته باشد این مشکلات ایجاد نمی شود.»

 

39224

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 645230

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۴:۳۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۲
    3 0
    اگر منظورتون از واقعی 800 تومان است ، درست می گید ولی اگر منظورتون واقعی شدن به شیوه دولته ،دیگه از این واقعی تر نمی شه. می خواید امتحان کنید ولی امتحانش مجانی نخواهد بود.گرانی بیشتر دلار یعنی گرانی مواد اولیه ، گرانی تجهیزات، یعنی کاهش قدرت خرید مصرف کننده و در نتیجه کاش فروش در بازار. گرانی دلار یعنی گرانی همه چیز ، با ربط و بی ربطبه تجربه این سالهای اخیر، گرانی دلار یعنی شکستن کمر قشر کارمند و کارگر و بیکار. گرانی دلار یعنی گرانی دارو و درمان. یعنی بی ارزش تر شدن پول ملی که همین الان هم ارزش چندانی ندارد.