برگزاری روز ایران در نمایشگاه کتاب بولونیای ایتالیا

پنجاه و چهارمین دوره نمایشگاه کتاب بولونیا در ایتالیا با حضورموسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران، دیروز (14 فروردین) افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، نمایشگاه کتاب بولونیا در حالی برگزار می‌‎شود که شعار امسال این رویداد فرهنگی «نقش زیستگاه‌های طبیعی در محتوای کتاب کودکان» است.

در این دوره از نمایشگاه بولونیا، موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران ویژه‌برنامه روز ایران را برگزار خواهد کرد. بر این اساس، سالن ويواچه نمایشگاه بین‌المللی بولونیا، امروز (۱۵ فروردین) میزبان علاقمندان به ادبیات، تصویرگری و فرهنگ ایران است.

دكتر فاطمه عسگری (عضو هیات علمی دانشکده زبان‌های خارجی دانشگاه تهران) در این روز به موضوع «ترجمه‌ی کتاب پینوکیو در ایران» در قالب یک سخنرانی و ارائه پاورپوینت خواهد پرداخت.

در ادامه ویژه‌برنامه روز ایران که از ساعت  ١٣:٣٠ تا ١٥:٣٠ امروز به وقت محلی برگزار خواهد شد، سیمونه رئا و آریانا وایرو دو تصویرگر ایتالیایی از تجربه حضور خود در ایران خواهند گفت. چندی پیش و به مناسبت حضور ایتالیا به عنوان مهمان ویژه سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، در روزهای ۱۰ و ۱۲ بهمن سال گذشته، کارگاه مشترکی با حضور این دو هنرمند درسالن اجتماعات موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران برگزار شد.

از دیگر فعالیت‌های غرفه ایران معرفی ۶۵ نویسنده کودک و نوجوان و آثار فاخر آنها درقالب یک کاتالوگ است. نام نویسندگانی از چند نسل  در این کاتالوگ به چشم می‌خورد. برخی از این نویسندگان عبارتند از احمدرضا احمدی محمدهادی محمدی، مرتضی خسرونژاد، محمدکاظم مزینانی، داوودغفارزادگان، محمدرضا سرشار، عباس عبدی، بیوک ملکی، فریبا کلهر، آتوسا صالحی، نوید سیدعلی اکبر، حمیدرضا شاه آبادی، آرمان آرین، زهره پریرخ و....

5757

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 651155

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =