۰ نفر
۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۱

پس از افزایش نزاع میان ایران و هند، هندی ها به منظور افزایش فشار به ایران ،واردات نفت از ایران را به کمترین میزان یک سال اخیر کاهش داده اند.

به گزارش خبرآنلاین، بنا بر اعلام منبعی که از میزان بارگیری نفتکش های حوزه خاورمیانه مطلع است ، بوجود آمدن اختلاف بر سر قرارداد یک میدان گازی باعث شده است تا میزان محمولات نفتی صادر شده به هند به کمترین میزان یک سال اخیر برسد.

همچنین بخشی از این افت نیز ممکن است مربوط به کاهش تقاضای نفت بازار باشد.از طرفی سفارشات نفتی ژاپن نیز در ماه جاری میلادی نصف شده است.

به گفته این منبع به خبرگزاری رویترز ، ایران درنظر دارد تا خرداد ماه به ذخیره سازی سه میلیون بشکه نفت بپردازد،البته اینکه چه مقدار نفت در بازار باقی بماند،بستگی به تصمیم اعضای اوپک و غیر اوپک دارد.

طبق اعلام این منبع،انتظار می رود که حجم کلی صادرات نفت ایران در خرداد ماه به 1.7میلیون بشکه در روز برسد و تقریبا روزانه حدود 100هزاربشکه نفت به تانکرهای ذخیره سازی ارسال می شود.گفته می شود میعانات ذخیره سازی شده،نفت فوق سبک است .

در اردیبهشت ماه،انتظار می رفت که صادرات نفت ایران به 1.8 میلیون بشکه در روز و صادرات میعانات گازی نیز کمی بیشتر از 370هزار بشکه در روز باشد و این درحالیست که ایران در اسفند ماه مجموعا 2.9میلیون بشکه در روز صادرات نفتی داشته است اما اکنون افت کرده است.

به گفته این منبع، در فروردین ماه،صادرات نفت و میعانات گازی ایران در حدود 2.6 میلیون بشکه در روز بوده است و ایران در ماه های فروردین و اریبهشت نفت ومیعانات گازی ذخیره سازی نکرده است.طبق آمار خبرگزاری رویتر،ایران از معافیت خود در طرح کاهش تولید نفت اعضای اوپک و غیر اوپک حداکثر استفاده را کرده است.

با این حال ،پالایشگاه های دولتی هند به منظور اعمال فشار بر ایران برسر اعطای میدان گازی فرزاد B به یک کنسرسیوم هندی، تصمیم یه کاهش واردات نفتی خود به یک پنجم مقدار سابق گرفته اند و با توجه به این توافق خریداران هندی در حال کاهش خرید نفت خود از ایران هستند.انتظار می رود که واردات نفت هند در خرداد ماه به حدود 370هزار بشکه برسد ،این درحالیست که خریداران هندی در فروریدن ماه نزدیکه به 470هزاربشکه نفت و میعانات گازی از ایران وارد کرده اند.

ژاپن نیز درنظر دارد تا واردات نفت خود از ایران را در خرداد ماه نزدیک به 40هزار بشکه در روز کاهش دهد که پایین ترین مقدار از اسفند ماه سال 95 است.واردات نفت و میعانات گازی هند از ایران نیز به کمترین میزان 4 ماه اخیر رسیده است،یعنی در حدود 500هزار بشکه در روز. 

منبع:اویل پرایس

 

3535

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 657710

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =