در آخرین روز ثبت‌نام ریاست‌جمهوری شهروندان معمولی در کنار چهره‌های سیاسی اقدام به ثبت‌نام کردند.

به گزارش خبرآنلاین، حمیدرضا حاجی‌بابایی نماينده مجلس نفر پنجم لیست جمنا با حضور در محل وزارت کشور براي نامزدي در انتخابات رياست جمهوري ثبت‌نام کرد. او هنگام ثبت نام گفت: دو حلقه داریم. یکی ناکارامدی و دوم عدم توجه به مردم. من باشعار دولت کارامد و مردمی به صحنه آمده ام.

او بعد از ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران به پنج دوره حضورش در کمیسیون تلفیق مجلس و رياست آن در طول بررسي برنامه ششم اشاره کرد و گفت: 4 سال هم وزير آموزش و پرورش بودم.

وی افزود: امروز از ناکارآمدی رنج می بریم. نیاز به برنامه و افراد جدید داریم. نکته دیگر نادیده گرفتن مردم در مدیریت و اجرا است. ضعف در اين زمينه منحصر به دولت کنونی نیست. مدیریت کشور باید کاملا مردمی و براساس استعدادها و شایستگی ها باشد. او که مي گفت نام دولتم را «دولت کارآمدی و مردمی» گذاشتم، ادامه داد: باید فاصله بین مردم کاهش پیدا کند. باید فقط شهروند درجه یک داشته باشیم. حلقه مدیریت ها باید عمومی شود. مردم باید در جریان همه امور قرار بگیرند. همه مسئولان باید در خانه شیشه ای قرار بگیرند و تلاش های صادقانه آنها را مردم ببینند تا اگر خدایی نکرده سوءاستفاده یا ناکارآمدی داشتند مردم متوجه شوند.

اين نماينده مجلس افزود: معتقدم ایرانی بزرگ با مردمی بزرگ داریم و باید ایران و ملت ایران را جهانی کنیم. کشوری که براساس عزت، حکمت و مصلحت با تمام کشورهایي که به رسمیت مي​شناسیم در حوزه سیاست خارجی تعامل داشته باشد. امیدوارم براساس برنامه تدوینی ام با حرکتي قدرتمندانه کار را جلو ببریم.

حاجي بابايي با بيان اينکه 22 مشکل جامعه را احصا کرده است، درباره حضور مستقل رئیسی به صحنه انتخابات و اینکه آيا به نفع کسی انصراف می دهد؟ اظهار کرد: جمنا اعلام کرد به پنج نامزد اصلی رسیده است. هر کس بتواند براساس نظرسنجی اول باشد، باید ديگران به او کمک کنند

او درباره آمدن احمدی نژاد و بقایی و تأثیر حضورشان بر آرای اصولگرایان گفت: من به عنوان کاندیدای اصولگرایان به صحنه آمدم. تصمیم گیری اینها با من نیست. خارج از هر گونه اظهارنظر درباره افراد می گویم انتخابات روند دارد و آن را طی می کند.

وی در پاسخ به این سئوال که آيا پنج نامزد جمنا براي اعمال فشار بر روحاني وارد عرصه شده​اند؟ گفت: باید براساس صداقت عمل کنیم. جمنا معتقد است مردم باید تصمیم بگیرند. شاید مردم به یکی از 5 نفر علاقه نشان دهند. این احترام به آرای مردم و ایجاد تنوع برای انتخاب است. در گذشته مردم حس می کردند کمتر در انتخاب نامزدها مشارکت دارند و اين يک آسيب بود. اما این دوره سازوکاری در جمنا طراحی شد تا مردم بیشتر تأثیرگذار باشند. مردم تعيين خواهند کرد که چه کسی نامزد نهایی جمنا باشد.
حاجی بابایی درباره مخالفتش با تحقیق و تفحص از شهرداری هم گفت: 290 نماینده مردم در مجلس درباره تحقیق و تفحص تصميم می گیرند. 

یکی دیگر از افرادی که ثبت نام کرد خدیجه فرخ‌لو  62 ساله بود، او گفت: می‌خواهم قانون اساسی را عوض کنم، آقایان خانه دار شوند و خانم ها مدیریت ها را به دست گیرند. معاون اولم هم شوهرم، ابرمرد تاریخ است. امضای ترامپ را دوست دارم میخواهم آن را تقلید کنم. اگر تأیید صلاحيت شوم زمان عروسی و ماه عسل حرف‎هایم را می زنم.

فرد دیگری به نام حسین کردلو که 32 سال سن داشت؛ عنوان کرد: بیکار هستم و آمده‌ام برای خود پارتی درست کنم تا سرکار بروم. قطعا احمدی نزاد رقیبم نیست.

مژگان زردشتیان یکی دیگر از شهروندان عادی نیز که براي ثبت نام در انتخابات رياست جمهوري آمده بود، گفت: کابینه ام را از اصلح ترین افراد می چینم. برای تمام زنان دنیا پیام دارم. هدفم برقراری صلح، امنیت، عدالت و رفاه در کل دنیا و ایران است. رأیم بستگی به نظر مردم دارد. رقیبم هم آقايان روحانی و احمدی ‌نژاد هستند.

27212

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 654791

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۷:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۶
    0 0
    منظور ایشان کارآمدی در تخریب کشور است که اتفاقا" ایشان حامی و عضو فعال آن گروه بوده اند.
  • بی نام A1 ۰۷:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۶
    0 0
    عجب بچه بازي شده