ایرنا نوشت: منابع سعودی مدعی رهگیری و انهدام 4 فروند موشک بالستیک یمن در آسمان شهر بندری المخا واقع در غرب شهر تعز شدند.

به گزارش پایگاه خبری الیمن العربی، سامانه دفاعی موشکی ائتلاف سعودی (پاتریوت) چهار فروند موشک بالستیک ارتش یمن را که به سمت غرب شهر تعز شلیک شده بود، رهگیری کرد.

منابع نظامی سعودی عربستان مدعی شدند که سامانه موشکی پاتریوت پس از رهگیری چهار موشک بالستیک که به سمت مواضع شبه نظامیان در شهر بندری المخا شلیک شده بود، این موشک‌ها را منهدم کرده است.

بر اساس این گزارش، یگان موشکی ارتش یمن و کمیته های مردمی وابسته به انصارالله، چهار فروند موشک بالستیک را شب گذشته (دوشنبه شب) به سمت المخا شلیک کردند.

درگیری ها در شهر بندر المخا واقع درغرب تعز به دلیل استراتژیکی بودن و اهمیت آن طی ماه‌های اخیر به کانون اصلی درگیری‌ ها بین نیروهای ارتش یمن و انصارالله از یک سو و عناصر مزدور سعودی تبدیل شده است.

نیروهای یمنی روز گذشته(دوشنبه) با عناصر مزدور سعودی که قصد نفوذ به منطقه جبل النار در شرق المخا را داشتند، درگیر شدند که با مقاومت نیروهای یمنی مواجه شدند.

منابع محلی یمنی اعلام کردند که در این درگیری بیش از 30 مزدور سعودی وابسته به دولت مستعفی یمن کشته شدند.

منابع محلی همچنین گزارش دادند که جسد بیش از 100 مزدور سعودی در چند روز گذشته پس از درگیری با نیروهای یمنی در شهر بندری المخا به بیمارستان های شهرعدن واقع درجنوب یمن منتقل شده است.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 656094

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =