ظریف: مردم ایران و گرجستان ارتباط نزدیکی با یکدیگر دارند

دکتر محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که برای دیداری رسمی در گرجستان بسر می برد عصر امروز با گیورگی مارگوِلاشویلی رئیس جمهور این کشور دیدار و گفتگو کرد

به گزارش خبرآنلاین دكتر محمد جواد ظريف وزير امور خارجه كشورمان عصر امروز با "گيورگی مارگولاشويلی" رئيس جمهور گرجستان دیدار و گفتگو كرد. در اين ملاقات رئيس جمهور گرجستان گفت: در بیست و پنجمین سالگرد برقراری روابط ايران و گرجستان، این روابط دارای پيشرفت های بسیار خوبی بوده و ما مشتاق گسترش روابط در سطحی بالاتر از سطح موجود هستيم. رئيس جمهور گرجستان با تمجيد از فرهنگ غني ايران گفت: فرهنگ ايران تاثير زيادی در گرجستان دارد و لازم است همكاری های فرهنگی دو کشور نیز بیش از پیش تقویت شود.

دكتر ظريف وزیر امور خارجه کشورمان هم ضمن تشكر از مهمان نوازی دولت گرجستان گفت: مردم ايران و گرجستان ارتباط نزديكی با يكديگر دارند و جمهوری اسلامی ایران نیز آماده گسترش و تعمیق روابط خود با جمهوری گرجستان است.

در ادامه دیدار طرفين همچنين در خصوص همكاری های تجاری، اقتصادی، بانكی، کشاورزی، تبادل زندانی ها، كريدور ترانزيتی خليج فارس- دريای سياه گفتگو و تبادل نظر کردند.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 656252

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =