رییس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: تعداد کدهای سهامداری سال ۹۱ حدود ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار بوده و امسال به بیش از 11 میلیون کد رسیده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، شاپور محمدی در افتتاحیه نمایشگاه بورس، بانک و بیمه اظهار داشت: حجم مبنا تا پایان سال حذف و  دامنه نوسان به دامنه نوسان پویا تبدیل می‌شود.

وی با بیان این‌که معاملات آپشن به بیش از 30شرکت در بورس و فرابورس رسیده است، عنوان کرد: حجم معاملات مبنا نیز تعدیل خواهد شد که در صورت موافقت شورای عالی بوزس، این حجم حذف و دامنه نوسان به دامنه نوسان پویا تبدیل می‌شود.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان این‌که فرهنگ‌سازی و گرفتن ارتباط با مخاطب، مهم‌ترین اهداف برگزاری نمایشگاه است، تصریح کرد: یکی از اتفاقات مهم در حوزه بازار سرمایه، راه‌اندازی معاملات اختیار خرید و فروش بود.

محمدی متذکر شد: ۱۶ شرکت بیمه، ۱۰ بانک، ۵۰ صندوق سرمایه‌گذاری و ۱۷ کارگزاری در نمایشگاه امسال شرکت کرده‌اند.

وی ادامه داد: سال گذشته ارزش بازار بدون احتساب صندوق‌ها ۴۹۰ هزار میلیارد تومان بوده و ۱۹۵ هزار میلیارد تومان در ۴ بورس معاملات انجام شده است. تعداد کدهای سهامداری سال ۹۱ حدود ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار بوده و امسال به بیش از 11 میلیون کد رسیده است.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: لایحه الحاقی قانون سرمایه تدوین خواهد شد و معاملات اختیار تا پایان سال جایگاه خود را پیدا خواهد کرد.

محمدی خاطرنشان کرد: پذیرش پسته و زعفران در بورس کالا در سال گذشته از اتفاقات مهم در حوزه بازار سرمایه بود.

 

35225

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 654854

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =