وزیر صنعت، معدن و تجارت با انتقاد از تبلیغ کالاهای خارجی در اتوبوس های شهری، گفت: تقریبا مشابه همه کالاهای خارجی در کشور تولید می شود.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی وزارت صنعت، محمد رضا نعمت زاده با بیان اینکه اشتغال مهمترین بحث در امور اقتصادی  است، گفت: با وجود جوانان تحصیلکرده مساله اشتغال جز با اعتماد به نیروهای جوان و مستعد کشور حل نمی شود.

وی با انتقاد از تبلیغ اجناس خارجی بر روی اتوبوسهای درون شهری، افزود: شرم آور است که از طرفی خواهان کار و ایجاد اشتغال برای جوانان هستیم و از طرف دیگر اتوبوس های ما تبلیغ کالای خارجی را انجام می دهند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: البته این مساله در تلویزیون ما که ملی است قطع شد چرا که طی چندین جلسه این مساله را مطرح کردیم و آنها هم رعایت می کنند.

نعمت زاده اضافه کرد: تقریبا می توان گفت مشابه همه کالاهای مصرفی را در داخل کشور تولید می کنیم و دراین حال چرا باید کالای خارجی را در دستگاه های دولتی و نیمه دولتی و عمومی تبلیغ کنیم؟ این نشان می دهد که هنوز مشکلات فرهنگی در کشور وجود دارد.

وی با بیان اینکه در اروپا نمی بینیم که کالای ما را روی اتوبوس ها تبلیغ کنند چرا که آنها تعصب دارند، افزود: اما ما در کشورمان با افتخار این تبلیغات را انجام می دهیم.

نعمت زاده در ادامه با اشاره به پستهای سازمانی که خانم ها در وزارت صنعت، ‌ معدن و تجارت آنها را احراز کرده اند اظهار کرد : در طول مدت دولت یازدهم جمعا ۸۱ پست سازمانی و مسوولیت در سطوح بالا به خانمها محول شده و امیدواریم در دولت آینده بتوانیم معاون وزیر هم از بین خانمها داشته باشیم.

 

3535

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 646304

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 12
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۴
    14 1
    جناب وزیر لطفا شما هم فردا به جای ماشین خارجی یک پراید بخر
    • بی نام IR ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۴
      2 1
      درود به شرفت که گل گفتی. باید این حرفت رو طلا گرفت
    • بی نام IR ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۴
      2 1
      الآن یعنی تموم زندگی شخص وزیر "ساخت ایران" خورده روش؟؟
    • بی نام A1 ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۲
      0 0
      وزیر صنعتی که هنوز از مبانی تجارت جهانی اطلاع نداره و هنوز در 50 سال قبل زندگی میکنه دوست عزیز الان در تجارت جهانی صرفا کیفیت هست که حرف اول را میزنه و تولید کننده ها میکوشن با افزایش کیفیت محصولات خود رقابت داشته باشند و مردم هم مخیر که بهترین و با کیفیت ترین کالا را انتخاب کنند... نه اینکه مرز کشورت را ببندی و تعرفه چند صد درصدی روی کالاهای خارجی از ماشین و غیره گرفته ببندی که مردم کشورت علی رغم میل باطنیشون مجبور بشن کالای بی کیفیت بخرن شرم آور اینه کارخونه خودروسازی ما بعد از 50 سال هنوز مشغول صندوق دار کردن و بی صندوق کردن خودروهای از رده خارج هست و به این کار هم افتخار میکنه و اینها را دستاورد محسوب میکنه.. شرم آور اینه خودروساز های ما هنوز ترمز ای بی اس را آپشن خودرو اعلام میکنند
  • بی نام A1 ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۴
    10 1
    این چه حرف بی منطقیه آخه؟ کالا اگه توی بازار اجازه فروش داره، اجازه تبلیغ هم داره نمیشه که یکی بیاد کالا عرضه کنه ولی نتونه تبلیغ کنه
  • بوئين زهرا IR ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۴
    2 0
    دست به يكي كردن با ايران خودرو واردات يواشكي هزاران كپچر و فروش اون به اسم قرارداد با خودروسازان خارجي كه همه مخفي و پنهانه شرم آور نيست پدر صنعت ؟ دفاع از يك برند خارجي در برابر عوارض گمركي و توسط شخص شما شرم آور نيست ؟
  • بلالمی A1 ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۴
    2 0
    ماشین بی کیفیت دادن به مردم ایران وکسی جوابگو نبودن شرم اورتر اقای نعمت زاده
  • بلالمی A1 ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۴
    2 0
    ماشین بی کیفیت دادن به مردم شرم اور تره
  • بی نام IR ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۴
    5 0
    والا تو قرن 21 اینجور حرفها خیلی عجیبهخوب برادر من همونطور که اون خارجی وارد بازار ایران شده شما هم با افزایش استانداردها و سطح تکنولوژی محصولاتت به درجه ای برس که بتونی بری تو کشور اون جنس بفروشی
  • بی نام IR ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۴
    3 0
    باید ازش پرسید چند تا ماشین خارجی داری؟
  • بی نام AT ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۴
    3 0
    تولید کالاهای بی کیفیت شرم آورتره.
  • سینا DE ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۴
    2 0
    جناب نعمت زاده شما همان کسی هستین که چندی پیش تحریم کنندگان خریدخودروی داخلی رو خاین خطاب کرده بودین.گویانون شما وخانواده ثروتمندتان ازراه فروش برخی اجناس بی کیفیت داخلی هستش.من نماینده خدمات یک شرکت خارجی هستم که تولیداتش چندین برابرتولیدداخلیه اما بخاطررفتارنابرابرامثال شمانه امکان تبلیغ دارن نه بلحاظ قیمت امکان رقابت.امیداست اقای روحانی دوره بعدشمارو کناربزارن