دولت، توجه جدی به مقوله کار آفرینی دارد/کارآفرینان، مجاهدان بی ادعا

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر کرج گفت: نامگذاری سوم اردیبهشت ماه به عنوان روز کارآفرینی از سوی شورای انقلاب فرهنگی نشانه این است که دولت توجه جدی و ساختاری به مقوله کار آفرینی در جامعه دارد.

به گزارش خبر آنلاین و به نقل از پایگاه خبری مدیریت شهری کرج، محمد صادق باغستانی گفت: نامگذاری سوم اردیبهشت ماه به عنوان روز کارآفرینی از سوی شورای انقلاب فرهنگی نشانه این است که دولت نهم توجه جدی و ساختاری به مقوله کار آفرینی در جامعه دارد وتاکنون کوشیده است با رویکرد حمایت گسترده از کار آفرینان، بسترهای لازم را برای اجرای منطقی اصل 44 قانون اساسی فراهم آورد.
وی افزود: نقش و اهمیت آموزش‌‏های فنی و حرفه ‌‏ای در توسعه اقتصادی نزد کشورهای توسعه ‌‏یافته و بسیاری از کشورهای در حال توسعه، شناخته شده است؛ به‌‏گونه‌‏ای ‌‏که بسیاری از کشور‌ها برای ایجاد تحول در توسعه اقتصادی به‌‏عنوان پیش‏‌ زمینه و اولین گام، اقدام به اصلاح نظام آموزش فنی و حرفه‌‏ ای خود و سرمایه‌‏گذاری در آن می‌‏‌نمایند.
این مسئول در ادامه عنوان کرد: اقتصاد مقاومتی طی سال های اخیر به عنوان شاه‌ بیت کلام رهبری در اکثر دیدارهای ایشان با مسوولان نظام و اقشار مختلف مردم مورد تاکید قرار گرفته و به عنوان راهکار نجات اقتصاد کشور از سوی ایشان تبیین شده است و از طرفی نامگذاری سال 96 به عنوان اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نیز نشان از دغدغه ایشان در بحث کار و بیکاری هموطنان عزیز دارد.
وی در ادامه با بیان اینکه بيكاری منشاء بسياری از مشكلات خانوادگی و اجتماعی است، گفت: توليد و اشتغال منشاء رونق و نشاط اجتماعی و اجتماعی پويا خواهد شد و در کنار آن، با کار آفرینی و ارائه ایده های خلاقانه می توان گام های مؤثرتری در تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی برداشت.
این مسئول كارآفرينان را مجاهدان بی ادعا دانست و گفت: ایجاد تسهيلات لازم جهت حل مشكلات و رفع قوانين زائد در راستای كاهش تشريفات اداری، تسهيلات بيمه ای، وام ها و .... از ملزوماتی است که می بایست به آن پرداخته شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 657695

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =