اردوی «حمیدیه گردی» با عنوان «از قصر تا مضیف» برگزار می شود

مسئول انجمن دوستداران میراث فرهنگی تیری (حمیدیه) گفت: اردوی حمیدیه گردی با عنوان از قصر تامضیف برای معرفی آثار تاریخی، باستانی، گردشگری و کشاورزی حمیدیه روز جمعه برگزار می شود.

مسئول انجمن دوستداران میراث فرهنگی تیری (حمیدیه) گفت: اردوی حمیدیه گردی با عنوان از قصر تامضیف برای معرفی آثار تاریخی، باستانی، گردشگری و کشاورزی حمیدیه روز جمعه برگزار می شود.


احمد جعفری ماجد با اشاره به اهمیت گردشگری در توسعه اقتصادی هر منطقه در گفت وگو با خبرنگار خبرآنلاین اظهار کرد: گردشگري به عنوان يک صنعت، در توليد ثروت تاثير بسياري در کشورهاي توسعه يافته جهان داشته و به خوبي مورد بهره برداري قرار گرفته شده است. اما در استان خوزستان اين امر به خوبي ديده نمي شود. اساس اين کار معرفي و شناخت ظرفيت هاي موجود از جمله ميراث فرهنگي اعم از ملموس و غير ملموس، گردشگري و کشاورزي است.

جعفری ماجد با تاکید بر وجود ظرفیت های متعدد گردشگری در حمیدیه افزود: حميديه نيز يکي از مناطقي است که هم از ظرفيت هاي ميراثي، آثار تاريخي، کشاورزي و... بهرمند است. شهرستان حميديه جاذبه هاي گردشگري متعددي دارد که با برنامه ريزي، تدوين مسير و نقشه مناسب مي تواند جايگاه خوبي در مسير کاروان هاي راهيان نور، آژانس هاي تور گردي و سايرگردشگران قرار گيرد.

او در خصوص اهداف این اردو تصریح کرد: در اين اردو در نظر داريم ظرفيت هاي ميراث فرهنگي، گردشگري و کشاورزي حميديه را با معرفي و بازديد از آثار تاريخي، صحراها، جنگل ها، رودخانه ها، نهرها، سدها، بازارها، مزارع، باغ ها و فرصت هاي آن مناطق مورد بررسي قرار مي دهد. نحوه سرمايه گذاري در مناطق مورد بازديد، با هم فکري موسسات و سازمان هايي که در اين برنامه حضور دارند دنبال مي شود.

این فعال میراث فرهنگی ادامه داد: در این اردو سه جامعه هدف را برای شرکت دعوت کردیم و برای هر کدام از آن ها مسابقه ای طراحی کردیم و می توانند در آن شرکت کنند. شرکت کنندگان ما به خانواده ها و افراد حقيقي، سازمان هاي مردم نهاد،  عکاسان و تصوير برداران، خبرنگاران و رسانه تقسیم می شوند.

جعفری ماجد در توضیح نحوه برگزاری مسابقه گفت: «خانواده و افراد حقيقي» براي آن که در مسابقه اردوي حميديه پردي شرکت کنند، مي توانند اثرهاي توليد شده خود اعم از عکس، تصوير، فيلم، متن، يادداشت هاي خود را در صفحات شخصي اينستگرام، تلگرام و سايت هاي شخصي خود ارسال کنند. شرکت کننده ها لينک هاي اثرهاي خود را به ايميل و تلگرام ارسال و به شماره تلف اعلام شده اطلاع دهند.
«موسسات مدني» براي شرکت در مسابقه اردو، هر يک از افراد موسسه در خصوص اماکن و محل هاي بازيد شده، طرح هايي براي چگونگي سرمايه گذاري و توسعه صنعت گردشگري بنويسند. موسسات مردم نهاد مي توانند با هر يک از طرح هاي خود در مسابقه انجمن دوستداران ميراث فرهنگي تيري شرکت کنند.

«عکاسان و تصوير برداران» مي توانند با ارسال بهترين عکس ها و کليپ ها و انتشار آن در پايگاه هاي خبري، روزنامه ها و سايت ها، لينک آن ها را به نشاني تلگرام، ايميل و شماره ذکر شده در مسابقه عکس اردوي حميديه شرکت کنند.

«خبرنگاران و رسانه» مي توانند با تهيه خبر، گزارش، يادداشت و مصاحبه و انتشار آن در هر يک از رسانه ها، لينک آن را به نشاني هاي ياد شده ارسال و در مسابقه انجمن دوستداران ميراث فرهنگي تيري شرکت کنند.

جعفری ماجد با اشاره به برنامه ها و مکان های مورد بازدید اظهار کرد: از جمله برنامه ها و مکان هایمورد بازدید ما در این اردو بازديد جهاد عرب منطقه «المنيور»، بازديد مزارع سبزيجات حميديه، بازديد محوطه تاريخي تيري، بازديد قصر حميديه، بازديد سلطان محسن مشعشعي، قايق سواري در رودخانه کرخه، بازديد از سدهاي تاريخي نهر تيري، بازديد از بزرگترين تثبيت کننده رودخانه کشور (السن الابيض)، بازديد از سد انحرافي کرخه حميديه، بازديد از مسير خسرج، جنگل هاي شن و ماسه خسرج، صحراگردي، ضيافت بيت الشعر (سياه چادر)، اسب و شتر سواري و باغ گل هاي قریه شبیشه حميديه هستند.
برای شرکت در این اردو و کسب اطلاعات بیشتر به پل های ارتباطی زیر تما بگیرید،پل‌هاي ارتباطي

ايميل:
A7mad.jmajed@gmail.com

آي دي تلگرام:
@Tira_NGO

شماره تماس:
09360946884

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 646685

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =