«خبرجنوب» نوشت: چهار مرد جوان که در سال 94 اقدام به سرقت مسلحانه از دو طلافروشی و گروگان گرفتن صاحب یکی از طلافروشی ها کرده بودند، محارب شناخته شدند.

در یکی از سرقت ها هنگامی که مغازه طلا فروشی (معروف به طلا فروشی جوکار) تعطیل بود، سارقان شبانه با مراجعه به باغ صاحب طلا فروشی وی را به زور اسلحه از داخل باغ ربوده، به مكاني نامعلوم بردند و با گرفتن کلید مغازه و رمز گاو صندوق به مغازه طلا فروشی دستبرد ميزنند. در این نقشه سارقان بیش از دو کیلو طلا و تعدادی ساعت مچی سرقت کرده و پس از سرقت وی را آزاد می کنند.
شرح ماجرا
در مهرماه سال 94 مرد طلافروشي مغازهاش را بست و سوار بر خودروی خود شد تا به باغش در پاسارگاد برود. ساعتی از حضور این طلافروش در باغ نگذشته بود که چهار سارق مسلح وارد باغ شده و طلافروش را گروگان گرفتند. آنها مرد طلافروش را به محل دیگری برده و با تهدید و زور کلید طلافروشی را گرفتند.
طلافروش هنوز نميدانست ماجرا از چه قرار است تا اينكه سارقان کلید را از او گرفتند و وی پی به ماجرا برد. آنها دست و پا و چشمان مرد طلافروش را بستند و پس از اینکه توانستند نقشه سرقت را اجرایی کنند گروگان را آزاد کردند.
24ساعت بعد
مرد طلافروش مقابل افسر اداره آگاهي، نشسته بود تا جزئيات چند ساعت اسارت در بند آدمربايان را شرح بدهد. او گفت: سارقان مسلح مرا به خانهاي بردند. هرچند در بين راه چشمانم را بسته بودند اما وقتي رهايم كردند متوجه شدم كه مرا به کجا برده اند.
در آنجا با تهديد خواستند كه کلید طلافروشی و رمز گاوصندوق را در اختيارشان قرار دهم اما من مقاومت كردم. آنها مرا كتك زدند و پس از آن كيف و وسايلم را گشتند و کلید را پيدا كردند. پس از آن نيز مرا به يكي از همدستانشان سپردند و رفتند و ساعتي بعد متوجه شدم همه طلاهایم را به سرقت برده اند.پس از آن مجددا برگشتند و باز مرا به بادكتك گرفتند كه من نقش بازي كردم طوري كه آنها تصور كردند بيهوش شدهام. براي همين رهايم كردند اما پيش از آن اسامي و نام خانوادگي آنها را از بين صحبتهايشان متوجه شدم. مرد طلافروش گفت: پس از گذشت 24ساعت، گروگانگيران دست و پايم را باز كردند و مرا به داخل ماشينم بردند و خودشان فرار كردند.
ردیابی سارقان
با ثبت اين شكايت پرونده به دادسراي پاسارگاد فرستاده شد و با دستور بازپرس، گروهي از كارآگاهان پليس آگاهي براي شناسايي گروگانگيران دست بهكار شدند.
تلاش ها برای دستگیری این سارقان همچنان ادامه داشت اما ماموران نتواستند مخفیگاه آنها را شناسایی کنند و تلاش ها برای دستگیری آنها همچنان ادامه داشت.
سرقت مسلحانه از یک طلافروشی دیگر
در حالی که تلاش ها برای دستگیری این سارقان ادامه داشت دو ماه بعد از این ماجرا ماموران باخبر شدند که سارقان مسلح بار دیگر به یک طلافروشی در شهرستان پاسارگاد دستبرد زده اند.
سارقان نقابدار که چهار نفر بودند با خودروی 405 به طلافروشی مذکور مراجعه و با شلیک چندین تیر هوایی اقدام به خالی کردن طلافروشی کرده بودند.با توجه به حساسیت موضوع، رسیدگی به آن در دستور کار دادستانی و پلیس این شهرستان قرار گرفت تا اینکه مشخص شد خودروی مذکور چند روز قبل در سیدان به سرقت رفته است.در نهایت با سرنخ هایی که به دست آمد یکی از سارقان شناسایی و با احضار برادر وی به دادسرا از او خواسته شد که از برادرش بخواهد که خودش را تسلیم کند.
دستگيري سارقان
جست و جوي تيم تحقيق براي شناسايي متهمان فراري ادامه داشت تا اينكه پس از گذشت چند روز ، كارآگاهان با انجام اقدامات اطلاعاتي و در اختيار داشتن اسامي متهمان كه مرد طلافروش به خاطر سپرده بود، يكي از آنها را شناسايي و دستگير
كردند. وي در بازجوييها آدمربايي را گردن گرفت و گفت: من با دوستانم نقشه سرقت را با هم کشیده و اجرایی کردیم.
با اطلاعاتي كه وي در اختيار تيم تحقيق قرار داد، سه متهم ديگر دستگير شدند و همه آنها براي انجام تحقيقات بيشتر در اختيار مأموران اداره آگاهي قرار گرفتند.
بازجویی از سارقان
سارقان در جریان تحقیقات به سرقت های مسلحانه و آدم ربایی اعتراف کردند. بدین ترتیب با تکمیل تحقیقات و محرز شدن این سرقت ها ،سارقان محارب شناخته شدند.بدین ترتیب پرونده این سارقان به اتهام آدم ربایی به دادگاه کیفری یک و به اتهام سرقت مسلحانه به دادگاه انقلاب ارسال شد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 655145

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۶:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۱/۳۰
    1 0
    بیشتر بالیوودی بود تا هالیوودی