۰ نفر
۲۵ فروردین ۱۳۹۶ - ۰۷:۱۳

ایسنا نوشت: وزارت خارجه آمریکا به اظهارات رئیس‌جمهور سوریه درباره حمله شیمیایی خان شیخون واکنش تندی نشان داد.

به گزارش شبکه خبری اسکای نیوز عربی، مارک تونر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه متأسفانه تلاش می‌کند تا اطلاعات اشتباهی ارائه داده و تنش ایجاد کند.

بشار اسد روز پنجشنبه در مصاحبه با خبرگزاری فرانسه گفته بود که حمله شیمیایی به خان شیخون در حومه ادلب صد در صد ساختگی است و از سوی غرب و آمریکا درست شده است.

تونر گفت: با صراحت می‌گویم این تاکتیکی است که در گذشته روسیه نیز از آن استفاده کرده است. هیچ شکی نیست که حملات اخیر و حمله شیمایی در استان ادلب از سوی نظام و دولت سوریه انجام شده است.

وی گفت: این حمله تنها نقض قوانین جنگی نیست بلکه به نظر ما جنایت جنگی است.

اخیرا حمله شیمایی در خان شیخون رخ داد که غرب و آمریکا دمشق را به انجام آن متهم کردند. آمریکا در واکنش به این حمله به یک پایگاه هوایی ارتش سوریه در استان حمص حمله کرد.

52311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 654533

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۷:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۵
    1 5
    مدرک ارائه بده. با اصرار بر دروغ نمی شود آنرا راست جلوه داد. افکار عمومی جهانی نپذیرفت که حمله شیمیایی کار اسد بوده.
  • پیمان A1 ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۵
    2 1
    اگر مساله مهم برای آمریکای بشر دوست عدم استفاده از سلاح شیمیایی است به گونه ای که علیه یک کشور مستقل حمله نظامی غیر قانونی میکند پس چرا در زمان جنگ ایران و عراق و استفاده صدام از شیمیایی آمریکای بشردوست کر و کور و لال شده بود و هیچ اقدامی نکرد؟؟
  • شمس تبریزی IR ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۵
    3 6
    همه دروغ میگن الا یک عده حرامزاده صهیونیست کاخ سفید نشین. از اون دنده بخواب آب دیگه رو بریزم آقای تونر. راستی از اون اسپایسر چه خبر؟ بهش بگو تو که زمان بوش لباس خرگوش می پوشیدی و با دلقک بازی هایت کودکان را سرگرم میکردی. تو با این پیشینه چطور شدی سخنگوی کاخ سفید؟