آنا نوشت: معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش از کمبود ۷۰ هزار معلم تا پایان سال ۹۶خبر داد.

علی زرافشان، معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: سال 95، 38 هزار معلم (22 هزار مرد و 13 هزار خانم) و سال 96 نیز 35 هزار معلم (22 هزار مرد و 13 هزار خانم) بازنشسته می‌شوند.

وی افزود: با بازنشسته شدن این تعداد نیرو، سیستم تعلیم و تربیت کشور با کمبود معلم به خصوص معلم مرد مواجه می‌شود زیرا طی 2 سال 44 هزار معلم آقا از گردونه فعالیت در وزارت آموزش و پرورش خارج می‌شوند.

زرافشان با بیان اینکه وزارت آموزش و پرورش باید برای کمبود معلم چاره‌اندیشی کند، گفت: سال آینده تعدادی از فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان وارد سیستم آموزشی کشور می‌شوند که با ورود این افراد بخشی از کمبود‌ها جبران می‌شود.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش گفت: برنامه ششم توسعه دولت را مکلف کرده که به آموزش و پرورش اجازه بدهد به میزان مورد نیاز از ردیف‌های استخدامی استفاده و کمبود‌های خود را جبران کند که امید است با استفاده از این قانون بتوان کمبود‌ نیروی انسانی در مدارس را به زودی برطرف کرد.

۴۷۲۳۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 650475

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام BE ۰۸:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۲
    8 0
    تعداد دانش آموزان طی سالهای اخیر خیلی کم شده و از حدود 18 میلیون رسیده به حدود 12 میلیون. پس چرا کمبود معلم داریم؟ آیا مدیران آموزش وپرورش نمی دونستند این همه نیرو بازنشسته خواهند شد؟ آیا کارمندان اداری و نیز مدیران "بی مصرف" اداری در آموزش وپرورش خیلی بیش از حد نیستند؟
    • فردوس توسی A1 ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۲
      2 1
      موافقم اول باید به معیشت و منزلت نیروهای موجود بیشتر توجه شود و اگر حقوفها خوب شود مثل بانکیها و روزی 5ساعت اموزشی باشه کل هفته هم میریم مدرسه
  • بی نام A1 ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۲
    6 1
    اینهمه فارغ التحصیل دانشگاهی بیکار داریم در حالیکه تمام سازمانها هم با کمبود نیرو مواجهند