ایسنا نوشت: وزارت خارجه قزاقستان اعلام کرد که هیئت مخالفان مسلح سوریه عصر امروز (چهارشنبه) برای ادامه مذاکرات صلح وارد آستانه می‌شوند. این درحالی است که آنها جلسه افتتاحیه این دور از مذاکرات را تحریم کرده بودند.

به گزارش سایت اینترنتی النشره، آیدار بیک توماتوف، مدیر اداره آسیا و آفریقا در وزارت خارجه قزاقستان اعلام کرد: هیئت مخالفان مسلح سوریه که متشکل از هفت نفر از دو جبهه جنوب و شمال سوریه هستند عصر چهارشنبه وارد آستانه می‌شود و احتمالا مذاکرات آستانه یک روز دیگر تمدید شود.

این مقام وزارت خارجه قزاقستان تاکید کرد، مذاکرات آستانه ۳ تا روز پنجشنبه ادامه خواهد داشت و مذاکرات درباره مواضع نظامی تکمیل خواهد شد که موضوعی مهم است و گروه‌ها وضعیت و مقرهای گروه‌های تروریستی از جمله داعش، النصره و مخالفان میانه‌رو را بررسی خواهند کرد.

مدیر اداره آسیا و آفریقا در وزارت خارجه قزاقستان از سندی درباره آزادسازی زندانیان پرده برداشت که در دستور کار نشست آستانه است و کشورهای تضمین کننده به بررسی آن خواهند پرداخت.

توماتوف اظهار داشت: آزادی زندانیان به تصمیم کشورهای ضامن بستگی دارد و بندهای انسانی از مهمترین مسائل است و هیچ کس نمی‌تواند یک روزه این پرونده را ببندد و این مساله روندی پیچیده دارد و نیازمند اعتمادسازی طرف‌هاست.

نشست‌های مشورتی در آستانه روز سه‌شنبه آغاز شد. این نشست‌ها با حضور هیئت روسیه، سازمان ملل، آمریکا، دمشق، ترکیه و ایران در حال برگزاری است. هیئت اردن نیز در این دور از مذاکرات حضور دارد.

برخی از منابع مخالف سوری نیز به خبرنگار آناتولی اعلام کردند که مخالفان با هیئت نظامی فنی در مذاکرات آستانه شرکت می‌کنند.

مخالفان بار دیگر مخالفت خود را با بررسی پرونده قانون اساسی در آستانه اعلام کردند در حالی که روسیه روز گذشته پیشنهاداتی در زمینه قانون اساسی جدید سوریه مطرح کرد.

مخالفان سوریه قبلا اعلام کردند که دور سوم مذاکرات آستانه را تحریم کرده‌اند.

آن‌ها دلیل تصمیم خود را ادامه بمباران، محاصره و توافق‌های مربوط به "مهاجرت اجباری" اعلام کرده‌اند.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 646635

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =