ایرنا نوشت: رئیس کمیته اطلاعات سنای آمریکا اعلام کرد، قصد دارد جلسه استماع علنی در مورد ارتباط احتمالی میان کارزار انتخاباتی دونالد ترامپ و روسیه برگزار کند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، 'ریچارد بور' (Richard Burr) سناتور جمهوریخواه دیروز (سه شنبه) تصریح کرد که این جلسه برگزار خواهد شد اما هنوز تاریخ دقیق آن مشخص نشده است. وی تاکید کرد که این جلسه استماع علنی بزودی برگزار خواهد شد.
این جلسه استماع در سنای آمریکا در حالی قرار است برگزار شود که کمیته امور اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا نیز قرار است تحقیقات خود را در مورد ارتباط کمپین ارتباطی ترامپ با روسیه برگزار کند. این جلسه قرار است روز دوشنبه برگزار شود.

پیش از این دمکرات های کنگره خواستار تشکیل یک کمیته غیر حزبی برای تحقیقات درباره این موضوع شده بودند، اما جمهوریخواهان که کنترل اکثریت سنا و مجلس نمایندگان آمریکا را بر عهده دارند اعلام کردند که تحقیقات کمیته های کنگره در مورد این موضوع کافی هستند.

آژانس های اطلاعاتی آمریکا در ماه ژانویه (دی) مدعی شدند که روسیه به نمایندگی ترامپ حملات سایبری علیه کارزار دمکرات ها با هدف نفوذ در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 انجام داده، اما مسکو این اتهام را رد کرده است.
به گزارش ایرنا، دیمیتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین پیش از این اعلام کرده بود: گزارش سازمان های اطلاعاتی آمریکا در باره روسیه که در آن ادعای مداخله در انتخابات آمریکا شده، قابل اعتماد نیست.

مخالفان دولت ترامپ بویژه نمایندگان حزب دمکرات در کنگره و سنای آمریکا و نیز برخی جمهوریخواهان ضدروی بارها مدعی دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شده اند.
رسانه های آمریکا نیز به این وضعیت دامن می زنند و روسیه را به مداخله در انتخابات و سازماندهی حملات هکری به ساختارهای حزبی و انتخاباتی متهم می کنند.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 646628

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =