۰ نفر
۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۶
 تشریح حوادث خانه تکانی در زنجان

از سوی روابط عمومی فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان در خصوص آمار و ارقام آسیب دیدگان و نیز اقدامات پیشگیرانه تشریح شد.

جواد مرادی مدیر روابط عمومی فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی استان در این باره به خبرآنلاین گفت:  از ابتدای اسفند ماه اورژانس با مواردی چون سقوط از سطح غیر هم‌تراز، مسمومیت و برق‌گرفتی روبرو بوده است.
به گفته وی، ابتدای اسفند 23 نفر به دلیل سقوط، 14 نفر به دلیل مسمومیت و یک نفر به دلیل برق‌گرفتگی راهی بیمارستان شده‌اند که بیشتر این تعداد خانم‌ها بوده اند. آسیب در نواحی دست و کمر نیز بیشترین صدمه‌ای است که سقوط کنندگان از سطح غیرهم‌تراز با آن روبرو هستند.
وی با بیان اینکه امسال در خصوص و صدمات ناشی از بلند کردن اشیا با اورژانس تماس تلفنی اندکی گرفته شده، افزود: از مردم تقاضا داریم از بلند کردن اجسام پرهیز و سعی کنند اجسام را هل دهند یا به سمت خود بکشند. همینطور از سایر اعضای خانواده برای جابه جایی‌ها کمک بگیرند.

مرادی ادامه داد: اگر افراد قصد بلند کردن اشیا را دارند به هیچ وجه از ناحیه کمر نچرخند، چراکه خود این چرخش سبب آسیب می‌شود. در این مواقع سعی کنند روی پا بچرخند و به جای این‌که خم شوند تا وسیله‌ای را پایین بگذارند از زانو پایین آمده و وسیله را روی زمین بگذارند. افراد به خصوص بانوان باید دقت داشته باشند که پاها، کمر، قفسه سینه و سر در یک راستا و در یک خط صاف باشند و به جلو و عقب خم نشوند. از طرفی نیز پاها باید به اندازه عرض شانه باز باشد تا فشار تقسیم شود.

مرادی با اشاره به مسمومیت 14 خانم در زمان شست‌وشوی مکان‌های بسته مانند سرویس بهداشتی و حمام توضیح داد: برخی از خانم‌ها از ماده‌های شوینده قوی استفاده می‌کنند یا مایع سفید کننده و جوهر نمک را با هم ترکیب می‌کنند و به شست‌وشوی مکان‌های مورد نظر می‌پردازند. این در حالی است که ترکیب این 2 ماده شیمیایی باعث ایجاد یک ماده و گاز خطرناک می‌شود و برای افرادی که دارای مشکلات تنفسی هستند می‌تواند مشکل آفرین باشد و حتی سبب مرگ این افراد شود.

وی ادامه داد: این 2 ماده به صورت جداگانه نیز باعث مسمومیت می‌شوند، اما ترکیب آنها خطرناک‌تر از استفاده جداگانه است، بنابراین توصیه می‌کنیم در زمان استفاده از این ماده‌ها به مدت طولانی تهویه را روشن کنند و در و پنجره مکان مورد نظر را باز بگذارند.

 

۴۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 646704

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =