غلامعلی خوشرو سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در بحث عمومی شورای امنیت با عنوان قاچاق انسان در مخاصمات شرکت و سخنرانی کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، وی در اين سخنراني از قاچاق انسان و استثمار و بهره وري جنسي و اَشكال مختلف برده داري به عنوان يكي از چالشهاي بين المللي نام برد و در عين حال تاكيد كرد كه اين پديده شوم تنها يك علامت و نشانه است.

در واقع سرچشمه اين پديده را بايد در سياست‌هاي مداخله جويانه و تجاوزگرانه، اشغالگري، جنگ‌هاي فرسایشی، تروريزم و پاكسازي نژادي جستجو كرد. چنین سیاستهای ناروایی است که شرايط را براي ايجاد امواج پناهجويان و مهاجرين و فعاليت هاي قاچاقچيان انسان و سوء استفاده آنان فراهم مي كند. وظيفه اصلي شوراي امنيت مقابله با آن پديده‌هاست و نه پیامدهای آن . چنانچه شوراي امنيت بدون پرداختن به عوامل فوق - بعنوان سرچشمه‌هاي اصلي پديده قاچاق و سوء استفاده از انسانها - تنها به پيامدهاي آن نظر كند در مقابله با اين چالش جهاني راه به جایی نخواهد برد.

خوشرو و در ادامه گفت كه وضعيت حاد ايجاد شده در خاورميانه و شمال افريقا منجر به ايجاد گروههاي مسلح غير قانوني و تروريستي و تضعيت حكومت قانون در اين سرزمينها شده است و در نتيجه زمينه را براي فعاليت هاي گروههاي تروريستي و افراط گرا مانند داعش فراهم آورده است . این گروهها با هدف قرار دادن اقليت هاي ديني و نژادي و بويژه زنان و كودكان جناياتي را رقم زده‌اند كه از آن مي توان بعنوان قتل عام، جنايات جنگي و جنايات عليه بشريت ياد كرد.

وی گفت: راه نخست برای حل این مشکل احترام كامل به اصل حاكميت كشورها مطابق مفاد منشور ملل متحد و مرحله بعدي احترام به حقوق مهاجرين و پناهندگان و پایان دادن به اقدامات خشونت آميز و تحريك کننده عليه اقليت‌ها ديني و نژادي و جنايات با انگيزه‌هاي نژاد پرستانه و بيگانه هراسي عليه مهاجرين است.

خوشرو در پايان خواستار همكاري بين المللي حول اجراي كامل برنامه اقدام ملل متحد در مورد قاچاق انسان شد كه به تصويب مجمع عمومي سازمان ملل متحد رسيده است.

52311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 646865

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =