وداع با انسانی زنده، موثر و سازمان‌دهنده/ فرهاد توحیدی از علی معلم می‌گوید

فرهاد توحیدی در پی درگذشت علی معلم منتقد سینما، از ویژگی‌های بارز او می‌گوید و درباره تاثیری که بر اطرافیانش داشته است توضیح می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، علی معلم منتقد و تهیه‌کننده سینما و مدیرمسئول مجله «دنیای تصویر» عصر امروز بر اثر حمله قلبی در سن 54 سالگی از دنیا رفت.

معلم که به واسطه‌ تولید و اجرای برنامه‌هایی چون «جنگ هنر»، «از واژه تا تصویر»، «سینمای اندیشه» و ...به چهره‌ای شناخته شده برای مخاطبان تبدیل شده بود، اولین جشن سینمایی و تلویزیونی خصوصی ایران را تاسیس کرد و تندیس حافظ را به منظومه‌ سینمای کشور افزود.

فرهاد توحیدی درباره ویژگی‌های بارز این منتقد سینما به «خبرآنلاین» می‌گوید: «خیلی خبر تلخ و دردناکی بود، من هنوز شوکه هستم. علی معلم مرد بزرگی بود، او آدمی بود که نمی‌شد از جلویش بی‌تفاوت گذشت، یا باید خیلی او را دوست می‌‌داشتی و یا باید دوست نمی‌داشتی، به واقع انسان عجیبی بود.»

این فیلمنامه‌نویس همچنین اضافه می‌کند: «معلم یک سازمان‌دهنده و تشکیلات‌چی بود و این مسئله را به خوبی در جشن حافظ نشان داد. او همیشه به من محبت داشت و من را به این جشن دعوت می‌‌کرد ولی من هیچگاه به این مراسم نرفتم. برگزار کردن یک جشن خصوصی برای سینما به واقع کار بسیار سخت و دشواری است که او از پس آن برمی‌آمد.»

توحیدی همچنین می‌گوید: «او همیشه آدم موثری بود و به معنای درست کلمه زندگی می‌کرد و همیشه زنده بود. معلم همیشه روی اطرافیانش تاثیر می‌گذاشت و باعث ارزشمند شدن اطرافیانش بود.»

او در همین راستا بیان می کند: «واقعا از این حادثه متاسفم نمی دانم که چرا سال 95 اینطور برای سینمای ما رقم خورد و به خانواده اش، سینمای ایران که یکی از تاثیرگذارترین مردانش را از دست داد، تسلیت می گویم و امیدوارم که در آرامش باشد.»

58243

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 646040

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =