مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس با اعلام اینکه میدان مشترک فرزاد از اولویت های اصلی توسعه ای این شرکت است، گفت: سهم ایران از فرزاد بی که از لحاظ ترکیبات گازی وضعیت بهتری دارد، ٨٠ درصد است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از پایگاه اطلاع رسانی شرکت ملی نفت ایران به نقل از روابط عمومی شرکت نفت و گاز پارس، محمد مشکین فام با اشاره به میادین تحت راهبری این شرکت گفت: علاوه بر میدان مشترک پارس جنوبی ، میدان های پارس شمالی، فرزاد، گلشن و فردوسی از دیگر مناطقی است که کار توسعه آنها به این شرکت واگذار شده، اما با توجه به مشترک بودن میدان فرزاد با کشور عربستان، این مهم در اولویت های کاری ما قرار دارد.

مشکین فام با اشاره به اینکه طرف خارجی در حال برداشت از این میدان است گفت: میدان فرزاد دارای دو بخش A و B است که سهم ایران از فرزاد B که از لحاظ ترکیبات گازی از وضعیت مطلوبی برخوردار است، ٨٠ درصد واز فرزاد A هم که این مشخصه را ندارد، ٢٠ درصد است.

وی با بیان اینکه درمورد اجرای این پروژه با پیمانکار هندی درحال مذاکره ایم، افزود: درحال حاضر بطور جدی تلاش می کنیم تا قرارداد توسعه این میدان را با هوشمندی ، دقت لازم و با در نظر گرفتن مصالح ملی به سرانجام برسانیم.

مشکین فام افزود: میادین مستقل گلشن و فردوسی در اولویت های بعدی توسعه قرار دارد؛ با این حال اگر پیمانکار واجد شرایط و توانمندی پیشنهادات خود را ارائه کند، توسعه این دو میدان را هم آغاز می کنیم.

مدیر عامل شرکت نفت و گاز پارس با اشاره به اینکه ظرفیت گاز ذخیره این میادین در مقایسه با پارس جنوبی(۱۴،۲ تریلیون متر مکعب)، کمتر است گفت: راهبرد توسعه این میادین عمدتا پشتیبانی از تولید گاز در پارس جنوبی خواهد بود، به این صورت که در شرایط افت فشار آتی میدان پارس جنوبی ، عمدتا نقش تامین کننده خوراک پالایشگاه های گازی را ایفا خواهند کرد.

 

39224

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 646033

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام DE ۲۲:۲۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۳
    0 0
    بیشتر از 10 ساله کشور شریک در میادین نفتی گازی داره برداشت میکنه ما داریم تازه چهار چنگولی خیز برمیداریم