ایسنا نوشت: معاون رئیس جمهوری آمریکا سفر سه روزه خود به سئول را امروز (یکشنبه) در حالی آغاز کرده که قصد دارد تا با مقام‌های ارشد کره جنوبی به تبادل دیدگاه بپردازد و درباره برنامه هسته‌ای کره شمالی نیز با آنها به گفت‌وگو بپردازد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، کاخ سفید اعلام کرد: مایک پنس، معاون دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا امروز وارد سئول شد و قرار است مراسم عید پاک را در کنار نیروهای آمریکایی و کره جنوبی و خانواده‌های آنها بگذراند. در جریان این سفر، او قرار است با هوآنگ کیو- آهن، رئیس جمهوری موقت کره جنوبی و چونگ سی-کیون، رئیس مجلس ملی این کشور دیدار کند. مایک پنس قرار است همچنین در مراسمی با مدیران مالی محلی شرکت کند و اظهاراتی را درباره جامعه تجاری این کشور بیان کند.

معاون رئیس جمهوری آمریکا همچنین قرار است به بیان اتحاد میان واشنگتن و سئول بپردازد و به مساله تهدید اتمی کره شمالی اشاره کند و با رئیس جمهوری موقت کره جنوبی دیدار کند.

کاخ سفید همچنین اعلام کرد: معاون رئیس جمهوری آمریکا قرار است بار دیگر بر تعهدات این کشور در همکاری و حمایت از کره جنوبی تاکید کند و با مقام های این کشور درباره برنامه‌های موشکی بالستیک و اتمی پیونگ یانگ به گفت‌وگو بپردازد.

سخنگوی وزارت خارجه کره جنوبی روز پنجشنبه همچنین ابراز امیدواری کرد که سفر مایک پنس به کره جنوبی پیامی واضح به کره شمالی باشد تا از اقدامات تحریک آمیز و فعالیت‌های اتمی خود دست بردارد.

وی همچنین به این مساله اشاره کرد که این پیام همچنین مساله استقرار سامانه دفاع موشکی تاد آمریکا در کره جنوبی را مشخص می‌کند.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 655259

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =